1.4 16V Elite - Szerethető de jó étvágyú társ
Szöveges ítélet
Az olasz tervező által megtervezett gyönyörűség újonnan került a családba gondatlan évek reményében, amely gondatlan évek 11 év után visszatekintve meg is valósultak. Évi 10-11e km mellett az 1.4-es motor fejfájás mentes évei nem is voltak igazán veszélyeztetve.
Kötelező tízezer kilóméteres olajcserék eddig csak Castrol olajjal, szűrőcserék, gyertya cserék és egyéb kötelező dolgok cseréjét megkapva hálálkodva visz bárhova.
Magyar utainknak köszönhetően persze nem lehetett elkerülni a lengéscsillapító cserét 90e km után, gömbfejekkel együtt. Stabilizátor pálca csere 105e-nél. Lacettihez méltó módon rángatás hibalámpával előjött, gyanakodva EGR szeleptől MAP szenzor melletti vákumcsövek töréséig bármire, végül elég hamar Ebayes lengyel MAP szenzor lett a megoldás. Azóta üzemel hiba nélkül kilómétertízezrek után is.
Másik tipushiba a hátsó ablakmosó folyadék cső törése amely miatt a víz belejut a csatlakozóba és kihúzott kulccsal is jár az autó, ajtónyitásra leáll stb. Hátsó ülés melletti burkolat alatti csatlakozó széthúzva azóta, emiatt kulccsal zárva a csomagtér (abszolút nem zavaró). Újabb tipushiba csakúgy mint az Opel Astra G-nél is a szelepfedéltömítés átengedi olajat gyertyákhoz, ez is megoldva.
Gyári Blaupunkt CD-s rádió meglepően szép és mély hangzása ki lett egészítve Blaupunkt aktív mélyládával, rövidesen azonban a gyári rádió lett lecserélve USB illetve MP3 barát 2DIN-es eszközre. Fényezés könnyen pattog, 11 év nem marad nyomtalanul, de 11 év az 11 év azért. Műszerfal mögötti csatlakozó égés megtörtént fiatal korában, megoldva. Vezérléscserét is kapott 65e-nél.
Hankook gyári gumik, Kumhora cserélve ahogy az idő megkívánta. Tökéletes a stabilitás és tapadás az úton a futóműnek köszönhetően. Váltó nem éppen rövid úton jár, de egészen hozzá lehet szokni, sőt.
Motorikusan ahogy minden tulajdonos mondja, 3000 felett kezd észhez térni, addig alvós, de szerethető. Étvágya télen 8-8,3 körül alakul, nyáron 7,5 vegyes körülmények között. Hosszabb táv után picit csökken.
Izzókat tipustulajdonsága szerint szerette régen enni, főleg a balt, mára furcsa módon nem (jelenleg Philips White Vision). Kormányon és váltón kopás, de nem vészesen. Sötétítést kapott hátul és oldal-hátul.
Akkumulátor csere 10 évesen történt, a gyári még jól indított, de nem lett volna jó valahol egyszercsak ott maradni. Összességében egy nagyon szerethető családtag. Leírva sok tipushibával rendelkezik, de elosztva 11 évre abszolút élhető, azonnal orvosolható és azok a hibák már nem jönnek elő. Abszolút nem lett megbánva a vétele, azóta is szeretve van.
Hibalista
- -MAP szenzor - -lengéscsillapító, gömbfej, stab. pálca(jó utaknak hála) - -hátsó ablaktörlő cső törés - -műszerfal mögötti csatlakozó - -szelepfedél tömítés
Ide hordtam szervizbe
Amit lehet otthon
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 108000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
