A lusta jó barát
Szöveges ítélet
2010 márciusban vettem használtan, 47 000 kilométerrel, azóta fél év alatt 60 000-nél járok. Első autó, legalábbis nekem, a családban eddig csak felső kategóriás új autók voltak (Volvo S40, S80). Ez kimondottan saját célra, elsősorban városi ügyek intézésre lett vásárolva, de akkor is szükség van rá amikor a másik autó használatban van, ilyenkor nyáron gyakran kell a Balatonra járni nyaraló ügyben.
Olyan kocsi kellett, ami második gépnek használtan olcsó, de a klíma nagyon fontos volt, illetve ami nekem volt fő szempont, ne legyen batár nagy autó, és kimondottan csendes legyen. Sokat olvastam utána, és végül a Lacetti maradt az egyetlen autó ami szóba jöhetett.
A Volvo után semmilyen elvárásom nem volt egy ilyen olcsó autóval szemben, de valahogy bejött a megérzésem.. Az első pillanatban amikor beültem, és magamra csuktam az ajtót, ugyanazt a masszivitást éreztem a karosszériában, mint az erősebb kocsiknál, ennek köze sem volt a Suzukihoz vagy más alsó kategóriás autóhoz. Rendkívül jó a biztonságérzetem (persze tudom a valóságban nem ez a legbiztonságosabb kocsi), de az érzés megvan, talán a hosszú orrnak, a nehéz karosszériának köszönhetően. A rádió nagyon pozitív volt, telten és szépen szól, a plüss nagyon jó, a rengeteg kis rekesz, tároló szintén mintha nekem lenne kitalálva. A helykínálat pont jó, a hátsó üléseket lehajtva az 140 centis IKEA-s kép pont befér, illetve sok mást is vittem már, minden befért, illetve a hátsó utasok is kényelmesen érzik magukat.
HIBÁK:
Vásárlás után ráfért egy alapos karbantartás, vezérlést cseréltettem de csak mert biztos akartam lenni benne, amúgy nem lett volna égetően sürgős. Lengéscsillapítók nagyon ramatyok voltak, az elsőket kicseréltettem, utána mintha újjá született volna a kocsi, stabilabb az úton és kényelmesebb is. A klíma nem hűtött, kis nyomozás után a kompresszor cseréje mellett döntöttem, de újonnan majdnem 200 ezer, így bontóból cseréltettem, szerencsém volt, most tökéletes. Más nagyobb kiadás nem volt, így ezeket hozzáadva az 1.3-as vételárhoz, másfél millióért tökéletes kocsim van.
MENETTULAJDONSÁGOK:
Az egyetlen dolog amin sajnos nem tudok segíteni a (bizonyos szituációkban) kicsit szerény teljesítmény. A motor kétségtelen, ahogy várható is volt, kicsit lomha, se fel nem pörög fürgén, se a fordulat nem esik vissza gyorsan, ebből fakadóan a váltás-kuplungolás is kicsit technikás, de nagyon gyorsan megszokható.
Velem együtt négy utassal plusz az őszi párás idő miatt klímával megjártuk már a Bakonyt, és külföldön is voltam vele, néha nagyon kéne az erősebb motor. Országúton előzni eszembe sem jut, ha mégis, akkor hármasba visszatéve van csak rá esély, és csak ha van elég idő. Egyébként aki nem szeret rohanni (mint én) annak tökéletes lesz, autópályán 100-nál 3000-et forog, 140-nál négyezret, és körülbelül a 140 az ami hosszú távon is megy, fölötte kezd kicsit hangos lenni a motor. (Csak viszonyításképp: Volvo S40 alap 1.6-os benzines autópályán emelt hangon kell beszélni a másikhoz, ebben normál hangerőn beszélgetünk.) A sebességérzet ehhez a kategóriához képest nagyon jó, a motor halk, a karosszéria 150-nél is teljesen stabil, minden rendben van.
Egyébként számomra a halálzóna 80 és 100 között van, ez főleg országúton problémás. Ebben a tartományban hármasba már nem túl egészséges visszatenni, négyesben meg alig van erő, így pl a Balaton parton végig menni a sok lakott terülnél 50-re lassítani, majd vissza 90-re a legfárasztóbb. Autópályán valami miatt 110 felett megint megindul, és 150-re viszonylag szépen felgyorsul.. De ha jön egy nagyobb emelkedő, és beragadok egy 100-as kocsi mögé, akkor esélytelen az emelkedő végéig feljebb gyorsulni, így ha előre látom, akkor neki kell szaladni, akkor viszont tartja a sebességet. A fogyasztás 7,5-től 10-ig változik.
Elnézést ha kicsit részletekbe mentem, de szerintem ezek a leghasznosabb információk.
Összegezve, csak ajánlani tudom annak akinek nem versenyautó kell, hanem egy nagyon csendes, masszív, praktikus kocsi, városban és autópályán első osztályú, dimbes-dombos országúton sok lakott területtel kicsit nehézkes, de megszokható és kezelhető. Ennyi pénzért ilyen autót nem kapni.
Hibalista
- - Klíma kompresszor (bontóból cserélték, 40 000 Ft) - - Első lengéscsillapítók (48 000 Ft) -
Ide hordtam szervizbe
Hobby autószervíz Budapest, Élessarok
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Göndöcs László autószerelő, Ősi
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 47000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | S40 | Következő autója? | Cruze |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
