Az anyósomnak is tetszik
Szöveges ítélet
Amikor először megláttam a hungaroringen egy wttc versenyen, egyből megtetszett. Az erős vonzalom meggyorsította a ford focusom tervezett cseréjét, így egyre többször nézegettem a Cruze-t. Rákerestem minden műszaki adatra, tesztre és persze a népítéletekre. Mivel az autó nálam napi használatban van, jellemzően elővárosi környezetben csak a dízelben gondolkodtam. Pénzügyi okokból használt, de fiatal autók között kezdtem el a konkrét keresgetést. Találtam is olyan helyet, ahol több féle Cruze közül lehetett választani. Kipróbáltam mind a kézi váltóst, mind az automatát, és mivel nagyon meggyőző volt a 150 LE motor a 6 sebességes automatával, nem halogattam a döntést. Pláne, hogy az autó a kedvenc KÉK színemben is elérhető volt. Az 1,5 éves, 36 eKm-t futott, 4 ajtós Cruze-t végül 4 millió Ft-ért tudtam megvenni.
A Cruze tágas és kényelmes a családom számára is, a csomagtartó pedig elegendő minden helyzetben. A kerékpárok és a sílécek számára vettem egy tetőtartót. A kétezres 230 Nm-es nyomatékú dízelmotor minden forgalmi helyzetben rugalmas és dinamikus. Alacsony fordulattól kezdve jól húz, így nem kell pörgetni. Persze ehhez kell a 6 sebességes automataváltó, amely nagyon kényelmessé teszi az autózást, ezáltal a városi araszolgatás sem fárasztó. A fokozatok kiosztása optimális, és nagymértékben segíti a takarékos vezetést. Olyan simán vált, hogy szinte követhetetlen melyik sebességben van éppen.
A negyvenezer Km megtétele alatti 6,7 literes átlagfogyasztással meg vagyok elégedve. Persze jó lenne kevesebb, de ez nem egy 800 kg-os suzuki.
Ja és hogyan jött a cím? Hát, az anyósom is napi rendszerességgel használja a saját kiskategóriás autóját, de nem egy autó fanatikus őrült. Viszont, amikor találkozunk, mindig kérdez valamit a Cruze-ról és örömmel hallgatja az elégedettségemet. Egyszer hívott, hogy egy használt autókereskedésben van és látott egy szép Cruze-t és kérdezte, hogy megéri az árát? Mondtam neki, hogy biztos, de nem is tudtam, hogy autó cserét tervez. Azt válaszolta, hogy csak gondolkodik rajta.
2016.11.22.
Az autó immár 6 éves és a kilométeróra 140.000 fölött jár, amely után azt mondom, ez egy SZUPER CRUZE. Minden nap használom és teljesen hibamentes (ezt gyorsan lekopogom (kop-kop), hogy így is maradjon. Az előírt és a tervezett karbantartásokon felül gyakorlatilag semmi váratlan esemény vagy probléma nem történt. Szezononként gumicserék, 5 év után akkucsere,100 ezernél automata váltómű olajcsere, 15 ezrenként olajcsere és üzemanyagszűrő csere). A DPF részecskeszűrő teszi a dolgát és ~ 1.200 Kilométerenként regenerál, melyet a magasabb pillanatnyi fogyasztás és a megemelkedett fordulatszám jelez. Ilyenkor vigyázok, hogy a regenerálási időszakot ne szakítsam meg.
Nagyon élvezem az autó teljesítményét és dinamikáját. Ha a család nem jön velem, időnként száguldozom egy picit. Külföldi autópályán 200 fölött is utaztunk már együtt.
Egy dolgot sajnálok a Chevrolet kapcsán, hogy kivonult Európából és itthon nem lehet majd újonnan megvásárolni. Láttam már a 2017-es modell képeit és nagyon tetszik.
Hibalista
- csomagtartó mikro-kapcsoló,első lengéscsillapítók cseréje garanciában.
Ide hordtam szervizbe
Chevrolet Gyulai márkaszerviz
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
saját magam
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 36000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | CRUZE 2.0 D |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
