Jóságos kékség
Szöveges ítélet
Amikor az új autókat kezdtem el nézegetni vételi szándékkal, akkor egy olcsó, számomra tetszetős, nem túl egyedi, nem is túl szürkeségbe vesző gépjárművet kerestem. Eme árszegmensben (~2 millió HUF) szóba jöhetett a Suzuki, Dacia (alias keleti Renault), Chevrolet most több nem jut eszembe mik voltak még, de nem sok :) A Dacia szóba sem jöhetett, a Suzuki meggyőző volt ugyan, de mégis a Chevrolet sokkal jobban tetszett, és nem mondom, hogy technikailag megegyeznek, akkor is a Chevy fogott meg.
2010.01.27
Jelenleg 8 hónapja van rendszeres használatban, nagymértékben Budapesti városi forgalomban, azonban 1-2 havonta megjárom vele a Bp-Miskolc távot autópályán. Majdnem 9000km megtétele után csak jókat tudok mondani róla, motorikusan kifogástalan, a fogyasztása kiváló (télen a hidegben sem eszik 8 liter felett) városban 6-7 liter (lábnehézségtől, elmeállapottól függően :D). Autópályán 130as tempóval a 180km-es utat ~14 liter benzinnel beéri bőven (ez 7.77liter/100km), persze néha előzni is kell, visszaváltani, kicsit pörgetni, de egy 1.2-es motortól senki ne várjon versenyautós menetteljesítményt. Nagyon meg vagyok vele elégedve, városban könnyű vele lavírozni, parkolni, ha kell ugrik, autópályán is szépen fut, ez ember biztonságban érzi magát benne, a szélzaj nem túl nagy, motorhang annyira nem szűrődik be ilyen tempónál sem. Az anyagok felhasználása természetesen sok műanyag, de egyik sem zörög, csörög, kalamol, csattog. Az ajtókban térképzsebek, amik elég nagyok, a középkonzol alján egy ötletesen kiugrasztható 2db pohár befogadására alkalmas tartó, alatta vályú szerű aprópénz illetve kisebb tárgyak tárolására alkalmas kialakítás, kesztyűtartó nem túl tágas, mivel felette az utasoldali légzsák foglal helyet. A kormány fogása jó, bajúszkapcsolók jó helyen, nincsenek útban, nem bonyolultak. A műszerfal nagyon szép, bal oldalt fordulatszámmérő, középen fent a hőmérő, benzin szint jelző, jobbra a sebességmérő óra található, a megvilágítása zöld háttérben pirosan körvonalazott mutatók, nagyon szép (több embernek is tetszett, nemcsak az én véleményem :)) A középkonzol egyszerű, dizájnos légbeömlőkkel, könnyen kezelhető CD/MP3 as rádióval, 4 hangszóróval. Az ülések talán kicsit kemények, viszont jól tartják a hátat, még egyszer sem szálltam ki úgy, hogy fájt volna a hátam tőle. Elől a lábtér nagyon nagy, persze magam mögé beülve hátul nem túl kényelmes, hosszabb útra inkább 2, max 3 felnőtt személynek ajánlatos (esetleg hátul 2 gyermek). A váltó kicsit hosszú úton jár, az áttételezése azonban jó, a váltás néha nem pontos, meg kell szokni. A fék nagyon príma, jól adagolható, megfelelően erősen fog ha kell. Ahogy néztem vezérműlánc leledzik benne, ami sokkal megnyugtatóbb mintha szíj lenne, ennek ellenére nem zajosabb mint szíjas társai (lehet a későbbiekben hallatja majd a hangját, amikor kopottabb lesz mondjuk 100 000km környékén :)) 3 ajtós révén a kilátást jónak ítélem, bár van hátul is holt tér, elől pedig a bal oldali oszlop zavar kicsit a kilátásban, de nem vészes. Nem árt az oldalsó tükrök használata mellett oldalra-hátra tekinteni egyes sávváltások alkalmával. A futómű kicsit feszes, de jól tűri a kiváló magyar utak problémáit. Csomagtartója kicsinek tűnik, viszont meglepően sokminden belefér (3 felnőtt + gyermekülés gyermekkel együtt természetesen :) + babakocsi összecsukva + gyermek műanyag motorja, ami nem összecsukható + 3 közepes hátizsák + egyéb gyermek cuccok, játékok, pléd, ruha stb, stb. Azt nem mondom hogy kényelmesen elfértünk, de megoldottuk :))
Felépítése miatt az előnye maga kicsit a hátránya is, mivel az első 2 ajtó elég hosszú, ezért sok oldaltávolságot igényel parkolás alkalmával, viszont ez az előnye is, mert nagyon kényelmesen és könnyen lehet be- illetve kiszállni.
Magas felépítése miatt jobban belekap a szél, autópályán nem árt erre figyelni, amikor pl. egy kamiont előzöl, melléérsz, akkor nem árt fogni a kormányt 2 kézzel :)
Gondolkoztam, de nem tudok több rosszat írni róla...
2014.05.19
ABS vezérlőt cseréltek visszahívásos garanciában, ami egy fillérembe sem került. Ez idáig a megtett majdnem 36 ezer kilóméter alatt semmilyen más probléma nem jelentkezett. Igaz, hogy a futott kilóméter nem sok, így nem is szabad, hogy nagyobb hibák jelentkezzenek. Elégedett vagyok a konstrukcióval, családi autónak nem mondanám, ezért tervbe van véve egy magasabb kategórájú (fizikailg nagyobb) gépjármű vásárlása.
Hibalista
- eddig semmi (2010.01.27) - ABS vezérlő csere visszahívásos garanciában (ingyen - 2013.08) - Első két izzó csere (meglepő, de ez is kiéghet 4 év alatt :) 2013 eleje)
Ide hordtam szervizbe
Chevrolet Gombos1039 Budapest Szentendrei út 237.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 306 SR | Következő autója? | Honda vagy Mitsubishi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
