Egy örök darab?!
Szöveges ítélet
Nem tudok rosszat irni bármennyire is szeretném. csak a kötelezö dolgokat cseréltem. bár lassan megérik az elsö futomü felujitása, szilentek, gömbfejek stb. De mivel ez az autó új kora óta az országban van, nem is csoda ez a hazai utviszonyokat figyelembe véve.
Egyéb probléma csak a hazai szerelök, vagy nem is tudom minek nevezzem öket, hozzá nemértése, illetve a szocializmusból átvett, " Jó ide a zsigulié is" szindroma miatt van/lehet.
Bár lehet sok ember számára a "rossz" kategoriába tartozik a fogyasztás témája, de én egy V8-s izomkolosszusnál (200 le/400 Nm) nem neveznék soknak az országuti, 10 l. és a városi(Bp) 14-s fogyit. vegyesen használva 12.l/100 km. Ennél a jóval kissebb motoros autók is többet esznek.
A "jók" közé tartozik a Beltér minösége, b?r+plüss.továbbá a kényelme. Hatalmas b?r fotelek várják az utazni vágyokat, aminek keménységét levegös kompresszorral szabályozhatjuk, elektromosan állitható 8 irányba. Az extra lista olyan itt nem nagyon van, mert a ma készült autókat megszégyenitö módon benne van minden, szériában . pl:a szokásos: ABS, Digit klima, légzsák(csak vezetöoldali), elektromos tükrök, el.ablakok-n felül, Alkonykapcsolós lámpák, világitós piperetükrök, de még optikaiszálas világitás érzékelö is. (ne felejtsük el hogy 14 éves autóról van szó)
a Hajtásláncról:
Ebben egy 4900 cm3-s v8´s hengerenkénti injektoros motor található, már 1000-s rpm-töl óriási erö áll rendelkezésre, valami fenomenális érzés hogy nincs olyan tartomány ahol ne indulna meg mint akit puskábol löttek volna ki. A gyári gyorsulási adat az 8 sec/100-ra. Ez azért sokat elmond, hogy bár egy europai szemmel nagy (5m) és nehéz (1580kg) autóról van szó. azért nem vall szégyent ha gyorsulni kell. A végsebessége 200km/h, itt elektronikusan leszabályozva. De minek ennél több, mikor a 140-n is már gyorshajtásnak számit..
A váltója (4T60-e): elektronikusan vezérelt, 4 sebességes automata overdrive-al, nagyon finoman és jól kapcsol. Az elsö kerekeket hajtja.
Talán az egyetlen negativum kishazánkban, az alkatrész beszerzése, igaz megfelelö kapcsolatok után, semmi nem gond. Bár hazánkban is egyre több autósbolt, kereskedö kinál usa termékeket, én még mindig inkább az interneten vásárolok. De nem kell megijedni, az egyszerü: fékbetét, szürök, termosztát, szíjak kapható polcról, itthon. Viszont ha féltengely, vagy vizpumpa kell, akkor 1-2 hét mire ide ér. Az alkatrész ára átlagosnak mondanám, s?t inkább olcsonak..pár pl. amit idáig vásároltam: fékbetét elsö garnitura: 20-30 dollár, a gyujtokábel szett: 30 dollár.a termosztát: 2 dollár, a sz?r?k: 10 dollár.Komplett elsö futomü felujitó szett 150 dollár.
Persze ha a válto vagy a motorról van szó, ott már van külömbség. egy váltó felujitó szett 600 dollár, egy komplett motorfelujitó szett 1000 dollár. de szerencsére ezekre jó sokáig nincs szükség.
Hibalista
- Ilyen nem volt.
Ide hordtam szervizbe
Magam cserélek olajat, sz?r?ket stb.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Bravo | Következő autója? | szerintem nem válok meg töle soha. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |