A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Korea » Evanda (2004-2006)

Evanda 2.0 16V Platinum Automata 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Ár/érték arányban megszoríthatatlan!

Szöveges ítélet

Szorult anyagi helyzetemből kifolyólag, fályó szívvel, de megváltam hőn szeretett Avensisemtől és hónapokig kerestem azt az autót, mely ki tudná tölteni azt az űrt, amit Ő hagyott maga után. Persze kevés sikerrel, egy autó sem felelt meg az igényeimnek! Vagy nem tudtam megfizetni a vételárát vagy tudtam, hogy ingem-gatyám ráfizetném az üzemeltetésére. "Okos" autót szerettem volna, de olyat amivel azért meg lehet jelenni és lehet élvezni benne az utazást, legalább bizonyos szempontból. Már szinte feladtam a keresgélést, amikor végső elkeseredésemben egy merész tettre szántam el magam. Mégpedig úgy állítottam be a keresést a hasznaltauto.hu-n, hogy mutasson minden márkát, csak automata legyen! Ide nekem az olasz, a francia autókat is, bátor leszek- legalább egyszer az életben... Így esett, hogy megpillantottam egy Chevrolet Evanda hirdetést és minden mindegy alapon megnéztem. Nem hittem a szememnek, hogy ilyen megkímélt állapotú és jó felszereltségű autót ilyen áron lehet kapni. Olyan gyanús volt - még akkor is, ha ez csak egy szar daewoo - , hogy elhatároztam megnézem. Mint oszlopos tagja a Totalcar olvasóközönségének, arról is értesültem ám, hogy manapság a koreaiak kezdik felvenni a versenyt a normális autókkal és nem is kis sikerrel. Ez persze még nem lett volna elég, de amikor a márkakereskedésben elhangzott az "1 év korlátlan gyári garancia" mondat, már tényleg úgy éreztem, ezen csak nyerhetek! Nem feszítve tovább az idegeket, a vételár 2.500.000.- volt. Ugyanilyen korú/állapotú/felszereltségű Avensist pontosan a duplájáért lett volna (nem volt) lehetőségem birtokba venni. Nem bántam meg, sőt...
Méreteit tekintve a Vectra és az Omega közé esik, nekem az Omega kényelmesebb volt, de rajtam kívűl mindenkinek elég ez. Nekem is csak az első lábtér ellen van némi kifogásom, mondjuk 2 méter vagyok... A fotelek szélesek és kemények, a bőr időtálló, vastag és fűthető. Van 4 elektromos ablak (persze csak a B1 automata, az is csak lefelé, hogy szakadjanak meg), van automata digit klíma (brutális, a kocsi egyik legjobban sikerült része), van tempomat (kapaszkodjanak: Cancel nélkül, így az ON/OFF, illetve finom fék áll rendelkezésünkre a kildásához, persze csak a második módszer esetén élvezhetjük az ACC funkciót, gáz), B1 fotel elektromos, fényre sötétedő visszapillantó tükör, klassz pohártartók, külön 12V csatlakozó a hamutartó előtt (plusz a szivargyújtó), sok hangszórós gyári blaupunkt hifi levehető előlappal-kóddal kazettával és 5 lemezes CD-tárral, elektromosan állítható/behajtható füthető tükrök (jobb oldali tolatáskor szegélyre szegezett tekintettel - kikapcsolható), tolatóradar (mely nem bízza a véletlenre, ordító zene mellett is kivehető a jelzés, szóval visít!), ABS, kipörgésgátló, vaj szervó (sajnos a kormányoszlop csak függőlegesen állítható), front- és oldal légzsákok tömkelege, elektromos napfénytető... Tehát elég baráti a felszereltsége - nekem elég.
Az Avensis után azt gondoltam, hogy nem lehet baj egy kétliteres autóval. Hát baj éppen nincs, de a teljesítménye mindenkit kötelez a szabályos közlekedésre. Persze nem életveszélyes, de nem az ilyenekre szokták mondani, hogy élményautó. De ha az ember fia megszokja, lendületesen lehet vele közlekedni. Sőt az étvágya mellett a gyengesége már fel sem tűnik! Városban 11 liter alá szorítani a fogyasztását, megkockáztatom, hogy lehetetlen, vidéken egyszer sikerült 8,5 literes rekordot döntenem. Hát nincs ezen mit szépíteni, bizony sokat fogyaszt! Az automataváltó 4 fokozatú - úgyhogy ez sem használ a fogyasztáscsökkentésnek - nem a leggyorsabb, de korrekt.
A kötelező szervizeken (más márkákkal összevetve kicsit alacsonyabb ktg.) kívűl egyszer fordultam meg a márkaszervizben - a lent említett hiba kapcsán. Rossz élményem ezen a téren sincs.
Összegezve ez az autó egy kompromisszum. Kategória-átlag feletti felszereltséget kínál, hihetetlen alacsony áron, megbízhatóságot, eleganciát, kényelmet nyújt és pár bosszantó aprósággal jelzi, hogy még van hová fejlődni. Fenntartani biztosítás és szerviz szempontjából olcsó, de fogyasztását tekintve nem a legideálisabb. Soha nem gondoltam volna, hogy ilyet fogok mondani akár egy ex-daewoora, de szeretem. Észszerű autó, merem ajánlani. Ami engem illet, várom hogy második tulajdonosa lehessek egy Epicának, mely az Evandához hasonlóan a legrosszabb tulajdonságát (rossz értékállóság)(Evanda új ára 7,5m volt én 3 évesen 2,5m-ért vásároltam!!!) az első tulajnál letudja. :)

Hibalista

- Jobb első kerékagyban az ABS jeladó - garanciálisan cserélték.

Ide hordtam szervizbe

Maxabo Kft. - Bécsi út

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 59000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Avensis Következő autója? Epica
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Korea Evanda 2004

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)