A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » X5 (2007-2013)

X5 30 D automata 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vajon megéri a 17 éves x5 2022-ben?

Szöveges ítélet

Üdvözlök mindenkit!

Ezt a posztot azért írom, mert nem rég mikor ilyen autó vásárlásán törtem a fejem, nem voltak csak nagyon régi írások, meg olyanok ami szinte új autókról szóltak pár tízezer km-után ami véleményem szerint illreleváns.
Arról szeretnék írni, milyen ez az autó kb 300e km-el, ennyi idősen. Illetve azoknak írom, akik ilyen autó vásárlásán törik a fejüket 2022-ben (feltéve ha van még ilyen beteg marha mint én)

Szóval, korábban voltak már BMW-im 2db 3-as egy szedán és egy cabrio. Nagyon megszerettem a márkát, voltak bajaik de nem többek mint egy átlag más autónak. A BMW-k után egy s60 volvo-t vettem, gondoltam hozok racionális felnőtt döntést a cabrio után. Ma már feltenném magamnak a kérdést, hogy de mi a bánatnak is hozok én ilyen döntéseket? Most vagyok relatíve fiatal, most élvezzem amire vágyok. Nem volt rossz a volvo, a mai napig meg van. Rengeteg minden romlott el rajta és rengeteg mindent cseréltem. Többek közt ez annak is köszönhető, hogy eleve nem a legjobb állapotában vettem. Majd írok arról is egy posztot de most maradjunk az x5-nél.

Már annyi baja volt a volvo-nak, hogy felmerült a gondololat kellene venni valami normális használható megbízható autót mivel nem félek elindulni minden reggel, hogy beindul-e. Feleségem utóbbi időbe elkezdett "félni" az autókba és jobb elöl szinte minden autóba retteg, kivéve a nagyobb darab SUV-okba, terepjárókba. Azokba biztonságba érzi magát, szóval ő olyat szeretett volna én meg mindenképp BMW-t, szóval az X5-re esett a választás. Na de abból milyet, elsőre az e70-eket kezdtem el nézegetni 3.5 millió körül. Gondoltam az már modernebb, jól néz ki azért egy fekete M pakk belőle a mai napig gyönyörű. Igen ám viszont minden szerelő/haverom akinek van vagy volt már ilyen sikítva kérte, hogy ne vegyek ilyet mert minden héten lesz baja és milliós tétel szervizelni rajta mindent. Hát oké, de akkor mit? N-es motorkódtól felfele semmit ami hátúl vezérel, ugyan is motor ki/ 700e-ft egy vezérlés csere, és persze imádja szaggatni a láncot is aztán cserélhetsz motort. Szóval erről letettünk, de hát akkor mi legyen. Minden ismerősöm az E53-as facelifetes X5-öt ajánlotta. Hát de mondom azért az már elég régi még is csak 2004-2007- ig vannak azok. Nem baj elkezdtem azokat nézegetni...Hát amennyi lepusztult lom van ezekből hihetetlen. Meg voltak az elképzelések, hogy milyen felszereltséggel szeretnék venni. Korábbi BMW-im elég fapadosak voltak és mindig bántam, szóval jól felszereltet akartam találni. Kiderült azokból is baromi kevés van, mert annó a BMW nagyon drágán mérte az extrákat újkorába. Na de 3 hónapni nézelődés után megtaláltam egy olyat ami tökéletesen megfelelt minden szempontnak. Beszéltem a tulajjal nagyon kedves, ugyan úgy BMW-b..zi mint én. Elmondta őszintén miket csinált rajta, milyen állapotban van. Lementünk megnéztük és meg is vettem azonnal, nem tudtunk belekötni az autóba olyan szép állapotba volt.

Így érkezünk el a jelen-hez amikor is már használom egy ideje. Nekem az ég világon semmi bajom nincs vele, gyönyörű, belseje modern és tud mindent amit egy mai autónak tudnia kell. (talán sávtartó, meg adaptív tempomat nincs benne ami ugye akkoriba még nem volt, de ki a francot érdekel tartom én a sávot magamtól is)

A témában körüljárt tapasztalataim szerint, bátran vegyen ilyen autót akinek tetszik vagy hasonlóak a prioritásai, csak nagyon nagyon nézze meg és ne legyen kompromisszum. Se felszeretlségi szintben, se állapotban. Amire azt mondod, hogy jól van majd megoldjuk meg majd megcsináljuk. Na arra fogsz rákölteni súlyos pénzeket. Inkább olyat keress ami eleve jó, mint szarból várat építeni. Ne vedd meg a legolcsóbbat, se a közepest. Inkább a régebbi típust nézd de abból a kínálat tetejét. Nem mondom, hogy mindig a legdrágább a legjobb de nagyobb eséllyel nyúlsz bele jobba... Ennek a típusnak a tipikus hibái, az osztómű, kisdifi- nagydifi stb. Ha nem értessz hozzá vigyél el magaddal valakit, akár bízz meg egy kiszállós állapotfelmérőt hidd el megéri az a pár 10eft... Ha találsz egy jót akkor vedd meg! Nem kell tőle félni... Fogyasztása autópályán nekem 7.7L-volt 140-150-es utazótempóval. Városban dugóban télen 9.2-9.4 közt változik. Szerintem egy 6 hengeres autómata ekkora autónak ezek teljesen elfogadható értékek. Váltót nagyon nézd meg, ne rángasson ne üssön, szépen váltsa el magától a fokozatokat. Akkor jó, ha szinte alig veszed észre, hogy vált. Az én autóm kb 3 millió forint volt, van 1.7-ért meg 1.9ért is. Könyörgöm, ne vedd meg! Rá fogod költeni az életed! Nagyon sok húzós-vontatós van belőle mert 3.5 tonnát húzhat szeretik a tréleresek. Na azt is nagy ívben kerüld el! Terpeszteni fog a hátúlja, rá fog menni az életed a két hátsó futóműre, a váltója szar lesz nem bírja ezt a terheslést. Ha rajta van a vonóhorog (mindhez van levehető) az már rosszat sejtet, mert azt jelenti használja. Igazából egy átlag embernek mikor van rá szüksége? kb soha. Ha csak nem lomis vagy de akkor vegyél ladát. Lényeg, hogy a kínálat tetejéről de minimum a közép felsőből, és jól felszerelte! Alapot olcsón ne vegyél, mert utálni fogod, hogy nincs benne semmi. Az extráktól érzed jól magad az autóban azok szolgálnak ki. Mellesleg pedig eladni is késöbb sokkal könnyebb a jól felszereltet. Fapadot nem akar senki és rohadt olcsón fogod tudni eladni.
Teljesítménybe baromi jó! Megy mint a disznó, egyáltalán nem érezni rajta a súlyát... Úgy sejtem ezen van valami kis okosítás mert sokat ültem x3 30d-ben ami ugyan úgy 218 lovas és nem ment így... pedig az jóval kisebb/könyebb. Nekem az x3 nem tetszett nekem az afféle anyukás óvodába hordós bevásárlókocsi. (nem megbántva az x3 tulajokat nincs azzal baj, kollégámnak is az van az tetszik, mindenkinek más)
Gumikat nézd meg! NE legyen rajta szar, mert rögtön kezdhetsz 3-400 ezres tétellel.
Vásárlás után szinte rögtön elvittem szervízbe, kapott olajcserét (8l kell bele csak az olaj 40e volt), difi-osztómű olaj cserét, szinte a létező összes folyadékot összes szűrőt cseréltettem. Bárdiba kedvezménnyel, munkadíjjal együtt kb 130 000Ft-volt de tényleg minden létező dolog ki lett cserélve ami általános nagy szervízhez kötődik. (kartergáz szűrő, levegő, pollen, olaj, gázolajszűrő, szervóolaj, fékfolyadék, hűtővíz, stbstb.) Szerintem ez így nem számít soknak, legalább is a volvo után nem érzem soknak arra is kva drága volt minden. Átiratni kb 140 ezer ft- volt ebbe benne van az eredetvizsga is. Biztosítás a0-ra nekem éves 81 000-ft volt ami egyébként szerintem kifejezetten olcsó. (ezeket azért írom le, mert valakinek lehet ez is fontos szempont, én pl azthittem ekkora autónak sokkal több lesz a kötelező, sőt mindenkitől ezt hallgattam hogy uristen mennyi lesz. HÁt ennyi)


Konklúzió annyi, ne félj! vedd meg, élvezd!

Hibalista

- elektromos tükörbehúzó, elektromos kormánymagassítás allító motor, néha csomagtér nem nyílik elsőre.

Ide hordtam szervizbe

magán szerelő

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 250000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? s60 Következő autója? x5
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW X5 2007 (2007)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)