A presztízsromboló
Szöveges ítélet
Januárban vettem a "drágaságot" Németországban,s azt gondoltam megfogtam vele az isten lábát.Most már nyugodtan nyugdíjba is mehetek,mert ennél jobb autóm sosem lesz.2008 év végi,belgiumi,sérülésmentes,58000km-rel első hölgy tulajdonostól végig szervizelve.Gyönyörű külső és belső,szinte minden földi jóval felszerelve a komfortüléstől kezdve a tolatókameráig,még felsorolni is hosszú lenne.Aztán jött a kijózanodás pillanata,hazafelé elromlott az anyósülés ülőlapmozgatója.Csere 190 euro.Alig hazaértem 3000 km múlva,újabb hiba,reggeli elinduláskor nem reagált a gázpedálra,újra indítás,minden megy tovább,gondoltam hülyéskedik,később kb 20km múlva autópályán elkezdett fulladni,gázadásra semmi reakció.Megálltam újra elindítottam ismét minden rendben.Irány a szervíz,majd az okosok megoldják.
Gyorsak voltak,rövid idő alatt "kitalálták" nem gyári benne az immobiliser és annak a reléje zavar be,kiszerelés 120 euro.Amint eljöttem a szervízből 15km múlva újból előjött a hiba,irány vissza a szervízbe,mondom a szervízfőnöknek ott vagyunk ahonnan elindultunk.Vakarta a fejét,majd röpke egy nap múlva szólt,hogy kész,megtalálták a hibát a légtömegmérő,bár a régit még ne dobjam el mert ez nem 100%.Mindezért legomboltak 600eurot.
Most épp a hátsó lámpa ázott be,a válasz csak annyi,tudunk a hibáról X5 betegség,de sajna a gari lejárt,így zsebből kell kicsengetni.Lassan már be is költözhetek a szervízbe,mert szinte minden hónapban előjön valami,legutóbb a joystick adott érdekes hangokat,leállítás után zúgott és olyan hangja volt mintha számolná a fokozatokat.
Ha megy egy élmény vele közlekedni,kényelmes,igazi utazóautó,a fogyasztása meglepően jó a méretéhez képest.De a sok apróbb-nagyobb bosszantó hiba nem tükrözi,hogy ez egy prémiumkategóriás Bmw lenne,megbízhatóságról meg kár is beszélni.A változatosság kedvéért 72000km után a joystick beadta a kulcsot.Na és mikor?Pont eladás közben.A vevő szájaíze keserűbb az én zsebem 1000 euroval könnyebb lett.24000 megtett kilométer után a mérleget megvonva elég szép szám jött ki.Minden megtett 10000km plussz 1000 euro extra kiadás a különböző hibák miatt.Kicsit olyan érzése van az embernek,mintha őt tették volna szivatóra a BMW mérnökei,mert azért az érdekes,hogy ugyanez a technika működik az 5-ös bmw-ben is és ott 3-400 ezer kilométert teljesítenek minden gond nélkül.El is döntöttem soha többet Bmw-t nem veszek és nem is ajánlom senkinek.Nincs jobb szó rá kritikán aluli.
Hibalista
- Komfortülés ülőlap mozgató tengely fogaskereke eltört,alkatrész 35 euro,szerelés 150 euro. - Légtömegmérő csere,anyag 300 euro,szerelés 300 euro. - Beázó hátsó lámpatest,ár 70-150 euro-ig. - Joystick váltó 72000km-nél csere 850 euro.
Ide hordtam szervizbe
Bmw Salzburg
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 58000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | X3 | Következő autója? | Subaru XV |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.4/10) |
