A titkos befutó
Szöveges ítélet
Gyorsteszt:
Ma vettem át. Helyszín: Budapest, XIII. ker. Dráva utca.
Eredetileg nem akartam Lacettit venni. Esélyes "versenyz?" volt a Renault Thalia, vagy a Hyundai Accent, valamint a Suzuki Liana. A Thaliával összességében sok probléma van, még akkor is, ha jelent?s mennyiség? extrákkal próbálják elkápráztatni a nagyérdem?t. A Hyundai márkakeresked?je a Sokrosári úton emberi id?ben megtalálhatatlan, -bár hajlottam volna erre a választára, -zárvatartás miatt meghiúsult. A Lianát egy napig teszteltem, és nehéz szívvel adtam vissza a keresked?nek, 3,5M forint igen soknak t?nt érte, bár toronymagasan a legjobb a finanszírozása, 6% körüli THM-mel.
A Lacettir?l nagyon eltér? véleményeket olvastam. Valószín?leg jót tett a cégnek is, az autónak is a designe váltás.
A keresked? nagyon korrekt, hasonló elbánást még nem tapasztaltam. Kiárólag az ? hozzáállása döntötte el azt, hogy akkor én meg fogm vásárolni a márkát.
Gyakorlatilag 1 hét alatt hitelügyintézéssel, tokkal, vonóval minden készen volt.
Az akciós ár verhetetlen volt, üzembehelyezéssel, klímával éppen 3 milla alatt maradt a végszámla, 1.6 literes motorral szerelve, Elite felszereltségben.
Pillanatnyilag a bejáratás els? 400 kilóméterér?l tudok beszámolni. Abszolút vegyes üzemmód, vegyes terepviszonyok között a Bp.-Gödöll?, -Budapest, -Zsámbék, -Bajna, -Tatabánya -Budapest útvonalat választottam. 160 Km/h -nál, és 4500-as fordulatnál nem kínoztam tovább a motort.
A sebességváltó minden ellenkez? híresztelés ellenére pontos, és nem jár hosszú úton. Persze a motor karakterisztikájából adódóan felesleges is lenne egy sportosabb váltó. A járm? gyorsulása nem rossz, bár hordoz némi dizeles feelinget, nem pörg?s, inkább nyomatékos a motor. A harmadik fokozat egy kicsit messze van a másodiktól, a kigyorsítások így körülményesebbek, viszont az emelked?kön is, vagy nagyobb sebességnél is van benne b?ven tartalék.
A klíma teljesen korrekten m?ködik a manuális változatban is, -(teszteltem digitális változatban is, -sajnos az már nem fér bele a büdzsébe.)
Belül igen kényelmes, tágas tér, sok rekesszel. Apró figyelmesség a napszemüveg tartó és a jobb oldali könyök támasz. Bal oldalon elöl, hátul automatikusan nyitható ablakok gombjai vannak elhelyezve, ha pár centivel magasabban lenne a kéz támasztása is kényelmes lehetne.
A keszty?tartóban sok minden elfér, és h?thet? rekesszel is rendelkezik. Hátul az utasok kényelmesen elférnek, e paraméterében egészen biztosan verik laposra az Octaviát, a Borát, vagy a Golfot.
Az audió berendezés kormányról is vezérelhet?, az alap Blaupunkt egészen jól szól. (Aki az igényes komoly zenének, esetleg a DJ-nek hódol az cseréltesse ki, -az ablakba épített szalagantennával együtt.) Hegyek között hamar árnyékolódik a vétel.
A kapcsolók könnyen kezelhet?ek, bár a pillangó karok némileg rövidre sikerültek, a kormánykerék fels? állásában teljesen takarja, így inkább csak tapintani lehet a kívánt helyzetet, mint látni. Talán ez a Laceti legnagyobb hibája, bár a kormány magassága állítható. A vezet? oldali ülésbe gerinc merevít?t is szereltek.
A fentebb leírt els? próbaúton alig 8,2 litert fogyasztott száz kilométerenként. Ennyit a Suzuki Swift Winter is elfogyasztott villásreggelire, -tehát a Lacettihez nem kell egyben olajmez?t is vásárolni. Akinek nem áll bea fogyaszása annak ajánlotta gyári gyertyákat Bosh típusúakra cserélni, valamint ötezres fordulat alatt tartani a motort. Felszereltséggell túln? az alsó-közép kategória korlátain, az ár-érték arány pedig verhetetlen. (Nem is értem az új Swift kürül kialakult ?rületet..)
A biztosítást én nem a keresked? által ajánlott társaságnál kötöttem, mert isis korom óta az én kedvenc ügynökömnél kötök Cascot, és kötelez?t, -a tarifákat nem részletezem, mert igen jutányos,-11e forintból minden megvan havonta.
A kocsi alapból immobilizer védelemmel van ellátva, én azonnal sebességváltó-zárat tetettem fel. Azt a ötvenest még érdemes rászánni.
*************
Szeretném kijelenteni, hogy nem vagyok a keresked? fizetett reklámembere, viszont imádom az autókat, és jó b? egymillió felett van a levezetet kilométerek száma.
Szóval másnap folytattam a Lacetti tesztelését. Budapest, -Szentendre, -Esztergom, -Sturovo, -Dobogók?, -Budapest útvonalon. Ugyancsak vegyes forgalmi és terepviszonyok. Még a Duna holt ágában is megdolgoztatom új kedvencemet a meredek és sáros talajjal. Viszonylag könnyen cuppan ki a kocsi az agyagos talajból, a domboldalon sincsen olyan érzés, hogy feld?l az autó. (Alapból egy kicsit túlkormányzott, a futóm? keményre hangolt, néha el-elpattog az egyenetlen útról. Egyébként a d?lés érzet ellenére is szépen tapad, de a hirtelen kormánymozdulatokat nem szereti. Nem az az ideges fajta...
Nos, a végeredmény döbbenetes: 5,4 literes átlagfogyasztást mértem, ma már a tegnapi prémium üzemanyag 95-ös oktánszámúval higított változatával.
(Megjegyzem sok évvel ezel?tt 120L -es Skodának voltam a büszke tulajdonosa, és nagyon jó beállításokat lehetett rajta találni, még kézi módszerekkel. Visította a boldogságtól, amikor 6 liter altt maradt néha a Skoda fogyasztása. Azóta a mesékben, és a dizel autókban hallottam ilyenr?l...)
Valószín?leg nem ez lesz az általános, de azért sokat mondó a Lacettihez tartozó nagyon színvonalas Assistant szolgáltatás a garancia idejére.
A tesztelés a jöv? héten folytatódik.
A következ? hetekben Ausztriában tesztelek, -utána b?vítem tapasztalatokkal a beszámolót.
Hibalista
- Még nem voltam szervízben. Az els? olajcserét úgy 3000km-t követ?en tervezem. Pillanatnylag semmi sem zörög, megfelel?en m?ködik.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 400 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift Winter | Következő autója? | Lacetti :) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
