Az évezred ajánlata
Szöveges ítélet
Bemutató autó volt. 6000 kilométerrel vettem 12 hónaposan. Sokan mondták hogy a tesztautó nem a legmegbízhatóbb fajta, de nem engedtem. Mikor 6 miller helyett 4,5-ért mondták, belevágtam.
Most van benne 35.000 km, 15 hónap alatt mentem vele tehát 29000-et. Hosszú utakon járok vele, melyek átlagosan 190-200 km hosszúak. A városi hányad csekély, mindössze 15-20% az összes úthoz képest. Valószínűleg ez nem fog változni. A motorja az erősebbik 2000-es dízel, 150 lóerővel. Nem fogom isteníteni, nem az a dolgom. Jól húz, megy mint az ökör, a fogyasztása teljesen reális. Téli 16-os kerekekkel 90-100-al városon kívül (90%) és gyakori hidegindítással városban (10%) 5-5,2 liter a fogyasztás, részecskeszűréssel. Természetesen, mikor 10 fok alatti a külső hőmérséklet 8-10 percet hagyom járatni. A szervízben ezt tanácsolták, más véleménye ebből a szempontból meg nem érdekel. Az óránkénti 1-2 liter gázolajfogyasztás (10 perc alatt 3-4 deci) nekem megéri azt, hogy utána 10 kilométeren keresztül ne 10 litert, csak mondjuk 8-at fogyasszon a kocsi. Ez a részecskeszűrési periódust nálam nem befolyásolja, ilyenkor is tudom tartani a minimális szűrési igényt. Mikor nem figyeltem oda, 800-900 km volt a periódus, mióta odafigyelek, ez az érték a maximális 1250 km.
Nyáron a 17-es kerekek kb. 0,5 litert dobnak a fogyasztáson.
A fogyasztáshoz nincs mit hozzáfűzni, állandóan négyen-öten ülünk benne, tele csomagokkal. Egy alapból 1500 kilós kocsitól, amely 2 literes motorral van szerelve, tehát igen szép az említett fogyasztási érték. Hozzáteszem ehhez, hogy max. 120-al megyek, de inkább csak 100-al. Gondolom 140-nél lenne 6-7 liter is a fogyasztás. Ennyi. Hogy ne legyen az Astra konkurenciája, a váltó csak öt sebességes. 2011. novembertől igaz már hat, de ez az előző. Az se fogyaszt kevesebbet állítólag, de biztos jobb lenne. 1400-as fordulattól megindul nagyon, alatta viszont semmi. Hiába nyomom a gázt padlóig, nem moccan. De ezért van a kuplung, ha azzal kicsit játszunk, nem érezni a „leblokkolást”.
Kívül szép, belül szép, nem zörög. Csak hangos. Minden szépen össze van benne rakva. Csak hangos. Mindent tartalmaz, amit ma egy ilyen kategóriás autótól elvárhatunk. Csak hangos. Nem sorolom fel a felszereltségét, akit érdekel megnézi. WWW.CHEVROLET.HU. LT felszereltség, illetve novembertől ez is változott. LTZ-re. Nem hiszem, hogy csatlakoznom kellene azon emberekhez, akiknek arról szól a Népítélet, hogy felsorolják az extrákat, amiket a kocsijuk tartalmaz, ezzel adva tudtul, hogy milyen fasza legények… Fájdalom, hogy még vannak ilyenek...
Rendkívül kényelmes, és ez itt a lényeg. Egy kocsi lehet 300 lóerős, lehet 6 méter, lehet 40 millió forintos, de, ha nem kényelmes el van rontva minden. Van otthon egy G Astra is, ami szintén jó minden szempontból, csak iszonyúan kényelmetlen. De nem lehet minden tökéletes… A lényeg, ez a kocsi kényelmes, elöl is, hátul is. Csak hátul alacsony a beltér, ezért a magasabbaknak nem az igazi. De akkor meg kívül nem lenne szép, valamit valamiért.
A legnagyobb baja, hogy hangos. Nagyon. Igaz, ez csak az alacsony fokozatokban jelentkezik, 80 felett már semmit nem hallani a motor felől.
Hidegben nehezen veszi az egyest, illetve nagyon nyersen megy. Valahogy nem az igazi. És förtelmes a hangja. De hát dízel. Ez van. Megszoktam.
Érdekesség benne, a részecskeszűrő tisztítása. Ilyenkor aztán még érdekesebb hangot produkál. A 70-80-as tempó a 4-6 literes fogyasztás helyett 9-10-re szökik, de ez mindössze 15-20 perc. Havonta. Durva, hogy motorfékkel ilyenkor nem nulla a fogyasztás (mint köztudott), hanem 2 liter (számítógép szerint.) 2-esben, 3-asban 30-40-50-nél meg 15. És így lesz 5-5,5 az átlag.
A fenntartási költségek azért nem öt csillag, mert a dízel kocsi szervize drágább, mint a benzinesé. Szomorú. Meg a szervízperiódus is rövidebb. Sokkal. Pont a fele. Ez is szomorú. De egy modern dízel motor igényli a törődést. Ennyi.
A szervíztapasztalat szintén ezért nem öt csillag. De ezt tartom korrektnek, nem azt, aki mindenre öt csillagot ad. Tapasztalatlan. Olyan úgy sincs. Főleg nem 4-5-6 milláért.
Az évezred ajánlata volt.
Ui: Aki az ítélet értékelésénél 1-2-3 pontot ad, kérem írja meg az astra@freemail.hu címre, hogy miért. Azért mert nem soroltam fel az extrákat?!
Higgyék el, minden szó igaz, amit leírtam.
Hibalista
- 3X visszahívás: - - Légzsák jeladó, - Csomagtérnyitó mikrokapcsoló, - Üzemanyagrendszer esetleges szivárgása miatt. - - Kétszer voltam vele kötelező szervizen. Mindkettő 40-45.000 forint volt, amiben benne volt az olajcsere Mobil 1 5w40 olajjal, teljeskörű átvizsgálás, stb.
Ide hordtam szervizbe
Tormási Autóház Kecskemét Gyors, korrekt ügyintézés. Az óradíj drága, de hol nem?! Ahányszor bemegyek hozzájuk, mindig kapok valami ajándékot. Bögrét, kesztyűt, szánkót(!), és egyéb kedves apróságokat.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 6000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra-G | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
