A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Korea » Kalos (2004-2008)

Kalos 1,2s 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Csúcs modell

Szöveges ítélet

Ezt kapta a fogyasztóvédelemés az A2 jogásza

Tisztelt A2!


2004. februárjában egy Daewoo (chevi) Kalos 1,2 tip. gépkocsit vásároltam, abban a reményben hogy végre feladom a becserélt autómmal (skoda) felmerül? idegeskedést, tétlenkedést javítgatást és üzembiztos megbizható autót vásárlok,elfelejtve azokat a gondolatokat, hogy elindulás el?tt esetleg kérje-ek a kölcsön valamelyik barátomtól egy autót, egy hosszabb út megtételére. Ez nem így történt.

2004 februárjában átvettem az autót nagy boldogságban, örömmel és végre feladva minden ny?göt, kínt, nem így történt.
Az autón egy hónap múlva jelentkezett az els? hiba, a m?szerfalon található CHEK el. visszajelz? (sárga) lámpa világítása. A legközelebbi szervizt felkeresve orvoslást kérve a hiba okára, azt a választ kaptam, a szakmailag felkészült illetékes, új felcímkézett ruhába öltözött szakszervizes Úriembert?l, hogy a gépkocsira csatlakoztatott számítógépes m?szer, a lambda szonda hibáját érzékeli. Ennek oka a nem tökéletes üzem anyagégés.....cím? választ kaptam, de megjegyzésként felmerült egy bizonyos- meg nem nevezett -cég üzemanyagának kifogásolhatósága. A jó tanácsot megfogadva átpártoltam egy másik üzemanyagtölt? állomás cikkére és az óta is h? vásárlója vagyok. Javitva a hibát lenullázott computer, sárga lámpa nem világit, tanácsként: ha kivilágítana ismét, akkor a módja ismét a fent említett mód, legközelebbi szerviz, stb.
Két hét eltelte után a hiba ismételten a sárga CHEK ell. lámpa kivillanása, motorteljesitmény csökkenéssel, majd végleges motorleállással t?zve. Ismételten szakember segítségét kérve asistant, autóment?, konzultáció.Autóment?s kolléga a hibát a helyszinen nem tudta javitani az autót lezáratta mert esetleges katalizátor hibára gyanakodva, kigyulladhat az autó.Intézte az autó elszállitását a legközelebbi Daewoo szalonba....Az asistantnek jelentve, felvettem a kapcsolatot és segitségemre egy csere autót biztositottak korekt módon,korrekt felszereltséggel, de nem korrekt id?n belül és nem a lakásomhoz közel. Az autó a helyszínre kb. 3 óra elteltével érkezett egy kölcsönz?b?l, a papírok intézésekor kiderült hogy Nekem erre az autóra kauciót kell letennem 30000Ft-ot, majd átadáskor és sérülés mentesen ezt visszakapom. Megtörtént az átvétel az autóm másnap elszállításra került a szakszervizbe és megkezdték a javítását.
A hiba kijavítása megtörtén csere autó átadva. Hiba: a sárga ell. lámpa kivilágítását a lambda szonda okozta, ennek oka a tökéletlen égés, majd ismét az üzemanyagos történet. Az új üzemanyagot használva gondoltam az nem lehet.
Az autó elbocsájtva, instrukció, hogy ha ismét akkor.........
Kb. pár hét leforgása alatt ez, a fent említett problematika kisebb-nagyobb kellemetlenségekkel t?zdelve, még vagy 3x jelentkezett.(a kocsiban ekkor kb. 2000km volt)
Nem sok id?t várva a már megszokott sárgalámpás jelenségre öszpontosítva és azt már várva, ismételten a lámpa fénye tárult szemem elé a m?szerfalról.
Az autót autóment? beszállít, majd konzultáció és már egy rangban magasabb szerel? hengerfej megbontást javasolt a hiba konkrét okának kiderítésére(ez a javítás el?reláthatólag 1 hét).Assistantel kapcsolat felvétel, segítségkérés csereautó ügyben.........Az illetékes ügyintéz? hölgy átnézve a telefonon egyeztetett adatokat közli, hogy részemre nem jár csereautó mert az adott hónapban erre a hibára már igénybe vettem és még egyszer nem vagyok rá jogosult. Ekkor "felizgulva" igaz már emelt hangom kemény vitába elegyedtem a hölggyel, majd kilátástalanság miatt a telefon beszélgetést megszakítottam. Pár perc eltelte után, tel. csörög, Daewoo assistant....Egy másik ügyintéz? közli, hogy ismételten átnézve az autó adatait, jár Nekem a csere autó, DE az igénybevehet? négy napból már csak kett?, mert kett?t abban a hónapban igénybe vettem. Ismételten morcosan közölve a javítás intervallumát, nem tartottam igényt az autóra, mert hát a két nap a héthez nem arányszám.
Megfogalmaztam egy levelet, amelyet eljutattam a GM képviselethez, közölve a problematikámat, közölve a gk. motorjának megbontását, az eljárás módot, stb, kérdést tettem fel. "Nekem miért nem lehet olyan autóm, mint másnak hiba mentesen, nem toldozva nem foltozva?"Természetesen erre nem kaptam választ de az eljárást kivizsgálták, igen nagy unszolásra, huzavonára. A szerencsém az volt, hogy minden beszélgetés rögzítésre került. Az assistant vezet?je felivott és közölte, visszahallgatták a beszélgetést, amit az üi. hölggyel beszéltem és téves informácó szolgáltatással munkatársuk súlyos hibát követett el. Természetesen részemre jár a csere autó, st, stb...."hogyan tudnánk ezt kompenzálni, miben segíthetünk" mondatokkal elhangozván.
Az autó hengerfejének lebontása megtörtént, a hiba megállapításra került: a kipufogó szelepek le voltak ragadva. Jav: szelepvezet?k dörzsárazása, tisztítás, egyebek. A javítás megtörténte után a hengerfejtömítésre kb. még egy hetet kellett várni. A szervizkönyvben külön feltüntetett 15. napot meghaladó javítást követ?en kérhetem az autó kicserélését. Az autó átvétele a 15. napon történt meg.(ekkor kb. 2800 km volt a gk.ban)
Kis id? elteltével, lambda szonda, EGR szelep, gyújtókábel, stb. alkatrész csere, oly módon hogy a lakhelyemhez közeli márkakereskedés oly módon el volt látva raktárkészlettel, hogy az udvaron található ÚJ autókból lettek ezek mind kibontva, hogy pótolják az enyémbe.
A 25 ezredik kilométer megtételéig kisebb javítások történtek, kuplungállítás, sz?r?, egyéb alkatrészek cseréje. Nem sokkal a 25ezredik kilométer megtétele után már a sárgalámpás korszakot (talán) elfelejtve ismételten a már(eddig) jól ismert fénnyel szemeztem a m?szerfalon. A gépkocsit egy Budapesti szakszervizbe vittem és segítséget kérve az ismétl?d? hiba okára, orvoslást vártam. Az autó típusát és "kórel?zményét", javításokat, problémákat elmondva, egy P300-as hibakódra hivatkozva közölték hogy az autó dugattyú gy?r?it cserélni kell, a nem megfelel? tömítettség és egyéb elfordulási hiba miatt. Az autót ott hagytam majd 4 munkanapon belül javításra került, engedélyt kérve a központtól a motorjavításra majd az ismételt hengerfej javitásra. Engedélyezték.
Az autó átvétele (egy hét leforgása) után, újabb hibát, hibákat észleltem, a motor fulladni, rángatni kezdett, mintha dugulás lett volna. Nem vette a fordulatot, tehát nem igen volt élvezhet? a vezetése. A közelemben lév? kereskedésbe közölve a hiba okát, azt tanácsolták, hogy ha majd csinálja akkor menjek vissza mert ilyenkor nem tudnak vele mit csinálni.Kb. 26 ezer km...(természetesen az említett hiba nem lett kijavítva tétlenség, vagy nem tudom mi miatt)Eger, kuplung beesik, sebességváltás lehetetlen, a helyi kereskedést felkeresve kuplung bovden cserét javasoltak amit a helyszínen már nem tudnak megcsinálni mert hát 1/4 5 van és zárnak, de látva elkeseredésemet, állított rajta annyit (meg hát amennyit tudott) hogy a lakhelyemig eljussak és majd a hozzám legközelebb kereskedést felkeresve cseréltessem ki. A hibát lakóhelyemnél lév? szalon korrigálta, kicserélte az említett alkatrészt. Itt ismételten közölve a még nem javított hibát(fulladás...egyebek).Kipróbálták az autót, nem fullad semmi baja üzemképes, tökéletes.
26500 km. Budapest Óbuda. Kuplung beesik, sebességváltás nehézkes. Telefon Daewoo as.,segitségkérés. Autóment? kijött motortérbe belepillantott majd közölte hogy zárjam le, intézi az elszállítást. Erre természetesen már kerekedett a szemem és jött ki mint csigának a szarva. Mondtam hogy hát a barátn?met hoztam ide és hát mit mondok Neki hogy ha kijön és elviszik a kocsit a seggünk alól. ?t ez nem érdekli, de együtt érez Velem. Kapcsolat felvétel ismételten Daewoo as.közli az illetékes üi. hogy intézi a csereautót.....Én mondtam hogy hát jó rendben de nem szeretnék ismételten 3-4 órát szobrozni Óbudán, este 7-kor vidékiként. Nem garantálta a gk. perceken, s?t órán belüli helyszinre érkezését, igy saját felel?ségemre elindultam a gk.val haz.Befáradva a szervizbe, kuplung bovden állitás után, ismételten üzemképesnek titulálták a kicsi Kalosomat.Itt ismételten közöltem a még nem javitott hibát(fulladás,stb)...eredmény:Nem tudják mit?l csinálhatja ezt a hibát mert hát ptóbákon ezt nem produkálja, azt javasolja hogy kezdjük meg valahol a hiba felmérését, megrendel egy üzemanyagszivattyút és kicserélik, majd megnézik hogy az emlitett hiba visszatér e.
26ezer párszáz kilómetra...motorh?fok mittomén milyen érzékel? csere,Teszt, a hiba ismételten fenn áll.Kettes sebességi fokozatban, az autó rángat, egyenletlen.Hiba nem lett javitva.
26ezer 8-900 km.Postás csenget, levél, cimzett Chevi szalon. idézet" Tisztelt gk Tulajdonos! a mittom én milyen vev?i elégedetlenség felmérés meg a mérnöki mittom én mi..............az ilyen és ilyen tipusú gépkocsija seria hibás, mert a diferenciálm?,kúpfogaskerékalátét nem a megfelel? szerelése és alkatrésze a késöbbiekben meghibásodhat, majd ez kellemtlen hanggal járó folyamatot idéz elö.Az Ön autóját ezért visszahivjuk a javitás elvégzése érdekében, ami természetesen dijtalan.Az Ön és családja biztonságát ez nem veszélyezteti de kérjük a hibakijavitása miatt keresse fel a szakszervizet.Indulva a lszervizbe a kért hiba javitása miatt a kuplung ujjabb már eddig tapasztalt hibát produkált.Nehézkes sebességváltás.Be tuszkolva az autót a szalonba közölve most már minden hibát ismételten kértem a javitást.Hozzá teszem az a már akkor megrendelt üzemanyagszivattyú eddig még nem lett cserélve...
A többszöri kuplung javitásra felfigyelve javaslatott tett az illetékes Úriember, hogy bontsuk meg a váltót és vegyük szemügyre a kuplungszerkezetet,de szétszereléskor kiderül a tárcsa kopása és majdan az összeszereléskor megbeszéljük hogy a tárcsa esetleges cseréjét ki fizeti.Ekkor kerekedett a szemem meg hát mindenem ami eddig nem volt mondható kereknek...közölve Én nem fizetek....Teltek a percek,folytak a kommunikációk, hangzavar,veszekedés....majd már Engem jól ismerve és a hiba miatt Velem együtt érezve a szalon biztositott számomra egy TESZT autót...Természetesen a 3 külön megrendelt hibára(kuplung,fulladás,seria hiba) aláirtam a papirokat és közölték hogy el?reláthatólag a javitás 1, másfél,2 hét............várok, várok,várok

Kérdés!!Nekem miért nem lehet olyan autóm amilyen másnak.....hibamentes,stb. MI a garancia hogy ha letelik a garantált ingyenes javitási intervallum, hogy az autóra nem költök majd milliókat.Miért nem lehet már kicserélni ezt a toldozott ,foltozott sz@rt??Milyen törvények vannak,kihez fordulhatok?

Hibalista

- ami elromolhat

Ide hordtam szervizbe

Chevi Hatvan

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2004
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (1) Vezetett km 32000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 120L Következő autója? Lacetti 1,4 ELITE
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Korea Kalos 2004 (2004 - 2006)

További ítéletek (34 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)