Egy amerikai középkategóriás a ´80-as évekb?
Szöveges ítélet
Bevallom, kell egy kis amerikai autó imádat ahhoz, hogy ilyen id?s autót hajlandó legyen megvenni az ember, hiszen a hasonló korú autókhoz képest 100-200 ezer forint különbség van, azok javára.
Több autóm is volt ez el?tt, mind szocialista relációból (FSO1500, Dacia Brake, Lada 2105), illetve vezettem más kocsikat is, de mikor az egyik ismer?söm ajánlotta, hogy van egy eladó Buick, kíváncsi lettem rá. Ahogy megláttam, azonnal bele szerettem. Az a tipikus 80-as évekbeli, "szögletes" kasztni, nagy lámpákkal elöl, hátul, 4 ajtóval, kék színben, rengeteg króm díszítéssel. Belül minden kék szín? plüss, illetve kék m?anyag. Szóval nagyon jól nézett ki.
S mindezek mellett viszonylag kicsi, s ami ritkaság, keresztbe épített V6-os motorral, ebb?l következ?en, els?kerék meghajtással rendelkezik. Van még légkondi, tempomat (nem m?ködik), elektromos ülésállítás, 4 elektromos ablak, elektromos antenna, elektromos csomagtérfedél nyitás, állítható kormánymagasság állítás. (Ne feledjük, 1981-es évjárat!)
Érdekessége még, hogy ezt Svájcban szerelték össze, így minden alkatrésze E jelzéssel rendelekzik, hátsó lámpái sárga indexesek.
Ja és a legfontosabb, itt férek el a legkényelmesebben a vezet?i helyen (méreteim nem mindennapiak, egy átlagember bel?lem 2,5-ször kitelik).
Egy kicsit más.
Mikor megvettem, ismer?seim mondták, hogy drága lesz az alkatrészellátás, nehézkes a beszerzés, sokat fog fogyasztani az autó.
Az évek során kiderült, hogy az alkatrészek árai jócskán alatta vannak a japán és német kocsik alkatrészárainak. Ez a tapasztalat.
A beszerzés valóban egy picit nehezebb, mint egyes tipusoknál, hiszen ebb?l max 10-20 darab futhat az utakon nálunk. De. A leghosszabb beszerzés tartott vagy tíz napig a megrendelést?l, házhoz szállítva.S ez a váltó alkatrészeit jelentette. MInden mást 1 héten belül be lehetett szerezni, a rendszeres szervizelésekhez szükséges dolgokat, okosan tervezve, be lehetett szerezni a szervízbe hajtásig. Ha az ember nem csak 4-5 éves koráig szervizeli rendszeresen a kocsiját, akkor annak fentartása nem jelenthet igazán nagy összegeket.
A fogyazstás. Írom, hogy 13-14 l/100 km, s ezt átlagosan kell érteni, kb 70% város, 30% országúti használattal.
Ez a fogyasztás tujadonképpen állandó, nyáron a légkondi, télen a sok hidegindítás miatt. Tény az is, hogy amikor elhalasztottam a szokásos szervizet (lész?r?, oljasz?r?, pcv szelep csere), akkor a fogyazstás felment 16-17 literre is. Namost a Ladám is megevett 12-13 litert, légkondi és automata váltó nélkül is, rendszeres szervizelés mellett. Ugyanakkor hol volt az a fíling, ami ebben az autóban meg van?
Ez egy barátságos, családi kis limuzin, amerikai köntösben, elviselhet? fogyasztással és karbantartási költségekkel, s úgy, hogy még sosem hagyott ott az úton, akkor sem, amikor igen komoly baja volt (váltóhiba, de hazavitt).
Persze, ehhez kell egy kis amerikai autó imádat is.
Hibalista
- - Tempomat: vezérl? egység (pneumatikus/elektromos) nem
- tömít jól, jelenleg is rossz
- - Automata váltóban tempomat érzékel? eltört, bele esett a
- lamellák közé, teljes belsejét cserélni kellett, de kézi váltás-
- sal hazavitt az autó
- - Generátor 2 évenként megadja magát, hol a szénkefék, hol
- a feszszabályzó, egyszer lett teljesen felújítva
- - AC pumpa csere volt még
- - egyébként csak a kopó alkatrészeket kellet id?ként cserélni
- (fék, csillapítók, szíjak, stb)
Ide hordtam szervizbe
Nagyváti Pál (a szomszédom) amerikaiban és automata váltóban a leg (aranykez? fenomén)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 96500 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | 2105 | Következő autója? | Chrysler Voyager (a Buick is megvan!) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |