Gépsárkány
Szöveges ítélet
Mindig dízel kocsijaim voltak.
Mikor még a gázolaj régen fehér volt és sok mindenre volt használható :).
Rám ragadt.Nem volt velük különesebb bajom,de egy kielégítetlen tátongó űr maradt a lelkembe, egy erős benzines kocsi birtoklása iránt, ami évről évre erősödött.
Így 40 éves koromra megtehettem,hogy veszek egy egoista kocsit ami tényleg csak rólam szól.
Audikban kb 20 éve ülök a legutóbbiba konkrétan 12 éve.Nem vagyok az a kocsi cserélgető típus.Tök megvoltam velük elégedve megbízhatóság terén,de már nekem kurva unalmas lenne még egy akármilyen új is.
Gyerekorom óta kék-fehér propellerér dobbant szívem..ezért régen ezek előtt Bmw volt.Szívás.
Így hát visszatérek hozzá.Most is szívás lesz.. de végre izgalom is lesz pozitív értelembe is.
Más volt a terv:Eleinte használtan merev tetős cabrio 4.35 i-t néztem, nem jött össze.Felszívtam magam és M4-et néztem.Szembesültem a ténnyel ,hogy ez se jön most össze.Ekkora már olyannyira felszívtam magam ,hogy oké most ez sem de 2-3-5 év múlva akkor egy 20 M feletti Porsche.Feleségem látta,hogy én ezt teljesen komolyan gondolom elborult aggyal.Probált határt szabni az őrületnek,hogy nem lenne jobb valami köztes megoldás?Én meg erre: Impala vagy semmi!!
Aztán szembejött egy régi klaszikus kedvenc lehetősége: Z4 (E89) forma világa mindig rabul ejtet és mivel cápának cápa, de van benne elég gömbölyű mint egy klaszikus sportkocsi.Amit nem vonalzóval rajzoltak kizárólag...Nyilván nem vagyok 2 méter magas és 140 kiló mert akkor hülyén néznék ki benne.Nekem teljesen méret.
Csak a csúcs motor jöhetett szóba ha már kompromisszum akkor legyen a legkövérebb.
Z4 35 Is 340 Le 450 Nm 4.8s alatt van százon.(Az új M4 430 lóvával 4.2s )
Törésmentesen kevés kilométerrel számomra elérhető áron :D Lehetetlen küldetés.
Aztán belefutottam egybe törésmentesen 37.000 km el .Na persze :D Gondoltam.
Átvizsgáltuk tüzetesen és gyakorlatilag a 9 éves autó olyan állapotban volt mint egy 1 éves!Egy dologért nem tudta szerintem gyorsan eladni a gazdi,kép miatt.
Egy dolog,hogy piros volt a színe de ,hogy belül is piros volt..hát..gondoltam így képeken merengve legfeljebb átfoliázom ha az állapot tényleg új szerű.
Azért amikor begurult átvizsgálásra aki vezette a szervizt csak annyit mondott,hogy baszki ezt én így hagynám,nagyon egyben van!
Mert hát az a piros nem lakk piros, hanem gyöngyház piros, aminek két mély árnyalata van,egy sötét és egy világos.(A kép nagyon nem adja vissza).
Ez egy igazi sportkocsi piros.
Hát a Z4 amúgy se egy tucat kocsi ezzel színnel meg teljesen egyedi :)
Ráadásul karcmentes gyári állapot az utolsó csavarig 37.000 valós km.-rel
Ilyen csak mesében van :D Szerencsém volt csak az a baj,hogy nem nagyon hiszek a szerencsébe...ez a kocsi rám várt :)
Külső forma világa ahogy említettem nekem klasszikusan szép.Nem mondanám kicsinek 4.2 méter hosszú 1,8 széles és 1.3 alacsony.Nem is túl könnyű.A most újonnan kijött 2019-est is bőven veri...
Mi elől az az új szuzuki swift lámpa??!Vissza a vászon tető..és tele paletta széthúzott 4 hengeresekkel egyedül, legerősebb Z4 M40 i 6 hengeres 340 le.Ami kb pont azt tudja amit az enyém csak,hogy eltel 10 év...
Belső:igényes,kényelmes.Imádom a tekergetős de nagyon igényes kapcsolóit.
Hely pont elég nekem.Lent ülök a hátsó keréken.20mp alatt átváltozik coupéból roadsteré.
A 6 henger nagyon szépen szól a biturbóval.Lent hidegen súrlódva zúz,középen morogva pattog,felül meg ordít mint a sárkány.
Nagyon megy...6 ezrenél még rúg egy nagyot a 7 sebességes duplakuplungos váltó segítségével.Két kézzel fogod a kormány és probálsz az úton maradni. :) A kormányon lévő váltó fülek használhatatlanok,de nem is használod őket.
Ez a motor ebben a kisebb sport kaszniba kicsit más mint egy 3-as vagy 5-ös kaszniba.
Normál módban relatíve szelíd,sportba már ordít de meg fog az elektronika,elég csúnyán...sport+ ba nem fog meg semmi,megy a segge :) Mondjuk ebben módban olyan a futómű mint az ágyútalp.Mondjuk máskor se sokkal puhább.
Amit észre vettem hibaként,hogy kicsit ornehéz.
Fogyasztás 13,5l az átlag mondjuk sokkal feljebb nem megy (közúton,autópályán) de lejebb se nagyon ez ennyi.Nyilván ellehet gurulni vele 10 el is de minek?
5-6000 km.ként kér egy liter olajat.
Van egy ismrösöm aki N54 es motorokba jártas.Mondta csak egy picit nyúljunk hozzá és 400 le felett van elbírja.(az elmebeteg tunnerek szeretik felhúzogatni 600-900 le re is,nyilván itt már leolvad a motor és környezete,de azért ehez mérten egész jó tolerálja.)Amúgy ha gyári állapotba hagyom akkor is 100.000 km nél hajtókarcspágy...meg a turbók..legalábbis a szerelők ezt mondják.
Nem is tudom...a gyári állapot mindig érték.
Még szerencse,hogy nem eladásra vettem.Hanem vegytiszta élvezetre. :))
Úgyhogy idővel egy 430 le és 670 Nm frissítés elképzelhető lesz.
(Bocs a hibákért)
Hibalista
- Csomagtartóban az elhuzó rekszen(amire megy a kemény tető) a múanyag bilincs eltört
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 37000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Audi 2.0 Cr Tdi | Következő autója? | Porsche,középmotor,6 henger |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
