Vegyél inkább Audit! :)
Szöveges ítélet
Teljesen korrekt autó, ami abszolút semmivel nem ad többet, mint egy átlagos márka átlagos terepjárói, szóval tényleg lehet benne valami, hogy a BMW a merevedési zavarok és a méretfrusztrációk kompenzálásának túlárazott eszközei.
Egy RX400 Hibrid - zseniálisan jó kocsi volt, brutális erővel, szuper megbízhatósággal és kényelemmel, csak épp úgy nézett ki, mint egy nyugdíjas fogorvos autója ráadásul életszerű közlekedéssel nem tudtam a fogyasztását 12 liter alá vinni ill. a kis tankja miatt állandóan benzinkútra kellett járni - és a szalonból kihozott zsírúj Renault Koleos után - ahol csak az embléma zavart, mert amúgy teljesen rendben volt - választottam.
A döntés oka:
Tudtam, hogy SUV-t akarok, és pár évest, hogy az első értékvesztés loserségét más szenvedje el.
Ebben a kategóriában pedig a Kuga-Xtrail jellegű autók túl csúnyának, a Mazda CX5 kipróbálás után túl semmilyennek, a Q5 csajosnak és belül bénának, a Q7pedig túl nagynak és a széthulló tiptronicok miatt látens betegágynak tűnt.
Aztán - bár a BMW a típusstereotípiáinak a valóságot meglehetősen pontosan reprezentáló tényei miatt annyira áll távol tőlem, mint sükettől az Ipod - megláttam egy X5-öt egy megbízható flottakereskedésben, ahol az utolsó szervizéig megmutattak mindent az előéletéről.
Jól nézett ki feketében - sokkal jobban, mint bármilyen más ilyen jellegű kocsi - a gyorsulgatós idiotizmusból már kinőttem, így nekem bőven mindenre elég a 2.0-es dízel motor, szl. elkezdtem gondolkodni rajta, de 9 milláért nagyon sokalltam az árát... Az ML Merci belül nem jött be igazán, egy Duster pedig túl igénytelen lett volna, így párszor visszanézetem, hogy megvan-e még...
Vlsz. más is sokallhatta ennyiért - ill. lehet másoknak a nagyobb motor kellett - mert egy hónap után elindult lefelé az ára. Végül 8-ért hoztam el, de közben kipróbáltam pár jobban felszerelt és nagyobb motoros verziót, de nem adtak lényegesen többet, és annyival jobban sem mentek, úgyhogy inkább a megbízható forrást és a szép mejelenést választottam.
A tapasztalatok 5000 km után:
A kocsi teljesen korrekt, csak épp totálisan semmilyen.
Beleülsz és kényelmes, hibátlanul fogja az utat a kanyarokban, a váltó precizen vált, de a világon semmi egyéniség vagy speciális érzés nincs benne.
-A kis A4-eseim feszesek voltak és élmény volt velük bemenni egy kanyarba.
-Az MX5-öm morcos hangja és ahogy tolja az orrát mindig jó kedvet adott.
-A Lexus böszme hibridjének az ereje meg az amerikai bumfordi-feeling adott egy állat érzést.
- Az új Koleos legalább baromi szép és stílusos volt, ráadásul nem jött belőle szembe minden sarkon egy...( mondjuk a fordos-suzukis havarjaim állandóan "lerönózták", hiába került többe mint a BMW, amire mindenki bő nyálat csorgat.)
Az X5 viszont csak "van"...
Ennyi, semmi több...
Nulla egyéniség, nulla érzelem, nulla különlegesség...
Azt viszont korrektül csinálja.
Az előnye, hogy belefér minden, és tényleg baromi nagy respectje van az úton - hogy miért, az érthetetlen - nem villognak le, nem vágnak be eléd, elengednek mindenhol, ami kellemes, viszont ennyira unalmas autóm még sosem volt...
Vlsz. megtartom egy-két évig, és utána lecserélem egy kisebb audira.
Azok valahogy mások...:)
Hibalista
- Semmi ( még :) )
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | RX400 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.8/10) |