Kis motor, nagy lélek
Szöveges ítélet
A feleségem korábban egy 2literes benzines Sénic-kel járt dolgozni. A sok rövid városi út a fogyasztásban bosszulta meg magát (11 liter körüli) Ezért úgy döntöttünk az megy és veszünk egy kisautót ami erre a használatra célszerűbb. Több tipust is megnéztük, de az akkoriban elég friss modellt az Aveo új generációját választottuk.
A külsőre nekem bejövős, jópofa, ugyanakkor modern formavilág. A belseje is messze ütötte a többi kategória társat. Az olcsó műanyagok ellenére olyan jó formavilágot találtak ki hozzá a koreaiak, hogy ez szinte eladja magát. A fordulatszám mérő mutatós, mellette a sebességmérő digitális. Tele az egész autó pakolóhelyekkel, szuper ötletekkel és kényelmi felszereléssel (pl. tempomat, 4 elektromos ablak, bluetooth-os rádió, dupla kesztyűtartó, egy rakat hárombetűs holmi, minden üléshez övfigyelő, stb, stb.
Az asszony javarészt munkába járásra használja, napi kb 25 km-t tesz meg vele, illetve néha-néha egy vidéki út. A benzinmotor adta magát. Nagyon gondolkodtam az erősebb 100 lóerős változaton, de azt olvastam, hogy jelentősebben érezhető különbség nincs a 100 és a 86 lóerős között. Végül döntött az ár és a 86 lóerőst vittük. Ez igazából autópályán bosszulja meg magát. Volt egy külföldi utunk, soha többet. 130as tempót dombon felfelé képtelen tartani, hiába tempomat. Az utazósebességnek a megfelelő 110-120 között van. Efelett csak gyilkolás...
A felszereltsége szinte nagyautós, a technika profi, a kényelem is kategórián felül van. Az első ülések szuperek, és hely is van. (elférek bőven az asszony mögött ha ő vezet, ő 166 cm, én 180!) Úttartása szuper, a biztonsági felszereltsége is példás. Az egyetlen gond a gyenge motor... Az asszonynak megfelel én meg vettem magamnak egy erősebb járgányt! :)
Ami nekem fura benne ha vezetem, hogy szerintem túl van szervózva. Nagyon puha mind a kormányzás, mind a fék.
A megbízhatóságára nem lehet panasz, még egyszer sem hagyott az út szélén. Bár egy mai autó ilyen kevés km-rel ne is tegyen ilyet. Eddig csak márkaszervízbe volt hordva. Mivel megelégeltem a drága munkát (és a silány minőségű anyagokat) ezután saját magam intézem majd a kisszervizeket. (olajcsere, stb.)
Hibája nem sok volt a három év alatt: Idő előtt tönkrement mindkét stabilizátor, amely az első futómű felől érkező egyre idegesítőbb kotyogó hanggal adta tudomásunkra, hogy cserére kívánkozik. Szerencsére garanciaidőn belül voltunk, ingyen cserélték őket.
A fogyasztását kicsit magasnak tartom. Igaz, hogy többnyire városban hajtjuk, de azért közel sem a belvárosban. (Csepel-Szigetszentmiklós viszonylat) Ezért kicsit sokallom a 7,4 literes átlagot. Országúton is nehézkes 6,5 alá vinni...
Csomagtartója nem túl nagy, ötajtós kivitel. Sosem mértem le, de szerintem nagyobb mint egy Suzuki Swift-é. Kétszintes csomagtere van, az elválasztót ki lehet venni és letenni a legalsó szintre is, így kicsit nagyobb a hely. Az üléseket előredönteni lehet, de felhajtani nem, így nagyobb cucc szállításnál számolni kell a kialakuló lépcsővel...
Az asszony nagyon szereti, örömmel jár vele dolgozni, így amire használjuk arra tökéletes vétel volt.
Hibalista
- Elülső stabilizátorok, mindkettő, egyik 8000 km utána, a másik 15000 -nél. Garanciában cserélték.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz, Majosháza
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Márkaszervíz, Opel Duna, Soroksári út
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Renault Scenic | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
