Akinek az autó nem szexuális segédeszköz
Szöveges ítélet
Először is szerintem kevés bele az 1.4-es motor. Klíma nélkül még elmegy, de avval viszont néha már kicsit idegesítő.
Sajnos a szuper biztosítási rendszernek hála muszáj volt ezzel venni. (Első autó a nevemen, hiába vezettem eddig akárhány Km-t balesetmentesen). Aki Lacettin gondolkodik, benzinesben 1.6 / 1.8 vagy a dízel. (Persze ha ugyanabban a cipőben jár, mint én, akkor nem szóltam).
Kényelmes, elég nagy még a hátsó sorban is. Az 5 ajtós csomagtere lehetne nagyobb, noha ez nekem nem probléma de tudom, hogy sokan családi autónak veszik.
Kicsit sokat eszik városban (kb. 9l télen/nyáron egyaránt) de ez is betudható az alulmotorizáltságnak. Városon kívül kb. 7-7,5l. Klíma nélkül nem fullad még alapjárat közelében sem, kb. 2500-3000-től húz normálisan. Klímával 2000 alatt halál.
Tisztességesen össze van rakva, nem zörög, nem csörög (Majd fog a pesti utakon). A motor kb. 3500-4000-től egy picit a kelleténél jobban beszűrődik az utastérbe de azért messze nem kellemetlenül. Hosszú távon sem fárasztó. 3000 alatt kifejezetten csendes!
Autópályán 130-140-nél olyan 4000-4400-at forog 5.-ben. Nem hosszúak a fokozatok, ez ebből is látszik. Ebben a tartományban még négy személy, csomagok + klímával sem veszélyes közlekedni vele. Éppen lehet tartani a tempót. Nem véletlen, itt van a nyomatékmaximum is.
Amúgy felszereltségben szerintem az Elite a "best buy" kategória. Ebben benne van minden használható, épeszű extra, a Platinum már nem sokkal tud többet. Ezt persze mindenkinek magának kell eldönteni, hogy mi az ami megéri a plusz pénzt. Felsorolni nem akarom a felszereltségi listát, honlapon bárki megnézheti.
A gyári hifi tisztességesen szól, de ha esetleg valakinek ez kevés lenne (és itt jön egy nagyon pozitív pontja az autónak) könnyedén ki lehet cserélni, mivel normál DIN (vagy ha az alatta lévő tárolórekeszt is kivesszük, dupla DIN) méretű a hely. Egy dologra kell figyelni, a kormánytávirányító alapból csak a gyári Blaupunkt-al kompatibilis. Adaptert kell szerezni hozzá.
A benzinen, az első kötelezőn és egy idióta miatti horpadáson kívül mást még nem kellett költeni rá. A szerviz szerintem olcsó. Alkatrészben kifejezetten, munkadíj átlagos.
Egy hibája van (állítólag típushiba bár ezt sem a szervizben mondták), a bal hátsó kerék felől egy surlódó hang hallható első elinduláskor de ez se mindig. A szerviz egyelőre nem tudott vele mit kezdeni. (Ha viszont tényleg van ilyen típushiba, akkor csak tudni kéne róla. Na mind1.)
Más baj eddig nem volt vele. *kopog*
Állítólag (szintén fórumon olvastam) van még egy típushibája: ha nem hajtják meg időnként (magyarul 2000-2500-nál állandóan elváltják) egy idő után jön a check engine. Hát ez nálam nem jött elő. ;) Pörgetni kell időnként, na! 16V motor, szereti a fordulatot.
Eddig nagyon meg vagyok vele elégedve. Ennél rosszabb autóm sose legyen.
Még egy: ár/érték arányban verhetetlen még mindig. (Ez nagyjából azért a többi koreai autóra is igaz)
Hibalista
- Bal hátsó kerék felől valami surlódó hang elinduláskor.
Ide hordtam szervizbe
Chevrolet Gyulai, Bp. XVII. Ker. Pesti út 5.
Udvariasak, pontosak, jól- és gyorsan dolgoznak.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Lanos 1.5S 5a. | Következő autója? | Amíg a koreai autók nem kezdenek drágulni, mindenképpen közülük valami. Kia C´eed, Lacetti utód, stb |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
