30e km után már egész jó
Szöveges ítélet
1.6, 109 LE.
Most 32 ezer van benne, nemrég volt egy 2000 km-es autópálya + 500 km kemény Alpok. Ezután 2-3 decivel csökkent a fogyasztása.
Ezután a 30-as garis szervízben gyertyát cseréltek (illete volt ilyen is a számlán, de szerintem tényleg), ami megint 2-3 decivel vitte le a fogyasztást, igy most nyáron, kevesebb dugóval Bp-en is 8 körül fogyaszt csak, ezzel már kimondottan elégedett vagyok.
Persze ettől nem ússza meg a chiptuningot majd :)
150 felett már elég gyorsan esik a benzinmutató, 9-10 litert is fogyaszt, látszik, hogy ekkor már 4500nál jár..
Lehet hogy elmértem (bár nem hiszem), tankoltam bele a Shell olcsóbbik racing benzinjét (a kéket), azzal 7.5 felé fogyasztott.
A futóm?ve meglep?en jó, még a Kumho csodagumikkal is. A csomagtartó nagyon kicsi (papiron is: 275 liter). Nagyon csendes a motor és úgy ahogy van, az egész.
Jól eldugták benne a 110 lovat, 3000 rpm alatt nulla, felette kezd menni, de egyedül csak 2-esben 60 körül meggyőző, pedig papiron 10.6 alatt tudja a 100-at.
A váltó elég rövid, a 3000-es fordulathoz tartozó sebességek (kb:)
2: 40, 3: 60, 4: 80, 5: 100.
Az óra 100-ig 3-4-el mutat többet, aztán 10 km/h-nként 1-el, 160-as óraállásnál csak 150el megy a kocsi (a la GPS).
Valaki irta, hogy 180 körül kényelmesen. Ami óra szerint 180, az a valóságban kb 165, GPS-el megmértem. Valódi sebességben 160 felett alig gyorsul, kellett vagy másfél km, mire felment 165re és elkezdte emelgetni az orrát. Sose mennék vele 180atmert kizárt hogy ne csússzon meg szerintem, igy is ment jobbra-balra 160nál.
A motorház fedele a gyalogosok védelme miatt 150 körül már hullámzik a menetszéltől.
A tankja papiron 60 liter. Érdekes,hogy a benzinlámpa akkor kezd világítani, amikor a mutató már majdnem kiért a pirosból.
Amikor a benzinkúton kattan a szelep és tövig bedugva már nem engedi a benzint, még bele lehet csurgatni 11-12 litert is. Igy tudtam már bele 65 litert tankolni, igaz, ekkor tényleg tele volt, ott lötyögött a tanksapkánál. Egyébként kattanásig 51-54 liter megy bele, attól föggően, mióta világít a jelzőlámpa.
És a lényeg: az alvázvédelem nevetséges. Csak ott van, ahova kényelmesen, derékhajlitás nélkül be lehetett fújni. A kerékjáratok sarkaiban stb sehol nem volt, vagy ha igen, csak addig, amig mellétérdelve be lehetett látni, aknáról nézve csak úgy világitottak a védtelen felületek.
Az ezüsmetál fényezés ugyanolyan gyenge, mint az alvázvédelem, elég csúnyán ránézni és máris megy le a lakkréteg. A Nexiáról lecsiszolni is alig lehetett a rozsdafoltok környékéről, amikor javítottam őket.
Ugyanez igaz a szélvédőre is, tele van apró kavicsnyomokkal, a Nexián egy sem volt, pedig autópályán mindkettővel 140-150 között jártam/járok.
Az már hab a tortán, hogy első izzókat még a szervíz is úgy cserél, hogy kicsavarozza és kibillenti az egész lámpatestet, mert a rendes nyiláshoz a motortérből másképp nem lehet odaférni.
A légkondi nekem is harmatgyenge, legfeljebb 8-10-12 fokkal tud hidegebb leveg?t befújni, mint ami kint van (azaz 35 fokban 25-28 fok jött be), ehhez képest úgy fogja vissza az autót, mintha mély homokban járna.
A 4 hangszórós CDs rádió Blaupunkt ugyan, de a két hátsó hangszóró jóval kisebb teljesítmény?.
A két első ablak visszaesik 2-3 millimétert teljes felhúzás után, a hátsók nem.
Mindent összevetve jó autó kis hibákkal (vagy inkább izléskülönbségekkel), az áráért meg különösen, de ez csak 10000 km felé derül ki.
Hibalista
- Még semmi olyan, ami a szerviz szerint is rossz lett volna:
- - a légkondiból szerintük -2 fokos leveg? jön, kár hogy 16 fokban mérték. Ellenben 25 fok felett nem h?t
- - hátsó fékben valami surlódik, minden kerékfordulatnál hallatszik, de most 10000 km felé kezd megsz?nni a zaj (vagy csak megszoktam)
-
Ide hordtam szervizbe
Sajnos 2 évig csak márkaszervizbe lehet...
Drága, lassú, az adminisztrativ részében le se ***ják a kedves ügyfelet, ott várhat akár fél órát is, mert az a kv nagyon fontos ám...
Ehhez képest a fényezéshez 10e/óra környékén nyúlnak hozzá (egy kavics által okozott hibát akartam megjavíttatni)
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Nexia | Következő autója? | Octavia RS, Focus ST vagy 330xd |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
