Dél-Korea fejlődik!
Szöveges ítélet
Jó kis autó a kategórájában, az 1.2-es motor (ami 1150 ccm) lendületes, dinamikus, kellően húz is, köszönhetően a jó áttételezésnek, csak forgatni kell legalább 3000-ig, hogy haladjon és ne lustuljon le. A teljesítmény osztályzásánál a hasonló kisebb motorokhoz képest adtam pontszámot, természetesen egy 1.9 PDTDI-hez képes semmit nem megy, értelmetlen lenne úgy osztályozni is. A 3000-ig forgatástól egyébként még nem fog sokat enni és így elkerülhető az erre a típusra jellemző lekormolódás a szelepeknél és a dugóknál - akinek ilyen gondja van, az szinte biztos, hogy soha nem forgatta még el 3 ezerig sem a motort, pedig ennek ez kell. Előnye a tágas csomagtér, viszont kialakítása miatt nehezen pakolható, a csomagtérajtó lecsukódásakor a tartó karok mélyen belenyúlnak az "értékes" raktérbe.KÜlsőre és belsőre is szépen kialakított, jó formájú autó és ezt nem azért mondom, mert az enyém, hanem mert ezt gondolnám akkor is, ha nem ilyenem lenne. Meglepődtem az utazósebességén pályán, nem néztem ki belőle túl sokat a kis motor miatt, de legnagyobb csodálkozásomra és nem kis örömömre 4 ezres fordulaton erőlködés nélkül 140-es tempó tartható vele! Fogyasztása itt már kb. 7 liter, de ha azt vesszük ez nem mondható soknak. A fekete fényezés nagyon kényes sajnos, más márkánál is hallottam már ezt, de ennyire nem mint ennél. Árulnak szervó nélküli változatot is, egyszer vezettem is ilyet, még jó hogy az enyém nem ilyen, az ugyanis kis túlzással szinte irányíthatatlan volt. A futóműről annyit, hogy nem túlozták el, ugyan puha és lágy és kényelmes, de kanyarokban nem árt az óvatosság, pl. egy régi Suzuki swift (de még egy 120-as Skoda is!) sokkal stabilabb, ez tényleg nem vicc, de mondjuk az Aveo mentségére szolgáljon, hogy viszonylag magasabb építésű. Az ülések oldaltartása is messze elmarad az elvárható szinttől. A féket közepesre értékelném, van is rajta de ezt sem vitték túlzásba, mindenesetre jóval jobbra sikeredett, mint a futómű stabilitása. Megbízhatóságával egyelőre nincs gond, bár még fiatal autó, majd egy 5 éven belül többet lehet mondani erről a kérdésről. Szimpatikus még az is benne, hogy télen is hamar bemelegszik és hogy elég bele 3 liter motorolaj a cserekor szűrővel együtt és ezenkívül is olcsók hozzá a normális minőségű kopó alkatrészek (pl. fékbetét). Zuglóban a Várna utcában van egy olcsó és jól felszerelt Daewoo/Chevrolet márkabolt, én sokszor itt szoktam vásárolni. Összességében véleményem szerint nem rossz autó, viszont ha egy pár részletében finomítanánk, javítanánk rajta sokkal jobb is lehetne, bár akkor talán az ára sem annyi lenne, amennyi.
Hibalista
- Eddig még semmi hálistennek, csak a jobb első gátlónál néha picit nyekereg, zsírozni kéne vagy WD-40.
Ide hordtam szervizbe
Mivel a márkaszervíz csaló és hazudik is (ki sem cserélték, amire rámondták, hogy kicserélték), így magam tartom karban a haverom műhelyében. Nekem még akkor is nyugodtabb így a lelkiismeretem, ha nem lesz garis, a kötelező szervízek annyi pénzbe kerülnek, hogyha még el is romlana rajta valami, még így is olcsóbban kijövök.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 14500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Applause 1.6 16V | Következő autója? | valami távol-keleti |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
