A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Korea » Lacetti (2004-2009)

Lacetti 1.6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Kisfiam és a Legjobb Barátom egyben

Szöveges ítélet

Egyértelműen új autóban gondolkodtam. Nem akartam még egyszer belesülni egy öreg használt autóba (84es toyota camry, digi műszerfal, óriás belső stb), amiben bármi szétrohadhat éppen. Nem voltam megfertőzve a prémium divattal akkor sem, főleg, hogy nem nyertem a lottón. A családban sokféle autó mozgott az évek alatt, így már friss jogsis korom óta gyűjthettem a különböző tapasztalatokat. A dízelt nem szerettem sosem. Büdös, kormol (még a korszerűek is lepadlózva), ráz, kerepel...traktor. A benzin szagát és gőzét viszont gyerekkorom óta imádom. Volt pár daewoo is a kezem alatt, nexia és két lanos is. Semmi baj nem volt velük sosem.

2005 márciusában kézhez kaptam a lacettit. Pont akkor volt a nubirák átcímkézése is lacettire. Az enyémet szerintem a hajón pofozták át, mert az sx jelzés még ott figyel az oldalán, ami a nubirák jellemzője volt. Az autó hátulja még ma is nagyon tetszik, az eleje sem rossz, bár lehetne rajta csiszolni. Mindenesetre a Pininfarina tervezése elég jóra sikerült.
A belső tere az mai mércével is elég nagy, szerintem némely magasabb kategóriájú autóban sincs ekkora hely. Furcsa is volt a brava után, mintha egy jóval nagyobb autóba ültem volna. Magam mögött is elférek bőven a 184 centimmel. A sedan csomagtartója is elég nagy, igaz a gyerekkel a nyaralásnál ki kellett logisztikázni a dolgokat, de elfértünk. Az egyetlen dolog ami miatt nem csillagos ötös az az, hogy lehetne picit kagylósabb is az első ülés. Meglepő módon még a mai napig is sokan dicsérik, hogy milyen nagy a hely benne, meg kényelmes.
A teljesítménye szerintem kielégítő, sőt. Elég jól megy ezzel az 1.6-os motorral. Szépen dinamikusan lehet vele közlekedni. Persze nem árt ismerni a nyomaték görbét. :) Klímával a nagy emelkedőkön is még tud gyorsulni 5ösben 130-140-től. Mondjuk hozzá tartozik, hogy egyik autót sem hagytam ellustulni a kezeim között. A lacsi is kapott a nyomatékból már fiatal kora óta. Lehet ennek is köszönhető, hogy elég jól is gyorsul a hasonló motorú gépek között. A chevyklubos gyorsulásokat zsinórban nyertem vele minden évben és a szlalom versenyeket is. Pedig minden gyári benne. A teljesítményt nem mertem 10-esre pontozni, pedig a kategóriában csak a kifejezetten sportos motorok jobbak ennél, így 8-at mertem adni neki, mert nem VTEC-féle bivaly.
Kipróbáltam a K&N sportbetétet is pár évre, de nem éreztem nagy változást. Ugye később egy teszten ki is derült, hogy a gyári új papírszűrőnél csak a tisztára mosott és olajzott direktszűrő a hatásosabb. Így maradtam a papírszűrőnél, amit cserélek is minden olajcserénél, de legkésőbb 10 ezer km után.
Hozzá tartozik az egész dologhoz, hogy huszonévesen már felhagytam a sportautó magazin lapozgatásával és inkább szívtam magamba a hasznos dolgokat a fórumokról (chevyklub és lacettiklub) és a TC hasznos cikkeiből. Így szép lassan belejöttem hogyan kell használni az autót és mit szeret az autó. Gyermekkorom óta vigyázok minden tárgyamra, de az autó még ennél is több. Abba most nem megyek bele, hogy neki is szíve és lelke van. :D
Az olajcsere periódusait lecsökkentettem 7-8 ezer km-re már újkora óta. Nekem gyanús volt a gyári 15 ezres szervizciklus. Én nem hiszek ebben. A friss és jó olajnál nincs jobb, ezen nem spórolok. Ellenben olyanokkal, akik évekig olajsárban fullasztják a motort...Persze sok szerelőtől már megkaptam a mosolyt, hogy felesleges, mert 10 ezer km-t bőven kibírnak az olajok. Lehetséges, viszont mivel igyekeztem betartani mindig is a szervizkönyv által javasolt csereciklusokat, így ez tűnt logikusnak, hogy lefelezem a 15 ezer km-t.
Sajnos sokan nem tudják, hogy a mai 16 szelepes benzines autók valóban nem szeretik a városi tötymörgést és a 2000-es fordulat alatti tartós használatot. Egyszerűen szépen lassan megfullad az autó a lerakódott koromtól. Illetve az EGR szelep, amit AGR szelepnek is hívhatunk, de olvastam olyan ítéletet, ahol AGS volt a neve. LOL :) Ezt sokan lefalazzák ahelyett, hogy úgy használnák az autót, ahogyan kell. Ugye nincs tökéletes égés a motorban, de a hozzá legközelebbi tartomány az 3000-es fordulat körül van. Amennyiben szeretnénk leoldani a masszát, úgy nem árt néha 4000-es fordulat felé is menni. Persze erre mondják sokan, hogy hú, akkor lezabálja a gatyámat, meg tönkremegy a motor. Persze, lehet, hogy 1 literrel többet fogyaszt százon, viszont nem kell pár évente műtétre vinni szelepcserére 100-150 ezerért. No meg a fordulatszám tartomány nem véletlenül van 6500-ig skálázva. Ha szétesne 2000 felett, akkor addig skáláznák. Akik ezt nem tudják felfogni, azok járjanak régi 8 szelepes autóval, ennyi.
A gyári futómű szintén közel tökéletes megoldás. Elől McPherson-rendszerű
felfüggesztés, hátul kitámasztók és kettős összekötők. A stabilitása engem is meglepett. Főleg amikor elmentem elvégezni egy vezetéstechnikai tréninget. A rénszarvas elkerülő tesztnél 80 km/h-s sebességgel kellett üresben véghezvinni a kikerülést. Ugye itt az lett volna a lényeg, hogy sodródjanak a hátsó kerekek és meg tudjuk fogni a kocsit csak kormánymozdulatokkal. Rám szólt rádión az ember, hogy tuningoltam-e a futóművet, mert túl stabil. Mondtam, hogy nem, full gyári. Jó, akkor megpróbáltam 100-al, így sikerült a mutatvány, de nagyon könnyen megfogható volt a kocsi. Innentől kezdve még jobban megszerettem a kocsit, hisz fő a biztonság! Azóta is betartok minden ott tanult dolgot, a kormányfogástól kezdve az üléspozícióig, igaz előtte is hasonló módon vezettem, hiszen a sportos vezetéshez nem lehet feküdni a kocsiban, meg egyik kézzel telefonálni, a másikkal meg cigizni...
2010-ben kapott egy szolid morgót, ami fordulaton tartva sem hangos, esetleg 4000-től kezdve picit zavarhatja a hátul ülőket (főleg a feleségemet :) ). Mást nem tettem vele. Nem akartam leültetni, nem vettem rá 17 colos felniket, hogy használhatatlan legyen az autó és se padkára ne tudjak felállni vele, se síneken áthaladni normál tempóval. Persze így nem olyan egyedi és szép, mint lehetne.
A fogyasztása az sokszor meglepett. Városban én elgurulok vele 8 literrel 100-on, ha nagyon begörcsöl a jobb lábfejem és kidurrantom a kocsit az M5-re, akkor megeszik 10-et is, de ez a max. A meglepő nem ez, hanem az előzgetős, haladós országúti tempónál 6.5-7 liter. Na az a komoly. Autópályán óra szerint 140-el haladva városi fogyasztása van. Nagyon elkelne bele egy 6-ik sebességi fokozat, mert feleslegesen pörög a motor 4000-et utazónál óra szerinti 140-nél (gps szerint 130) ötösben.
A váltó lehet, hogy hosszabb, mint egy sportkocsiban, de meg lehet szokni. Nekem elég jól sikerült alkalmazkodnom hozzá az évek alatt. Amióta váltóolajat cseréltem a szervizkönyves javaslat ellenére - miszerint az olaj kibírja a váltó élettartamát, ami szerintem hülyeség, mert az olaj az mégis csak olaj - azóta élvezet váltani.
Egyetlen fájó költség a katalizátor halála volt. A haldoklása bő fél évig tartott. Sajnos akkor még nem ismertem a megfelelő szerelőket, így csak akkor vittem be a kocsit szervizbe kideríteni a problémát, amikor már kompressziós veszteség volt 2 hengerben, de legalább már a megfelelő kezekbe került a kocsi. Az első lambda szondám mostanában kezdett szólni, hogy szeretne nyugdíjba menni, így az lesz a következő 20 ezres költség. Amúgy még így mindjárt 10 év után minden gyári rajta a futóműben is. Ja, a jobb oldali kézifék bowdent is kellett cserélni egyszer, mert állítólag elszakadt...én nem vettem észre.
Extrák terén elég jól áll, igaz bőr ülés, xenon, digit klíma, esőszenzor és tempomat nincs benne, viszont multifunkciós kormány, ABS, fűthető és elektromos tükrök, 4 elektromos ablak, deréktámasz, könyöklő, dönthető hátsó ülések, manuál klíma, meg mit tudom én még mi igen.

Összességében én minden normális halandónak ajánlom, aki tudja majd rendeltetésszerűen használni a gépet és nincsenek agymosott szuperisztikus elvárásai egy autóval szemben.

2015 tele: tavasszal volt egy bal féltengely gumiharang csere, mert a bilincs nem volt a topon. A szerelő szerint tuti nem gyári volt, hanem valaki már hozzányúlt. Ekkor jutott eszembe, hogy volt valami találkozóm egy román csajjal régen, ott volt mit orvosolni. :P Biztosan akkor voltak figyelmesek Kelemenék.
Nyáron a termosztát maradt nyitva, így azt kellett még cserélni. De ezek nem voltak nagy tételek, bőven belefér ennyi egy 10 év feletti autónál.
Ja és idén gyarapodott a család egy újabb fiú gyermekkel, de mivel ő nem szereti a babakocsit, így 4-en is simán elférünk a sedanban és nem kell tornyokat építeni az ülések közé/elé sem. :)
Apropó elférés...kölcsönkértem Balcsira fater orlandoját, mondván hogy kombi, meg nagy autó. Ahha, már a gyerekülések átrakásakor leesett a pofám, hogy kisebb belül, mint a lacsi és nem fér el mögöttem a gyerek, ha rendesen ülök magamra szabva mindent, de még egymás mögött is szűkösen fértek el a fiúk. :O Ezek után pláne nincs szívem eladni, max egy hullaszállító volvo lenne értelmes csere. :D

Hibalista

- Az index egyszer csak nem működött, de a riasztónál villant, ahogy kellett. Ezt, gondolom az index elosztót garanciában cserélték szó nélkül. - - 2010 közepe felé kezdett jelezni a két lambda szonda, hogy a katalizátor nem megfelelően működik, majd 2011 elején szét is esett a kerámia benne. Jó állapotú bontottat akkor 50 ezerért kaptam. Most már tudom, hogy lehet többféle megoldás is erre. Lehet csak a kerámiát cserélni benne, vagy gyári specifikus utángyártott akár 70-80 ezerért is van újonnan. A gyári az horror, 150-200 ezer között mozog. - - 2015: bal oldali féltengely gumiharang (elengedte a zsírt) és később a termosztát.

Ide hordtam szervizbe

Amíg garanciális volt, addig a Chevy Dunába. Később egy ismerős által ajánlott szervizbe, ahonnan aztán pár év után inkább továbbálltam.

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Ezek után a Chevyklubból megismert Tomyhoz jártam éppen ahol dolgozott, hozzáteszem nem egyedül a klubból, mert hihetetlen rutinja és tudása van, hiszen a teljesítménymérésben is dolgozott igen sokat. Nemrég egy közelebbi szerelőt (Chevroberto) is kipróbáltam, akit szintén több lacetti-s ismerősöm ajánlott. Az utóbbi két szerelőt mindenkinek nagyon merem ajánlani!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 11 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 163000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Brava Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Korea Lacetti 2004 (2004 - 2007)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)