Egy meglepő Cadillac
Szöveges ítélet
Bérautóként használtam USA-ban, de nem láttam róla leírást, ezért írom le a tapasztalataimat. 2018-ban egy nagyutazást terveztünk az USA-ban,ehhez béreltük az autót. Az átadás kb. annyi volt, hogy itt papír, a kulcs benne van. Tehát nem feltétlenül baj, ha már vezettél automatás autót :) Mindez 22 óra utazás után este, amikor már hulla fáradt vagy. Minden motoros állítású, beleértve a kormányoszlopot is, így útközben is állítgattam a dolgokat, mire megtaláltam az ideális pozíciót. A tükrökkel bajban voltam, mert kicsik és az Európában szokásosan a szélső domború rész hiányzik, ami csökkenti a holtteret. Viszont van benne holttér asszisztens és nagyon jól működik. A tükör szélén villog, ha ráhúznád az autót másra, akkor sípol is. Másnap belaktuk. A motor egy V6-os 3.4 literes, 310 LE-ös Pentastar motor. Ezekkel váltják le a régi V8-as motorokat. Csendes, alig hallani, de ez egy luxusautó. 8 fokozatú automata váltó van hozzá, hagyományos, de gyorsan vált. Próbáltam a kormány mögötti fülekkel, de hamar visszakapcsoltam automatába, ez a kocsi igy jó.
Lehet vele dinamikusan haladni, de USA-ban ez úgyse nagyon lehet. Az interstate pályákon 110-120 km/h sebességgel lehet tartósan haladni. És itt jött az első meglepetés! Ez egy BMW X5-ös nagyságú, közel 2 tonnás autó, kevés várossal (Los Angeles eléggé dugós) sok autópályával (ilyen tempóval) 9.5 liter/100 km-es átlagot hozott ki!!!! Mindehhez 100 literen a tankja, igazi utazóautó!
Az autó nagyon csendes, ha padlóig nyomjuk a gázpedált, akkor hallatszik a V6-os. Inkább futóműhangok hallatszanak. Nagyon jól gyorsul, kanyarodni SUV-osan tud, eléggé billeg.
Az utastérben minden bőrrel volt borítva. Persze nem Audi vagy BMW szintű, de szép. Az ülések az elektromos állítási lehetősékel mellett fűthető-hűthető.Persze napfénytető, 3 zónás klima (hátul az utasok is maguknak tudják állitani).
Vezetéssegitők is voltak, leginkább a sávtartó, távolságtartó tempomat tetszett. Ugyan a kormányon kellet hogy legyen a kezem, de lényegében a pályán nézelődhettem.
Természetesen kulcs nélküli nyitás és inditás is volt benne. Egyedül a csomagtérboritó volt problémás, mert gyakran zörgött.
Az infotaiment nagyon jó volt, egyedül a navigáció volt nagyon gyenge. Bár WIFI hotspotként is üzemelt és forgalmi adatokat is lekért, de nem volt részletes a térkép. Pl. városban volt olyan, hogy azt mondta kanyarodjak jobbra, majd ismét jobbra. Igen ám, de az első jobb kanyar után egy hármas elágazás volt a térképen pedig csak egy út?! Szerencsére párhuzamosan a telefonomon is navigáltam, de egy 5 szintes kereskedésnél ez nagyon para!
Összefoglalva egy igazi amerikai luxus utazóautó, meglepően kevés fogyasztással. 4000 km-t vezettem, szervizre nem volt szükség.
A tipust nem tudtam beálitani XT5
Hibalista
- Nem romlott el semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 16000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Laguna | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
