Lomha, de legalább sokat eszik
Szöveges ítélet
2011-es autó, amit 2019 tavaszán vettem. Oszták import. Ennek ellenére csak kisebb, felületi rozsdásodás volt megfigyelhető az alvázon illetve a hővédő lemezek csavarjai voltak lerohadva, de semmi komoly. A kasztni hibátlan. Elvileg ~100000 km volt benne, elvileg...
Alig egy évnyi használatot követően már elgondolkodtam, hogy lecserélem. Ugyanis az én vezetési stílusomhoz nagyon nem passzol ez a kombó: 1375 kg/120 Le/154 Nm. Rálépek a gázra, és semmi. Gondolkodik, hogy most akkor mi legyen? Gyorsuljak esetleg? Oké, aki szeret nyugisan vezetni, annak tökéletes választás. De engem frusztrált. Az előző, 90 lovas G Astrám sokkal gyorsabban vette a lapot. Ja, az vagy 200 kilóval könnyebb is volt. Meg ugye az Euro 5 norma... Mindegy. Az átlagfogyaszás: 9 liter. (Oké, én kb. 80 %-ot városban használtam.) A beltér igényes, az ülés kényelmes. Ennyi a pozitívum nagyjából.
Miután kb. 10 ezer kilómétert beletettem, hengerfejes lett. Hogy mitől, nem tudom. Nem tapostam hidegen soha, 2000-2700 között tartottam a fordulatszámot, a zúzással (ha ha) vártam mindig 30 kilómétert. Az autószerelő szerint viszonylag gyakori ezeknél, hogy a hengerfejtömítés megadja magát. Persze először még reménykedtem, hogy csak a hőcserélő hibája okozza az olaj jelenlétét a kiegyenlítőben. Mert alánézve, a hőcserélőtől is szivárgott az olaj. Azt is cserélni kellett ugyan, de hengerfejes is volt... Ráadásul mindez év végén, karácsony tájékán. Kb 3 hétig volt szervizben az autó. Síkolás, szelepszárak, szimering, tömítések stb. És akkor már vezérléscsere mindennel = 380 ezer Ft. És egy lomha 1.6 szívóról beszélünk. Egyébként megbontva a motort, a szervízben nem tartották valósnak ezt a futásteljesítményt -a dupláját inkább.
Aztán egy hónap múlva gyújótrafót kellett cserélni. Rángatott, háromhengerezett, check engine, tök jó...
És ha valaki azt mondja, hogy nem szabad a kínálat aljáról választani: ez a Cruze a felső ársávban helyezkedett el. Erről ennyit.
Szóval a "kitűnő állapotú" alsó középkategóriás autóra ráköltöttem félmilliót másfél év alatt. (Plusz eladás előtt vettem 85 ezerért egy garnitúra zsír új nyári gumit). Az említett gondok mellett cserélve lett a hátsó féktárcsa, meg a kipufogó rezonátor cső. És nincs turbó, se kettőstömegű, se kutyafüle... Ennek fényében bizony nem érte meg az árát -nagyon nem.
Szóval bőven olcsóbban adtam el, mint amennyiért vettem. De ez már érzelmi alapú döntés volt, csak szabaduljak tőle...
Hibalista
- Hengerfej-tömítés, rezonátor cső, gyújtótrafó, hőcserélő, hátsó féktárcsa
Ide hordtam szervizbe
Maszek szerelő, sok melóval. Nem a legolcsóbb, de talán lelkiismeretesen(?) dolgozik.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 99000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Astra G 1.4 Twinport | Következő autója? | Grande Punto 1.4 T-jet |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.1/10) |
