A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Korea » Aveo (2006-2011)

Aveo 1,6 16v. aut. 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

Aveo LS Sport, 1,6 aut.

Szöveges ítélet

Elő-gondolatok:
A mai napig nem tudom felfogni, hogy az 1,6-os verziót miért nem lehet Európában forgalmazni. De legalább az 1,5-öst… No meg azt sem értem, hogy miért nem elég az autósok anyagi lehúzásából sosem, és miért kerül nálunk egy 1,4-es nem fullos Aveo annyiba, mint USA-ban az 1,6-os fullos… Hozzáteszem, nem vagyok Amerika rajongó, sőt…
Bár nem tartozik ide, de azt sem értem, hogy nálunk a Suzuki SX4-et miért nem lehet automataváltóval és 4wd hajtással egyszerre megvenni, és miért 1,6-os a legnagyobb benzinmotor… Másutt sikerült a 2.0 literes benzinmotort párosítani automataváltóval, és azzal megküldeni mind a négy kereket… Na mindegy.

Az autó:
2005. márciusában került forgalomba az Egyesült Államokban, a napfényes Florida államban. Fél évet töltött a „lehetőségek hazájában”, majd 2000 miles lefutása után kisebb sérüléssel hitel gondok miatt eladásra került. Sérülése a jobb első sárvédő lemezen volt, leginkább horpadásnak nevezhető formában. A sárvédő nem szorult cserére, nem volt élesen törve…
Magyar földre 2005 októberében lépett. Javítás, fényezés, vámeljárás és egyéb nagyon fontos bürokratikus eljárások után, valamint további extrák beszerelését követően december 21.-én került forgalomba. Gyári extrák közé a következők tartoztak: klíma, központizár, MP-3-as rádió. Az itthon beépített elemek a következők voltak: aszimmetrikus első fényszóró (első helyzetjelző átkötése), első elektromos ablakemelők, vonóhorog, riasztó, első ködlámpák. Irányjelző lámpák átkötése nem volt szükséges, mivel azok gyárilag is sárgák… (Nem eredeti amerikai gyártmány.) Megjegyzem a lámpaburákban (kivéve első fényszóró, és a hátsó oldalhelyzetjelző) volt/van „E” jelzés („E13”).
Forgalomba helyezés után további extrák kerültek beszerelésre, úgy, mint: NOKIA CK7W kihangosító, BLESK Bi-Xenon fényszórók (nappali menetjelző kiiktatásával), FOURIUSION chip-tunning box, GEPÁRD hazakísérő fény (ködlámpa), GEPÁRD ablakemelő modul, WAECO tempomat, lábtér világítás, külső-belső hőmérő, hátsó ködlámpa (gyárilag nincs…), MAGNAT erősítő (gyári rádióhoz illesztve), JBL mélynyomó, kartámasz, hátsó utastér megvilágítás, GPS, LLumar ablaksötétítés. A kanyarfényszórón (ködlámpák felhasználásával), és a nappali menetjelző lámpán még dolgozom…
A fenti lista tette számomra tökéletessé az autót.

Vélemény:
Dinamikus, jól vezethető, kényelmes. Ezek a legfőbb jellemzői. Remek a gyorsulása, jó a végsebessége, olyannyira, hogy a sebességmérő óra nem is tudja mutatni a végsebességet! (Csak 120 miles-ig azaz kb.: 200 km/h-ig van skálázva, és a tovább mérést akadályozza a napi számláló reset gombja…)
Kényelmére nem lehet panaszom, viszont mögöttem nincs túl sok hely. De a „luxuslimuzinokat” és „buszlimuzinokat” leszámítva melyik autóban van?

Motorja, mint fentebb írtam dinamikusan mozgatja a nettó 1045 kg-os testet. A dinamizmusról a gyár által megadott 150 Nm.-es forgatónyomaték és a 110 Le tehet, no meg a chip box. Nem ismeretlen ez a motor hazánkban, már szerepelt a Lanosban és Nubirában is. Kétszer előjött hiba a motor diagnosztika rendszerben, hogy a benzinbeöntő nyílás nem megfelelő zárása esetén hibát jelez a computer, szóval az idegeskedések elkerülése végett ajánlott megtanulni tankolás után jól bezárni a tanksapkát!
Voltunk zöldkártyázni. Hát elég meglepő volt. A híres nevezetes mérőprogramban hogyhogy, hogy nem, nem szerepelt a járgány, ráadásul a OBD sem kommunikált… Nem az autó hibája. Másik számítógéppel szóba állt…

A váltó Japán termék. Ennek megfelelően működik. Lakókocsit szépen viszi (azért az új lakóra kíváncsi leszek, mert a régi 800 kg-os volt az új 1100 kg!). Amit hiányolok lakó vontatásakor, hogy az OD (OverDrive) fokozatot nem lehet kikapcsolni, így nincs fix 4.-ik fokozat, tehát vagy 3. fokozatban haladunk, vagy 4+OD-ben. Egyértelmű, hogy a 3.-ik sok, az OD meg kevés… Dolgozom ezen a projekten is, mert, ha el tudnám hitetni a váltóval, hogy hideg, vagy túl meleg a motor, akkor tiltja az OD fokozatot… De hát az időhiány ugyebár…

A futómű megfelelően kényelmes, talán kicsit túl puha is. Az első szilentek elég gyengék a budapesti utakhoz. Egy garnitúrát már elfogyasztottunk. Kanyarban valóban hajlamos a dőlést érzékeltetni, de nem vészes, és megszokható. A hátsó merev tengely azért kicsit gáz, de hát ez van.

Karosszéria stabil, nem csavarodik, persze amerikai révén azért van benne egy-két plusz fém anyag. Kicsit szerintem szél-érzékeny. A kilátás elég jó, bár hátra a „sedan”-okra jellemzően nem sokat látni. Az ülés pozíció tág határokon belül állítható, még magasságban is. Az első szélvédő a mai autóépítő tendenciáknak megfelelően jó messze található az első üléseken ülőktől, ami rendkívüli biztonság-, és térérzetet ad.

A fékrendszer Opelosan rémisztő. Pedig ezen a gépen nagyobb féktárcsák vannak, mint az európai testvéreken, de így is gyenge. Szerintem… Szóval nem egy VW Bora (pedálra száll egy légy, és kifejeled a szélvédőt effektus…).

Összefoglalva:
Bizonyára vannak akiknek nem tetszik, vannak akik undorodnak a Dél-Koreai termékektől, meg jó vicc, hogy mikrót is gyártanak. Ár/érték arányban, használhatóságban, praktikumban azonban verhetetlen. (Főként nem az európai árán…)
Szerencsére még nincs igazi presztizs értéke, így nem tartozik a lopások élvonalába. Egy autónak ne presztizse legyen, mert azzal nem jut el egy métert sem. Egyszerűen legyen jó autó! A Kalos/Aveo igen is jó autó, ráadásul nem feltűnő, és nem megkülönböztethető az itthoni 1,4-esektől…


K É S Ő B B I H O Z Z Á F Ű Z E S É K (Időrendben):

45.000.km-es szerviz 16.000.HUF-ból! Szerintem ez mindent elárul. (És nem gagyi cucokkból összetákolva!)

Lakókocsi:
Nos az új lakót könnyebben viszi a gépállat, mint a régit… Lehet, hogy csapágyakat kellett volna cserélni a régiben…

VONÓHOROG:
Na ez az a téma, amire minden vontatni vágyó gk. tulaj figyelmét fel szeretném hívni!!!
Akinek CAR-MAX Kft. (Kecskemét) által gyártott vonóhorga van, az SZIGORÚAN tegyen le a vontatásról. Csoda, hogy eddig nem volt ebből baleset. Nagyon sok KALOSon és ASTRAn látok ilyen horgot. ÉLETVESZÉLYES!!! Nagyon komolyan. A horog rögzítése nem a „szokásos” módon az alváznyúlványhoz (gyári helyre) van rögzítve, hanem a fenéklemezhez (nem gyári, ergó NEM megerősített pontjához), valamint a szintén nem megerősített hátfalhoz. A karosszériás szavaival élve: „ezzel az erővel a lökhárítóhoz is ragaszthatták volna a vonóhorgot…” Sikeresen le is szakadt a hátfalam, és szétszakadt a fenéklemezem. Még szerencse, hogy időben észre vettem, és megálltam!!! Amúgy a horog egy kb 5kg-os 40x10-es zárt szelvényből van. A gyártó szerint ez így tökéletes… Hát nem tudom, lehet, hogy maga a horog tökéletes, de, hogy az autón való rögzítése nem az, az biztos. Ennek megállapításához nem kell doktori… Ja és a horog egyedülállóan D=9kN értékre van jóváhagyva!!! Egy átlagos horog D=6 esetleg 7 kN-os! Gyártó szerint (amúgy nagyon segítőkészek) azért nem lehet a gyári helyre rögzíteni a horgot, mert ott van a benzinszivattyú. A hír igaz, de a szivattyú alatt pont elfér a BOSAL horog rögzítése. Úgyhogy horog lecserélve BOSAL típusura. Az vagy 25 kg, és iszonyatosan robosztus szerkezet (a másikhoz képest), gyári rögzítési ponthoz tervezve… (Érdekes nekik sikerült…) És ahhoz már ki kellett bontani a gyári lökhárító acél elemeit.
Száz szónak is egy a vége: a CAR-MAX-os horgokat senki ne akarja használni, max babakocsi vontatására, és ráadásként még „védelemnek” sem jó, mert ha a horog kap egy ütést hátulról, akkor ahelyett, hogy az erős alváznyúlvány felé elvezetné a keletkező erőket, szépen szarrá töri a fenéklemezt, valamint a hátfalat…

LÉGRUGÓ:
A hátsó tekercsrugók mellé behelyeztem légrugókat. Kissé pattogósabb, "pick-up"-osan magasabb lett a hátulja, ami még szerintem jól is néz ki. Így már nem ér le a vonóhorog a garázslejárón. Full-ra megpakolva is egyenesen áll, lakókocsit ráakasztva valóban nem "borul" össze a szerelvény. Ez is nagyon bejött, és 13.000.HUF-ot megért.

Hibalista

- Nem volt feltöltve klímagázzal... :( Ez elég ciki...
- Nem jól zártam a benzin tanksapkát, ezért diagnosztika hibát jelzett. Van mit tanulni...
- Budapesti utak megették az első szilenteket.
- VONÓHOROG!!! További infók a leírásban!!!

Ide hordtam szervizbe

Kora-Auto Centrum, Dunakeszi. A "kötelező szerviz" alkalmával csalódtam... Csesztek kicserélni a használati szerint cserélendő gyújtógyertyákat, de a számlára sikerült ráírni (~3400 HUF)... Minden cserélendő cuccot megjelölök alkoholos filccel... ÁÁÁÁÁÁÁÁ, nem vagyok bizalmatlan... Mondjuk a benne lévő gyári NGK-k jobbak voltak, mint az Európának tolt Denso gyáriak...

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

A Szomszéd. Profi szerelő!
A karosszériás, szintén profi...
Jah és saját magam...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 3000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 48000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Kalos 1,2 Következő autója? Valami GM, de amerikából...
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Korea Aveo 2006 (2006 - 2007)

További ítéletek (90 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)