1.4 Elite AC Lacettikék Lacettikém.
Szöveges ítélet
Második tulajdonosként került hozzám az autó. Márkakereskedésből vásároltam, ahol beszámított autó volt. Egy darabig vezetett szervizkönyvvel rendelkezett és számlák voltak hozzá ami azt igazolta, hogy márkakereskedésben szervizelték előtte.
Első hónapban a kötelező olajcserén kívül szükséges volt az első ABS gyűrűk cseréjére. Típushibának mondható, hogy a rozsda megeszi őket és fékezéskor úgy érzékeli, hogy megcsúszott a kerék és elkezdi a dugattyút felengedni. Ezzel együtt cserélve lett a két első lengéscsillapító a hozzátartozó alkatrészekkel (stab inga, kutyacsont). A javulás érezhető volt. Az alkatrészeket ebben az esetben is mindig máskor Kaposvárról kaptam postán. (40e Ftből kijött az első felfüggesztés alkatrészköltsége).
Következő olajcserénél lett egy vezérlés csere is.
Egy alkalommal Pesten pikk-pakk elkopott a hátsó fék. Pesten kellett elvinnem és lett egy tárcsa és betét csere hátul (60eFt). Ez volt a legdrágább összeg amit egyszerre kellett kifizetnem. (valószínűleg rendelve az alkatrészt és vidéken szereltetve közel fele lett volna az összeg, de nem tudtam vele haza menni).
B oszloptól hátrafele kapott egy sötétítést, amitől kicsit féltem, de nem bántam meg. Autópályán sokat segít a hátulról jövő "kék" lámpások ellen. (magasan lévő xenonos dömperek)
Kényelem: szerintem az ülései első osztályúak. Vezető ülés esetén van beépített állítható deréktámasz, ami csodákra képes hosszú úton. Manuális klmákkal nem vagyok kibékülve, mert vagy fázok vagy melegem van és nagyon nehéz vele megtalálni az optimumot, de ha szükség volt rá tette a dolgát. Megjárta Bulgária Napospartot az autó oda vissza és elfáradtam, de nem úgy szálltam ki, hogy megpusztulok.
Motor: 1,4 94 LE. Megyeget ha forgatják, de nem egy erőgép. Autópályán 150 körül már szétforogja magát, viszont városban elég kellemes. Mivel forgatni kell fogyaszt is. Csodák nincsenek 8 litert simán megeszik normál használat mellett. Minimum fogyasztás: 6,7 l/100km- Szerbia autópálya végig 120km/h-val. Maximum: 10 l/100km télen normál használat pesti forgalomban.
Váltó: nem "esztétikus". Lötyög összevissza a váltókar a kulisszában, viszont a sebességeket könnyen megtalálni és pénzt nem kellett rá költeni.
Külső&belső: Kívülről szerintem kimondottan jól néz ki. Giugiaro bácsi különösképpen a hátulját szépre szabta. Belül semmi extra, nyilván egy korabeli Golf beltere lényegesen újabbnak hat, viszont ezen 10 évesen sem lehet észrevenni az öregedés jeleit sem.
Sokat használtam autópályán, ahol a fogyasztása eléggé sok volt, ezért eladásra került. Remélhetőleg jó helyre került, egy két gyermekes fiatal pár tulajdona lett, ahol egy régi Corsát váltott. Nekem pedig új szerelmem lett: hyundai i30 1,6 CRTD 2014. A koreai vonal megmaradt, de első szerelmét sosem felejti az ember.
Hibalista
- Első lengécsillapítók+ABS gyűrű+hozzávalók. 35000 Ft / pár.
Ide hordtam szervizbe
Alkatrész ellátó:SN-CAR Kft Kaposvár
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Győrszabadhegy maszek
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 169000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | i30 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
