Alábecsült középső testvér
Szöveges ítélet
Az autót valós 30000km-el vettem 4 éve, azóta beletettünk az asszonnyal közösen még 45000-et és nem volt komoly probléma vele eddig, nincs rozsda, néhány használatból eredő karcolás (műszerfal borítása gyenge anyagból van, a kisfiam szép nyomokat tud rajta hagyni...). Megbecsült autó, fűtött garázsban tartva, hétközben bevásárlásra van használva, hétvégente kb. 250km a jellemző családlátogatás címén. Még a gyári 11+ éves akksi van benne, köszöni szépen jól van szépen indít.
Az autót második autónak terveztük (nagyobbat kerestünk, de ez kihagyhatatlan ajánlat volt), de még nem volt égető szükségünk háttérbe szorítani (nagy ritkán ha kell a hely, akkor tetőbox jó szolgálatot tesz), egyelőre a terv h nem adjuk tovább egyáltalán és pár év múlva kap egy sedan/kombi társat.
Az autónak van néhány hibája a típusból adódólag természetesen, pl. a magas üléspozíció, túl kicsi csomagtartó, éhes motor, szegényes utastér, de ezek mellett szvsz több a pozitívum: fajlagos magas érték a pénzünkért, megbízhatóság, működik minden. Az 1.4-es motor nagyon szépen felpörög és max 2 személyig, 2 - 4 ezer között dinamikusan vezetve nincs ok a panaszra, max aki minden csepp üzemanyagot sajnál, ui. 8.5 literrel járok vegyesen, de pályán 90-el a kamionok között a minimum 6 liter, de azt nem kívánom senkinek. Sajnos formája hiába szép, előnytelen városon kívül és nem nagyon lehet vele meggondolatlanul előzgetni, klíma ki, 70-ről indulva, ha van elég hely, akkor vissza 3-as és 100-ig padlógáz majd ott 4-es, 120 felett pedig 5-ös. Autópályán a lepadlózva gps szerint 160km/h-t bírt új téligumival (óra ilyenkor 170km/h-t mutat szóval sokat csal), vélhetőleg erős hátszéllel, de jellemzően nem megyek gyorsan mivel meg is kell tudni állni. Szóval az autó tudja amit egy használati tárgytól elvárhatunk, mindig ott van és nincs nyűgje. Költségek: (15ezrenként szokásos dolgok cseréje, üzemanyag, garázs díja, adók és vizsgadíjak) az amikor megkaptam az autót kapott új fékbetéteket, az egyik első teleszkóp csöpögtette az olajat és párban kapott újat (~ 80ezer), majd 2015 nyarán a legnagyobb melegben nyaralás alatt kilyukadt a klíma hűtő (~ 60ezer), majd legutóbb vizsga előtt raktam rá vonóhorgot (90ezer vizsgadíjjal).
Szóval ez egy nagyon jó autó és az h költeni kell rá nem kötelező hanem inkább lehetőség, amit megbízhatósággal hálál meg.
A következő autó mellett remélem ezt is tudom majd még használni, de az is koreai lesz, talán Kia C'eed (kombi), utána majd valami japán, onnan ami tetszik az a Mazda 6 és egyszer egy Mazda mx-5 is.
70ezer km-nél megkapta a 90ezres nagyszervízt (vezérlés, folyadékok).
Hibalista
- Egyik első teleszkóp csöpögtette az olajat, klíma hűtő kilyukadt, izzócserék
Ide hordtam szervizbe
T-Z autoszerviz: drágán dolgoztak és nem voltam velük megelégedve, Rupesky: meg voltam elégedve de drágán dolgoztak
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Sléberautó: meg voltam elégedve jó árban és jól dolgozott
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.8/10) |