A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » Z4 (2009)

Z4 sDrive 23i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ragaszkodó típus

Szöveges ítélet

Közel 10 éve vásároltam a 30. születésnapomra, Németországból hoztam akkor még Magyarországra honosítani. Amikor megjelent, azonnal arra gondoltam, hogy ilyen kell nekem. Habár akkor nem gondoltam, hogy egyszer meg is valósul, végül sikerült. Egy nagyon szép állapotút sikerült szereznem, viszonylag ritka, orionsilber színben. Egy párhuzamos generációs 320D BMW-m is volt ezzel egyidőben, így óriási különbséget nem éreztem, mert sok alkatrészük is közös, belső design is hasonló. Persze a 6 hengeres benzinmotor nagyon szépen szól, de hétköznapi használatban nekem a diesel nyomatékossága mindig is jobban tetszett.
Ami nagyon furcsa volt, amíg a normál autóban inkább elől 1/3 hossznál ülsz, itt ellenkezőleg, hául, és előtted van közel 2 méter géptető, vagy mintha egy yachtban ülnél. Ezt meg kell szokni, mert parkolásnál, vagy szűk városi utaknál, mire belátod a kereszteződést, az autóból egy jelentős rész már belóg a keresztező útra.
Sajnos miután megvettem, néhány hét után az elektromos keménytető meg is adta magát, és nem tudott visszazáródni, ellenben a csomagtér elérhetetlen maradt, benne romlandó kajákkal, pech. Körbejártam néhány szervizt, de sehol sem tudtak segíteni, pedig valahol meg is próbálták, de a legtöbben még soha nem láttak ilyen autót, így hozzányúlni sem mertek. Végül bevittem a győri BMW Leierhez, ahol legalább a csomagjaim sikerült kimenekíteni, de egy hét után úgy kaptam vissza az autót, hogy nem tudnak vele mit kezdeni, ehhez különleges szerszámok kellenek, közölte a szervizvezető. Semmi opció, semmi ajánlat, hogy mitévő legyek. Nem gondoltam, hogy egy ilyen műhelyben ennyire hozzá nem értő emberek dolgoznak, akiknek elvileg a szervizeléshez szükséges minden dokumentáció és segítség rendelkezésre áll, állítják magukról minden fórumon a nagy márkaszervizek. Sebaj, kicsit örültem is, mert volt egy sejtésem, ha vállalják, milliós tétel lesz.
Ikrényben egy kisebb BMW-re szakosodott szervizben azonnal vállalták, majd pár hetes alkatrész beszerzési problémák miatt lassan ugyan, de elkészült.
Ezután teltek az évek, igazából csak nyáron használtam, de idővel egyre kevesebbet, majd az eladásán gondolkodtam, amikor már évi 1-2 ezernél többet sem futott. Közben fixen külföldre költöztem, ahol most is élek, és nem igazán akartam magammal hozni, de mivel az eladás többször apró hibák miatt meghiúsult, végül átpapiroztam osztrák rendszámosra. Közben volt a saját esküvőmön is esküvői autó, ezzel már tényleg betöltötte minden lehetséges funkcióját számomra, így tényleg szerettem volna megválni tőle. Ez volt 5 éve :) Ausztriában is hasonló az eladási siker(telenség), ha jön egy komolyabb érdeklődő, biztos, hogy talál valamit, ami miatt végül meghiusul az adásvétel.
1-2 éve egy felugró ABS-hiba keseríti meg az életem, szenzorcserével most csak pár havonta dob hibát, majd az autó újraindítása után eltűnik hosszabb időre.
Elvittem a problémával Ikrénybe, mert ott a szakmai kompetencia mindig meggyőzött. Van még egy fémes hang balos kanyaroknál, továbbá lassú haladásnál rossz útminőségnél, ami engem egy kicsit zavar. Gondoltam, 14 évesen megérdemel egy mindenre kiterjedő folyadékcserét, gyertyák cseréjét, és mivel több vevőjelölt felrótta az olajpárát a motortérben, ki lett cserélve komplett a szelepfedél és kapott egy olajteknő tömítést is. Ott hagytam közel másfél hónapra, hogy a zörejek forrását sikerüljön megtalálni és az ABS-hiba okát. Sajnos ezeket nem sikerült orvosolni, az autót pedig külsőleg siralmas állapotban kaptam vissza. Lökhárítóban már darazsak fészkeltek, fényezésen madárürülékek, és sok 100 vagy 1000 apró sárga napon ráégett folt, amit később több órás takarítással, polírozással tudtam eltávolítani. Értem én, hogy nem új 8-as BMW-t vittem, de azért elvárnám, hogy ne ilyen állapotban kapjam vissza egy szervizben, ha ragyogó állapotban vittem oda. A zajt a szerelő nem hallotta, majd amikor elindultam vele, én azonnal. Megmutattam neki, ja, most már hallom, "hozd vissza valamikor, megnézzük". Nekem ez 700 km-es kör, és nem tudom olyan egyszerűen ott hagyni, mert valamivel haza is kell utaznom.
Egyelőre itt tartok az eladással, a piacon pörögnek az olcsóbb, lerúgott darabok, de mindenki csak az árat figyeli, az a tapasztalatom. Áron alul bármkikor elvinnék, de nem azért vigyáztam rá 10 évig, hogy "elajándékozzam". Igazából kívül-belül újszerű állapotban van, műszakilag makulátlan, leszámítva a korábban taglalt apró gondjaim.
Az autót a mai napig megcsodálják. Kaptam 10 év alatt hideget, meleget, mivel gyakran tető nélkül használom, simán hallani az anyázást, dicséretet, ha valaki megpillantja. Fura, mert nem egy drága autó, egy Suzuki Vitara többe kerül, mégis olyan elismerést avagy ellenszenvet vált ki emberekből, mintha egy Bugattit látnának. A legpozitívabb persze a gyerekek reakciója, ahol még őszinte a csodálat.
Volt még egy vicces történet sok-sok éve egy Győrhöz közeli városban, ahol valamiért alapból nem volt jó hírük a rendőröknek, így amikor megállított egy nagyobb csapat rendőri alakulat, és körbeálltak, eléggé az ujjaimat szopkodtam, hogy ebből mi lesz, habár semmi szabálytalant nem tettem.
Ekkor egy fiatal rendőr gyermeki érdeklődéssel kérdezgette, hány lóerős, mennyi a végsebessége stb. Az igazoltatás talán el is maradt, inkább egy technikai kikérdezés volt, mintha egy Ferrari F40-nel érkeztem volna. Végül úgy búcsúztunk, a lelkes biztosúr megkért, hogy gyúrjam el neki, de nagyon. Közben idősebb kollégái nagyot nevettek az autót körbe állva. Nem akartam elhinni, és volt bennem félsz, hogy 300 méterre traffiznak, de mivel a város vége tábla előttem volt 20 méterre, aligha tudtam szabályt szegni, így eleget tettem a kérésnek, és egy-kettesben a szabályos keretekig meghajtottam. Szerintem aznap végig vigyorogtam, hogy ilyen is történhet, és a rendőrök is tudnak kamasz autórajongóként tekinteni egy sofőrre és az autójára.
Néhányszor voltam vele hosszabb túrán, ez napi 2-300 km-t jelent, és évente egyszer-egyszer elautózom a hegyekben Magyarországra is. Számomra nagyon kényelmes utazóautó. Lehet persze jobban pörgetni, sportosan haladni. Ilyen körülmények között, hosszú utakon 7 és 8 liter között alakul a fogyasztás, de csak krúzolva hozható a 7 liter is akár. Mivel egy ideje rövidebb hegyi utakon használom, inkább 9 körül fogyaszt, de ennek a motornak kell közel 10 km, mire bemelegszik a motorolaj, így szerintem teljesen rendben van.
Amit sajnálok, hogy nem lett olyan nagy kultuszautó, vagy még várni kell rá. Ha 10 éve egy Porsche Boxtert vagy egy Honda S2000-t vettem volna, ami szintén benne volt a pakliban, már mindegyik a másfélszeresét éri, ez pedig nagyjából tartja az árát, már amennyiben el lehetne adni :) Perpill eladtuk a 3. autónkat, mert a hibrid Lexus nekem nagyon öreguras volt, a szűk hegyi utakon egy Dusterrel veretni a legnagyobb élmény. Ugye, ha valaki jön szemben, azt csak lerántod az útról, a Z4-nél meg próbálok mindent menteni, de mióta gyerekek is születtek, már csak néha munkába járok vele. Cserébe legalább jó drága rá a biztosítás a teljesítményadó miatt. :) Szívesen lecserélném egy elektromosra, de van egy olyan sejtésem, hogy örökre velem marad :)
Idén (2024) a téli szezonra szereztem 17 collos BMW felniket, Pirelli SF3 négyévszakos gumikkal, ritkán "sajnos" használni fogom, először téli körülmények között. Nagyon komfortos lett vele, a 2 coll visszalépés még az itteni jó minőségű utakon is érezhető, nyilván kányúknál még inkább lágyabb lett tőle a gördülés.
Hamarosan 40 éves leszek, ha sikerül eladni, leváltom egy Alpine A290-re. Bár csak sikerülne ez is...

Hibalista

- Hidraulikus tetőmozgató - 6 éves volt - Első féktárcsa felhullámosodott - Szelepfedél picit engedte az olajat - ABS-szenzor

Ide hordtam szervizbe

BMW szerviz, Ikrény

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2009
Kényelem (8) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 89000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 28000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 320D E91 LCI Következő autója? Duster 1.5 DCI 4WD
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW Z4 2009 (2010)

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)