Csendes óriás
Szöveges ítélet
Korábban -Alfás időszakom után ( egy 3.0 V6 Spidert megtartottam a garázsban, hiszen annak lelke van, nem egy majdnem tökéletes gép mint a BMW-k ) két ötös BMW jött ( 530i és 530d ) majd egy 2012-es 5-ös GT, amelynek a beltere és a kényelme fejedelmi volt. Mikor már túlléptem a GT-mmel a 200e km-rt, és adódott egy lehetőség egy egy éves BMW X5 4.0e hybrid formájában ( az újkori áránál 13M-val olcsóbban ) amellyel pár napos próba vezetés után éltem is, lelövöm a poént - nem bántam meg. Az autóban 10M forintnyi extra van, ( csak idegesítő apró extrákat nem rendeltek bele, pl. hangulat világítás, 4 zónás klíma, hátsó ülés fűtés ) így rendkívül jól felszerelt, vajbőr belsővel, fa berakással, bőr műszerfallal, a belseje harmónikus, nyugtató és jól összerakott. A hajtáslánc a lényeg, van benne egy 245 lóerős 2 literes benzinmotor és egy 113 lóerős villanymotor, sajnos az aksi elég kicsi, 9kw-os. Ez nyáron 20-25 városi kilométerre elég, télen inkább 15-20, forgalmom függvényében, nyilván ha dugóban állok és araszolok, gyorsabban merül az autó. Nekem ez bőven elég a napi munkába járásra - Budakalászról a belvárosba ( kb. 40-50%-os aksival érkezem meg ) ha tudom napközben tölteni mert véletlenül van hely az irodámhoz közeli ingyenes töltőn, akkor be sem indul a benzinmotor, mire hazaérek este, így napokig el lehet autózni árammal, tehát 0 l a fogyasztása.( ezért nem értem néha azokat, akik szidják a nagy hybrideket, ezeket is lehet villanyautóként használni! ) Teljesen finom és észrevétlen a benzinmotor bekapcsolódása a hajtásba, az autó nagyon csendes, kivéve, ha a benzinmotort pörgetjük. A dinamika a korábbi nagy dizeleimtől elmarad, nincs 5-600NM, "csak" 450 ) ebből 250 a villanymotoré, nagyjából ennyi a benzinmotoré is, de ez benzin nyomaték, nem dízel sajnos. Az autó szigetelése mint írtam nagyon jó, de lehúzott ablaknál roppant elkedvetlenítő, sőt kissé kínos a 4 hengeres motor hangja, szerintem ebben a kategóriában ennyiért nem szabadott volna 4 hengeres motort rakni bele, el tudom képzelni az ugyanilyen hajtásláncú 7-eseket ezzel a berregéssel, bár ezt a "hibát az új x5 orvosolta, 6 hengeres benzinmotor és 80km hatótáv ). Tisztán elektromosan is tartja a városi forgalom ütemét. Van benne erő ha pörög a benzinmotor, 6,8 s a gyorsulás százra, és autópályán 150-160-nél is halkan suhan, 220 körül van a vége. A fogyasztás nekem mióta megvettem, 7,4 az átlag, sok várossal és sok töltéssel. Hosszú utakon is nagyon kényelmes és csendes, ilyenkor a fogyasztás 8-10 liter körül alakul, a 85 literes tankkal 8-900 km tehető meg.Összefoglalva nagy, kényelmes, jól összerakott és nagy presztizsű, komoly mérnöki munka, jól használható hibrid technológiával.
Hibalista
- Két első lengőkar csere, garanciában
Ide hordtam szervizbe
Wallis, drága de jó
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 28000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | 530 GT 2012 | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.4/10) |
