Kényelmes hajó, aki szeret nyúlkálni a zsebedben
Szöveges ítélet
Régóta vágytam egy hasonló autóra, régen egy Chevrolet márkakereskedés mellett dolgoztam, nap mint nap láttam őket. Természetesen csak annyi pénzem volt hogy használtan vegyek egyet. Elég jó áron mennek, megvenni könnyű szerintem. Fenntartani az már más kérdés lesz, bár egyelőre elviselhető.
Nagyon kényelmes, hárman négyen utazunk benne általában, és mindannyian szépen elférünk. Eddigi legerősebb autóm a 150 lóval, szerintem nagyon jó a menetdinamika, nem érződik gyengének.
Ami kifejezetten zavaró tud lenni, hogy mindennapi használatra kellene, de ez folyton úgy dönt hogy jó lenne ha szerelő simogatná. Nem is a pénz a bajom, mert tudtam hogy egy nagy dízel ennyi idősen már sokat kér, de a kieső időben másik autót pótolni az fejfájás. Mondjuk nyáron nem feltétlenül, mert van egy motorom, érdekes azon még nem romlott el semmi 3 év alatt.
Apró idegesítő hibák miatt van a fejfájás (részecskeszűrő visszajelző világított, de kiderült hogy csak a jeladó nem tud jelet adni; összevissza zörgő futómű, agyat szétrázó fék), amik összeadogatva végül nem csekély munkával járnak.
Összességében szeretem, mert irtózatosan kényelmesen el tudok tespedni benne, és csak suhan és suhan és suhan... Még pár évig enyém lesz (ha túléli), a jövőben kb évente frissítem a hibalistát, biztos lesz még jó sok :)
Hibalista
- Akkumulátor (valószínűleg már öreg volt) - 45000 Ft - Részecskeszűrő jeladó csatlakozója - 10000 Ft (diagnosztikával!) - Klíma (még nem tudom mi baja, azon kívül hogy nem hűt) - Hangrendszer - eltűntek a mély hangok, csatlakozási hiba - Hátsó szilentek cserélve, nagyon hangosak voltak - 15000 Ft - Generátor szabadonfutó már nem futott szabadon - 10000 Ft - Komplett féktárcsa-fékbetét csere elől-hátul szükséges volt, ez természetes egy ilyen idős autónál (kézifék meg kb alig fogott) - És ahogy ezt írom a mai nap iszonyatos kopogás jön az első futómű felől, főleg jobbos kanyarokban illetve gázadásra... de teljesen véletlenszerűen! :) - - Update 2020 vége: Az iszonyatos kopogás természetesen féltengely csere után szűnt meg. Klímahűtő lyukas volt, gyári 120.000 Ft hozzá, ami minimum szívroham. Utángyártott nem sok van és nem sokkal olcsóbb, szóval ez jó drága klíma, de legalább tényleg lefagyasztja a tökömet, meg a könnyeimet amennyit érte kellett fizetni. Egyszer egy nyugis 90-es országúti tempónál megint irdatlan kopogás meg még valami fura hang: jobb hátsó fék befogott menet közben, fékfelújítás 20.000 Ft. Hátsó ablak fűtése elment, nem a biztosítékoknál van a hiba, ezt még nem tudom mi baja. Eddig összességében nem vészes, motorjához nem kellett nyúlni, a részecskeszűrő-regenerálást szépen csinálgatja, nem kormol, jó erőben van a gép.
Ide hordtam szervizbe
Helyi ismerős, gyorsan, igényesen, megbízhatóan dolgozik.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corsa C | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
