Yesss.
Szöveges ítélet
A magyar és a német tesztek is azt írták, hogy BMW 5-ös szintű autó, de szerintem a Mercedes E-sorozatához hasonlít, mert inkább kényelem-orientált, mint sportos. A minősége meggyőző, és nem ahhoz képest, hogy amerikai, hanem bármilyen 10-20 milliós autóhoz képest. Nagyon kényelmes, az üléshűtés a kedvencem, mert így később kell csak bekapcsolni a klímát, ami nem huzatos, de jobban szeretek lehúzott ablakkal menni, ha lehet. A felszereltsége teljesnek mondható, a zene szuper (a tv-vétel gyengébb), bőr-fa, kanyarbixenon, automata, DVD-s navi, az enyémben csak üvegtető nincs (persze én is tudok felsorolni min. 10 extrát, ami nem rendelhető, de nem is annyiért adják mint a listaárat extrákkal megduplázó német márkák autóit). Nyikorgás-nyekergés zéró, a futómű még Budapesten is meggyőző. A tesztekkel ellentétben -szerintem- hátul is elég tágas, a csomagtartó nem nagy, de nem is pici. A forma szubjektív, nyilván, nekem tetszik, de eddig nem találkoztam negatív véleménnyel (vagy nem nekem mondták), persze a szép helyett inkább a dinamikus, agresszív, stb. jelzőket említik.
A motor nem csak papíron OK, tényleg olyan, mint a mai csúcsmodellek (a MB bevezetés előtt álló új V6-os sorozata tud ilyen paramétereket, a BMW feltöltés nélküli verziói gyengébbek). A váltó remek (jó,jó lehetne nyolc sebességes, de hattal is szépen, kulturáltan megy), a felváltások tökéletesen érzékelhetetlenek, lefelé, ha kell gyorsan vált, és nem sportfokozatban is elforog 6.000-ig gyorsításnál, sportban végig (6.800) és olyan hanggal, hogy úúúúúúúúú.
Az utcán/autópályán van tekintélye, mondjuk én normálisan vezetek, de ezt csak kis idő után veszik le a körülöttem autózók, szinte várják az agresszív stílust. Szerintem ez benne az egyik poén, hogy ezzel udvariasan vezetni nem csak szép dolog, de váratlan is.
A másik, az, hogy SENKI sem ismeri. Hiába van ráírva, megkérdezik, hogy ez Chrysler, Audi, Lexus, szóval volt már minden.
Már hibás ajtóval vettem, amit Székesfehérváron javítattam, más baja nincs (még jó).
Hibalista
- Vezetőoldali ajtózár.
Ide hordtam szervizbe
Székesfehérvár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 27800 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | X-type 3.0 sport | Következő autója? | 20 alatt nem tudok jobbat. Felette: az új S(2012). |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |