A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » X5 (2000-2006)

X5 3.0D 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Hálás családtag

Szöveges ítélet

2006 év végén döntöttem el, hogy rendelek egy „új”, akkor megjelent E70-es kódjelű X5-ös BMW-t. Ám a véletlen úgy hozta, hogy a németeknél egy BMW szalon megmaradt bemutató autójaként belebotlottam ebbe az E53 X5-be amiről írok. Két hónapos volt, egyedülálló módon teleextrázva, gyönyörű szín-összeállításban (carbonschwarz metál szín, mogyoró bőr és még a középkonzolon is bőrkárpit, fekete tetőkárpit, szélesített 4.8-as formájú sárvédő ívek stb).

Nem kevés alkudozás után –érezvén, hogy a szalonnak ez már púp a hátán, mert mindenki mostantól csak az új modellt keresi- megkaptam gyakorlatilag annak az árnak a feléért, mint amibe egy hasonlóan felszerelt E70 rendelése került volna.
Tudtam, hogy ez méretben kisebb, fele akkora presztízse sincs mint az új modellnek, de nem tudtam ott hagyni, olyan jó áron volt. Feleségemnek a babakocsit hurcolni pár évig elég lesz, olyan jó az ára, hogy itthon 2évesen azonos áron el fogom tudni adni, ha akarom.
Azóta is a párom használja napi szinten, illetve ha síelni megyünk vagy nyaralni, akkor családi kocsiként én vezetem. Minden évben felmerül a kérdés, hogy ha eladnám, mit vennék. Mindig ugyan arra jutok, az eladási áron ennél jobb autót nemigen kapok.
Most, 8 évvel később és 170ezerrel az órában, itt az idő összefoglalni a tapasztalatokat. Igyekszem objektívan, semlegesen írni mindenről. Szeretem az autót, mert jól szolgál, szinte hiba mentesen, de nem makulátlan, sajnos. (Utolsó megbízható BMW-m az E34 volt.)

Hibák, szerviz események:
65ezernél ereszteni kezdett az egyik első légrugó. Mivel nem volt egyértelmű a szakmai álláspont, hogy ezt is párban „illik-e” cserélni, mint egy hagyományos gátlót, én mindkét oldalt kicseréltem. Ez volt egyedüli fájó, nem várt kiadás a 8 év alatt.
Féktárcsákat 60-70ezrenkét cserélni kell, egy tárcsa két garnitúra betétet elmegy. Az autót gyárilag 20”-os felniken vettem, attól tartottam egy kicsit, hogy hogyan bírja majd a magyar utakat, de még minden szilent, minden gömbfej gyári. Semmi lógás, semmi kopogás.
Viszont a 20-as felni (és a 315/35-ös gumi) hátránya, hogy 30-40ezret fut egy garnitúra. 100 rugó darabja. Brrr. A 19-es téligumi jobban bírja.
Olajból a BMW longlife 5W-30ast kapja, akkor amikor írja. Kb 30ezrenként. (Most, hogy öregszik áttérek a 15ezres periódusokra, ha kéri ha nem)
Soha egy izzó sem égett ki eddig, egyedül a hátsó lámpának volt egy gyárilag gyenge foglalata, ami hajlamos volt kontakt hibára. Ez már előjött egy éves korában is, akkor megcsináltattam, azóta nincs baj vele.
40-50ezer körül a CD tár hajalmos volt nem akarni olvasni az írott CD-t. Aztán úgy 70-80ezer kmnél már semmit. Mai napig rossz. Évente kétszer-háromszor nyaralás-síelés indulás előtt eszembe jut, hogy ki kéne tisztíttatni, de mindig elmarad.

Elővigyázatosságból 140ezer kmnél kicseréltettem a komplett szívósort, görgőket, ékszíjtárcsát. Az erre hajalmos BMW dízel motoroknál sajnos velejáró, és tervezendő költség. Akkor derült ki, hogy turbó már egy picit átereszti az olajat. Cserélni a turbót persze még nem kell, de már látszanak a használat nyomai. Remélem még egyszer ennyit km-t elmegy.
Termosztátot most kellett cserélni.
A tolatóradar egy-két havonta hibát jelez, majd egy nap múlva megjavul. Valami kontakthiba lehet, gondolom.
Gyári aksit idén ősszel cseréltem le, mert már gyengélkedett, nem akartam a telet indulási gondokkal tölteni.

Szerviz és alkatrész-ár szempontjából ezt is mindig a családban lévő Toyota LandCruiserhez hasonlítom. A köztudatban az LC a megbízhatóság szobra, de valahogy az mindig gyakrabban van szervizben mint az X5 és az alkatrészek is drágábbak hozzá. :-)

Menetkomfort-dinamika, motor- váltó:
Futómű az zseniális, igazi BMW. A légrugó miatt és a 20-as felni miatt is, de autópálya kanyarokban sínautó, városban komfortos. 4 fővel, fullra megpakolva, kajakokkal és tetőboxal a tetőn is olyan mintha terhelés nélkül gurulna, nem romlik semmit az utazási komfort, nem érezni semmi változást. (Egy jobb futóművű SUV-ban ültem életemben, a Porsche Cayn-ben. Az még jobb, de egy „picit” drágább is)
A 275-ös első gumi hátránya, főleg ha már kopott, hogy a hosszanti bordák (pl. a buszmegállók nyomvályúi) megvezetik a kereket; ekkor fogni kell a kormányt, nincs mese. A 19-es fenin a 255-ös gumi nem viselkedik így, az hibátlan.
Fogyasztása BP városban 12-12,5. Autópálya 10-11 literkörül. Az osztrák dízelt jobban szereti, azzal szebben megy és kevesebbet eszik. Egy tankkal –óvatos lábbal- majd’ 1000km-t el lehet vele menni.

A soros 6-os dízel hajómotor jellegű mély hangját szeretem, a váltó szépen vált, a manuális módot nincs értelme használni. A váltó tanulékony szerkezet, a lejtőn nagyon okos módos használja a motorféket. Bárcsak mindenkinél ilyen lenne az automataváltó.
Amit viszont gyűlölök benne, hogy hirtelen elinduláskor hiába nyomom homlokfalig a pedált ez csak gondolkozik-gondolkozik egy darabig mire észbe kap. Utána húz rendesen, de „kilőni” nulláról ne ezzel akarj.
Gyorsulásban 0-100ig már egy átlagos kompakt is elveri, nincs is értelme emberkedni, ez nem arra való.

Külső:
Akkoriban még csak egy picit, ma már sajnos jobban igaz: eljárt felette az idő, leginkább a hátsó lámpákon látszik, hogy múlt században tervezték.

Belső:
Anyaghasználatban, összeszerelés minőségében ma sem vall szégyent. Semmi sem nyikorog, semmi sem kopott meg, egyedül a NAVI stílusán és a menürendszeren látszik, hogy régi már. A bőrt évente ápoltatom, meghálálja. Bőr belső: Ez még abból az időből származik, amikor még a nem látható helyeken is az első osztályú marhabőrt használták. Mindenhol. (ülések szoknyája, sízsák kapuján, stb). Ehhez képes a Porschémon itt-ott tapintok műbőrt, és még csak az ülés alá sem kell nyúlnom…
Kormányon még csak fényesedés sem látszik, ajtókon-kapaszkodókon nincs nyoma a használatnak. Szőnyeg vastag, komolyan tömött, a gázpedál alatt a -tűsarkú cipő miatt- már van nyoma a használatnak, de még korántsem mondható kopottnak. Többi három szőnyeg gyakorlatilag újszerű.
Hátsó lábtér zéró. Egy Golfban nagyobb a hely.
A vízszintesen szétosztott hátsó csomagtér ajtó praktikus. Síeléskor síbakancsot felvenni nincs jobb hely.
Állófűtés szuper, rengeteget használjuk, ha télen nem a garázsból indulunk. Viszont a kormányfűtés haszontalan extra.
A panoráma tetőt imádják a gyerekek, főleg teljesen hátrahúzva. Nem tudok autót mondani, amiben ennél jobb / több funkciós / nagyobb üvegtető lenne.

Összességében:
Igen megbízható, hálás példány a miénk. Ha ma kéne vennem valamit, 4M HUF értékben, ami 4x4 hajtású, tetősínes, végtelenségig terhelhető és közben nem veszít a menetkomforton, >200LE és nem zabál 20 liter felett, hasonlóan kényelmes, akkor ismét rájövök, hogy nincs túl sok alternatíva. Lehet, hogy ezért tartja ennyire jól az árát?
Eldöntöttem, megtartom még egy darabig. Megérdemli.
:-)

Hibalista

- 65ezer km: bal első légrugó - 70ezer km: CD tár nem érzékeli a lemezt - 170ezer km: termosztát - 150ezer km: néha hibát jelez a tolatóradar

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 170000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? 540 Következő autója? A6 allroad
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW X5 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)