Sorhat + szívó + hátúl hajt + kézi + kabrió, mi kell még?
Szöveges ítélet
Egy 2003-as 3000 cm3-es (231 LE) kézi váltós autóról fogok mesélni. Három évig volt nálam és elég sokat mentem vele.
Azzal kezdtem, hogy megkerestem és kiiktattam a nyekergéseket és zörejeket az autóból. Akkor volt 11 éves és végig Budapesten használták, ami hát nem segített. Ennek volt köszönhető a felni repedés és a rugó törés is.
A google a barátom és neki köszönhetően sikerült megtalálni és elhárítani a nyitott tetőnél fellépő nyekergést is a középkonzol felől. Ez volt a legmacerásabb, a többi ehhez képest gyerekjáték volt. Úgy 10-12 helyen kellett barkácsolni, vagy alkatrészt cserélni. A roadsterek mindíg többet csavarodnak, és jobban fáradnak mint a kupék. Ezen nem lepődtem meg, de ebben a korban már fellép a müanyagok természetes öregedése is (szinte minden típusnál, talán a Porsche lehet kivétel egyedül), ami kiszárítja és rugalmatlanná teszi az alkatrészeket. A körmők, bolhák sorra törnek, sok helyen kellett kétoldalas 3M ragasztóval összerakni az elemeket. A beltér rendbetételét egy fejegység cserével fejeztem be.
A motor és a váltó is kérte a gondoskodást, amit az előző tulajtól nem kapott meg. Erre az életkorra a motortömítések már kikeményednek és elkezdik engedni az olajat. Cseréltük mindent. A szívócsőhossz szabályzó úgy 70e Km-t bír és cserélni kell mert ha nem, akkor előbb vagy utóbb megeszi a motor a széthulló alkatrészeket. A motorja egyébként nagyon megbízható, nyomatékos de szereti a fordulatot és 4500 felett gyönyörűen szól. A 200-at pedig gond nélkül (akár országokon át is) utazza az autó. Egy igazi remekmű.
A váltóban olajat cseréltünk (szerintem előszőr az autó életében) és kiiktattuk a CDV szelepet a kuplung hidraulikában. Attól kezdve sokkal jobb volt a kezelhetősége és az igen karcos 1-ből 2-be váltás is sokat javúlt. A váltó egyébként nem egy nagy szám. Asszem Getrag gyártmány. Nem rossz, simán csak átlagos.
Úgy igazán csak a tető mozgató hidraulika adta meg magát. Az viszont tényleg elromlott (típushiba a motor beázása).
A fentiek alapján azt is mondhatnánk, hogy -a motoron kívűl- egy rakás szemét, de szerintem csak hozza az átlagot. Egy 10+ éves autóval mindenképpen foglalkozni kell ha azt szeretnéd, hogy sokáig szolgáljon és örömödet leld benne. Ha nincs ehhez érzéked, kedved vagy időd akkor ne vegyél ilyet! Engem ezek nem ráztak meg, szivesen babráltam vele mert egyébként zseniális kis roadster. Jól megy, jó a hangja, kényelmes, bárhová elvisz (ha kell télen is) és nagyon nagy élvezet vezetni.
Ja még valami! Nem kell félni a vászontetőtől. Ugyan nagyobb a menetzaj felhúzott tetőnél, mint a keménytetős kabriók estében, de nem zavaró. Viszont: nem veszi el a csomagtartó felét a tető és nem növeli 100+ kilóval az autó súlyát és télen is remekül használható (jól szigetel).
Ha ilyet szeretnél, akkor hozd be inkább külföldről mint hogy vegyél hazait. Arrafelé jobbak az utak és emiatt nem öregszik (fárad) annyira a váz és (ez minden típusra igaz) rendesen vannak szervizelve (általában).
Hibalista
- - rugó törés (csere) - - felni repedés (csere) - - motortömítések csere - - elektromos ablak kapcsoló csere - - szívócsőhossz szabályzó csere - - tetőmozgató hidraulika
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 115000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
