Józan választás
Szöveges ítélet
Üdv!
2017:
Szóval az autó. Még mindig megvan, ez szerintem sokat elmond. 3 éve (2014.)vettem. Előtte soha nem volt saját dízelem, csak kölcsön. Egy szívó benzines kocsiból ültem át. Igen, előtte sokat (rengeteget) olvastam a dízel nyűgökről, de bele volt kalkulálva. Na, ezekből a mai napig nem jött elő semmi!!! (kopp, kopp, kopp)
Hátrányok: gyakorlatilag semmi. Nem hagyott cserben soha, nem kellett trélerezni. A teljesítmény nekem elég, nem akarok versenyezni, amúgy kellemesen nyomatékos. Sem a kuplunggal, sem a turbóval, sem a nagynyomású rendszerrel semmi baj nincs.
Előnyök:
- Kényelmes. Nagyon. Még 500 km után sem kell derékfájással kiszállni. Az ülései remekül tartanak, bár a gyári könyéktámasz lehetne hosszabb.
- Megbízható: télen-nyáron, -20 foktól +39-ig (eddig ezek voltak) pöccre indul. Nem füstöl, nem kormol, még hidegindításnál sem.
- Jól fogyaszt: átlag 6,3-6,5 klímával, 140-160-as tempóig. Télen, téli gumival, hidegben 6,8-7,0 l/100 km.
- A biztosítás viszonylag olcsó. (25e/év)
A csomagtartó így gyerekkel már néha lehetne nagyobb. Ha eladom, az csak azért lesz, mert jön a következő csemete, és kell a hely.
Összességében egy meglepően jól összerakott kocsi, nem nyekereg sehol, nem kopik az átlagosnál jobban, motorikusan megbízható, nem füstöl, nem kormol, nem robbant még le. A dízel elemek köszönik, jól vannak. Remélem, ez nem fog változni, bár én szinte csak autópályán, és főúton használom. A városi forgalmat kerülöm, amennyire lehet. De majd frissítem az ítéletet, ha lesz mivel.
UPDATE 2020
Szóval, ahogy ígértem, frissítem. Így közel a 230.000 km-hez még mindig megvan. És még mindig semmi, de tényleg semmi baja, ami a dízel mivoltához kapcsolódik. Volt egy hihetetlenül bosszantó jelenség, amire nagyon soká találták meg a megoldást. Ez aránytalanul sok pénzembe és időmbe telt. Egyszer autópályán hazafelé vészüzemmódba váltott és a teljesítményt kb. 50%-ra vette vissza. Leállítás újraindítás után megszűnt, majd egyszer csak ismét visszajött. Sikerült "lokalizálnom", hogy gázelvételre, motorféken gurulva produkálja. 5 (azaz öt!) különböző, hivatalos, számlaképes (egy közülük korábban a totalcar-on is folyton szereplő) budapesti szerviz próbálkozott. Volt itt részecskeszűrő tisztítás, MAP szenzor csere, leömlő tisztítás, turbócső csere és még sorolhatnám. A kiolvasáskor mindig alacsony levegőmennyiség hibát dobott. Majd' fél év eltelte után a 6. szerelő alánézett, odavilágított az intercooler-hez és szólt, hogy megvan a hiba. A kocsi ugyanis felkapott egy élesebb, nagyobb követ és olyan szerencsétlenül fordult alá, hogy kilyukasztotta a töltőlevegő hűtőt. Ennyi volt a hiba. Az előző öt szerviz meg több, mint 300e feleslegesen elköltött forintomba fájt. A végén már turbót akartak cseréltetni. Ha az első helyen használják az agyukat és végignézik, nagyon hamar kiderülhetett volna a hiba forrása. (Persze, ha értettem volna hozzá, én is megtettem volna.)
ezen kívül egyszer a nyest elrágott egy vezetéket, amire jött a hírhedt "csekkendzsin", de hamar és 0 Ft-ból meg lett oldva.
A fogyasztás és menetkomfort továbbra is teljesen jó (nekem). Így már két gyerekkel azért feszegetjük a határait, de még bírja. :)
Hibalista
- A szokásos kopó, fogyó alkatrészeken (féktárcsa, betétek, olaj, szűrők) felül:
- - vezérműtengely-jeladó: 16.000 Ft munkadíjjal együtt
- - első keréksebesség-érzékelő: tisztítás után tökéletes, 0 Ft.
- - intercooler - 54.000Ft
- - kipufogó hőmérséklet érzékelő, mert elrágta a nyest - 0 Ft forrasztással
Ide hordtam szervizbe
Korábbi ítéletben még nevesítettem, mert nagyon korrekt és megbízható volt. Azóta sajnos elqrvult. Inkább nem írok semmit a "régi idők emlékére."
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Szerencsére találtam egy nagyon korrekt és megbízható szerelőt Szombathelyen. Hamarosan nevesítem, ha minden így marad. :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
