A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » X4 (2014)

X4 2.0d M sport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Használható méretű X6 előítéletek nélkül...

Szöveges ítélet

Bár csak fél éves az autó és alig kerülte el a 10.000km-t a számláló, de a vásárlás előzményeiről valamint az átvétel utáni első benyomásról már bőven tudok írni.
Az egész család szereti a BMW-ket és jó néhány új modell van jelenleg is a birtokunkban. A feleségemmel mi inkább a pár éves használt példányok közül szoktunk válogatni és eddig minden alkalommal szerettük a gondosan kiválasztott és jó autóinkat. 2016 őszén is éppen egy fiatal és megkímélt X6-ot kerestünk következő autónknak, de az ársáv felső felében is csak olyan példányok voltak, ami túl sok kockázatot rejtett. Mindeközben folyton ott motoszkált bennünk, hogy ez egy női sofőrnek elsősorban városban egyszerűen túl nagy. Felvetődött, hogy egy kicsit elhalasztva a vásárlást és kipótolva a keretet inkább egy új X4 lenne az ideális megoldás. Meg is néztünk élőben egy magasan felszerelt M-es modellt a kaposvári szalonban és leesett az állunk. A vártnál jóval nagyobb a hely belül -kívül sem kis autó azért...- és egy gazdag felszereltség igazi prémium magasságba emeli.
El is kezdtem a konfigurátort használni de egyik elképzelés sem állt meg 20 millió alatt. B@sszus, hát ezért nincs belőle csak elvétve mert ennyiért sokan X6-ot választanak inkább... és ezzel a gondolattal el is engedtem, azzal a tudattal, hogy majd 2018-ban visszatérünk rá az új modell érkezésekor.
'17 nyarán már voltak álcázatlan kémfotók a második generációról és amikor élőben láttam az új X3-on a leendő arcát, már tudtam, hogy a második generáció végképp nem lesz az én autóm.
Teljesen váratlanul '18 januárban felkeresett az egyik értékesítő/vezető a kaposvári szalonból és egy visszautasíthatatlan ajánlattal "nagy nehezen" rábeszélt egy minden extrát tartalmazó X4 2.0d M sport modellre. Nem sorolnám végig csak a legfőbb extrák: full elektromos és memóriás bőr elől hátul fűtött ülések, nagy navi, nagy zene, HUD, kulcs nélküli indítás és nyitás-zárás, adaptív LED fényszórók, radaros tempomat...
Február végén át is vettük a januári gyártású autónkat és elkezdődött az öt évre tervezett közös életünk.
Leginkább a 2.0d motor érdekelt, mert igazából egy 3.0d-t szerettem volna, de az már nem volt elérhető, így ez az egy kompromisszum mégiscsak bekerült. Meglepően jól mozgatja a 190Le és a 400Nm nyomaték. Ehhez persze kell egy csibészül programozott gázpedál és a nyolcgangos ZF váltó rövid első öt fokozata is.
140-150-es utazóig tényleg nagyon jó, még az előzés sem méltatlan egy prémium autóhoz, felette viszont elfogy. 200-ba egyszer hajtottam bele de egy kínszenvedés volt. A szélzaj valóban jelzi, hogy van még feljebb a BMW kínálatában, de nem zavaró csak ennyi pénzért már lehetne éppen csendesebb is.
190 centimmel kényelmesen ülök bármelyik első ülésben akár hosszabb távon is de hátul az valóban gyerekeknek való az alacsony ülőlap miatt. Nálunk mondjuk pont gyerekek ülnek ott, mire megnőnek addigra pedig úgyis csere :)
A belseje így bő 10.000 km után sem zörög vagy nyisszan sehol egy picit sem. Ez tetszik nagyon és el is vártam.
Ami meglepett, hogy még sok autóhoz értő ember is elbizonytalanodott, hogy ez most X6 vagy X4. Ez a teljesen egyező sziluettnek tudható be csak arányosan 5%-kal kisebb mindenhol. Ez viszont bőven elég ahhoz, hogy a kocsit egy "városálló" autónak nevezhessem. A feleségem is könnyedén és örömmel jön-megy, parkol a belvárosban, akárcsak korábban az E92-es coupéjával. Sajnos ennek lett áldozata a második generáció, ami olyan, mint egy új 6-os (5GT-t leváltó modell) csak egy kicsit kisebb és magasabb. Tervezem, hogy a további tapasztalataimmal kibővítem az ítéletet, mert nagyon kíváncsi vagyok én is az új B47-es motor tartósságára illetve az autó gondos használata melletti hibákra. Kb. 150.000km-t fogjuk használni családos üzemmódban, szóval a tartósteszt az elkezdődött és nem lesz könnyű sorsa a családunkban de az biztos, hogy kaland lesz bőven...
2019 tavasz:
A legfontosabb, hogy bő egy év és több, mint 30ekm megtétele után is hibátlan választásnak tartom. A 20d motor teljesítménye és karakterisztikája teljesen megfelel, nem érzem kevésnek sehol, de a hangja valóban sértő hidegen. Melegen már semmit nem hallani menet közben. (zárójelben írom csak le, hogy minden rajongásom a BMW-é, de egy Audi 3.0 V6 TDI sokkal szebben szól, mint a BMW sorhat 3.0d-je, de ez ugyebár szubjektív) Semmi probléma nem akadt vele, ami az autónak lenne felróható. Egy madár kiütötte a jobb első lámpát, egy kavics a szélvédőt, megint másvalami az autópályán a hátsó gumit tette tönkre. Minden esetben példásan járt el a BMW, gyorsan és kifogástalanul javították és csereautónak 3GT-t vagy MINI hibridet adtak.
A belseje továbbra sem hallat semmi zörgő vagy egyéb zavaró hangot, ami nekem nagyon fontos egy autónál. A vezetőülésen már látszik némi fényesedés de ez a fajta (mű)bőr elég jól bírja a strapát, szóval nem izgulok. Olyan apróság hiányzik azért, mint az elektromosan állítható fejtámla. Ezt minden alkalommal kézzel kell beállítani, ahányszor váltjuk egymást a sofőr ülésben. Óriási probléma tudom... :)
Természetesen vigyázunk rá, de nincsen agyonféltve, használjuk mindenre, amire kitalálták. A fogyasztás új korától mérve 8.1l/100km, egyéb alkalmi értékek úgy gondolom nem érdekesek. A rugalmas szervizperiódus 30.000km-től számol visszafelé és nálunk 22.000km után parancsolta olajcserére a kocsit.
Néhány apróság, ami zavar. Az M-es kormány túl nagyra nőtt. A 2000-es évek derekán használt kormányok legalább 2-3cm-rel kisebb átmérőjűek voltak, sokkal sportosabb érzetet adva a vezetésnek, igaz azok meg kitakarták a műszereket. Ha már a műszerekre terelődött a szó, az utolsó analóg óracsoport egyszerűen megunhatatlan. Klasszikus négyes felosztású, nappal fehér, éjjel vörös színű (ugyanígy vált színt a HUD is) és roppant igényes kivitelezésű, mindeközben teljesen letisztult, minimalista. Az alsó sávban LCD kijelző minden kiegészítő információt tudtunkra ad csodálatos grafikával. Ez az az óracsoport amiről el tudom képzelni, hogy feláras extra lesz tíz-tizenöt év múlva. A jelenlegi full LCD kijelző egyszerűen bazári és nem enged elvonatkoztatni attól, hogy valójában a spórolás szülte de évekig még extraprofitot is beszedtek érte. Sajnos az újabb próbálkozás sem lett sokkal jobb, egy SEAT SUV-ben is van ilyen minőségű kijelző.
Ami hitványul működik az a csomagtér nyitása láblendítéssel. Az esetek elenyésző részében működik elsőre, általában két-három próbálkozás kell neki. Hasznos nagyon, amikor péntek délután tele van mindkét kezem az iskolai cuccokkal és nem akarom letenni a földre, ezért szeretem is de egyéb esetben nem nevettetem ki magam a szerencsétlenkedéssel, zárni már mindig kézzel szoktam.
A HK hangrendszer bitang jól szól, de kell némi hallás a hangszín beállításához, különben döng az egész. Bizonytalanok inkább állítsanak 0dB-re mindent és jobb lesz, mint egy elrontott beállítás. Ha van a telefonunkon Spotify vagy Deezer, akkor azt az autó rendszeréből is tudjuk kezelni, minden információ, fotó megjelenik a központi kijelzőn. Én pont AppleMusicot használok, de azt sem nehéz összehozni csak nem integrálódik. Ami érdekes, hogy a rendszert semmi sem képes teljes teljesítményig kivezérelni csak az FM rádió. (természetesen nem a torz ricsajra gondolok, hanem a tiszta hangzás melletti legnagyobb hangerőre) Ha egyéb forrásból hallgatok zenét, legyen az bármi max. 70-80% teljesítményig mehet el. Videót is élvezhető minőségben játszik le de nem szeretek darabokban látni egy mozit, ezért csak kipróbáltam új korában, azóta meg be van készítve egy-két film ha pl. autópályán ragadnánk és páran átülnének hozzánk akkor legyen mit nézni...
A gyári navi legnagyobb előnye, hogy kivetíti a szélvédőre és egyértelműen elvezet, de nem tud alternatív utat ajánlani mint pl. egy google maps és már többször jártam úgy, hogy nem találta meg az adott címet. (pl. Bp. Szentendrei úton a Skyguard központ.)
A ConnectedDrive Magyarországon még csak most próbál elindulni, érdeklődve várom a Store indulását, mert annak sok értelmét nem látom, hogy a mobilomról tudjam dudálásra bírni vagy éppen kinyitni az autót... Apple CarPlay állítólag rekord drága lesz. Érdekes, hogy az összes új BMW sajtófotóján az van a kijelzőn...
Voltunk vele nyaralni és síelni is. A csomagtartó fektetve tökéletesen elnyel kettő bőröndöt (állítva akár négyet is) és közte a lehajtott hátsó könyéktámasz segítségével a négy fő síléceit. A bőröndök tetején a bakancsok és kisebb csomagokba minden helyet kitöltve semmit sem kellett otthon hagynunk és az utastérben sem kellett lábhoz tenni semmit, kényelemben utazhatott a négy fős család. Itt vettem először érezhetően hasznát az xDrive rendszernek, mert több száz km-en át szakadó hóesésben mentünk, ahol a kétkerék-meghajtású autók elakadtak és láncolni kényszerültek, ott vígan mentünk tovább.
Látni már egy-két új X4-et az utakon, felénk is vettek egy M40d-t. Klassz az is de nekem valahogy elfuseráltnak tűnik a túl lágy vonalaival és a furcsa tetőívvel, na meg a hátsó lökhárítóba költöztetett rendszámmal. Szóval a 2. generáció biztosan kimarad, de még felesleges is ezen gondolkodni.
Azért a BMW csak összehozta a sorhat benzin + használható elektromos hatótáv kombinációt az új X5-ben 400Le össz teljesítménnyel. Na az a hajtáslánc tetszik nagyon...
2019 november, 44.000km-nél kérte a második olajcserét illetve 37.000-nél elfogyott a hátsó fékbetét. Egyéb hiba semmi sem adódott időközben. Lassan minden ülésen meglátszik a használat. Hibátlan, csak kezd fényesedni, illetve a vezetőülés oldaltámaszain egy-két felületi sérülés. Szerintem ez inkább a feleségem némely ruhájának a számlájára írható, nem hiszem, hogy egyéb márkák ülései jobban megúszták volna. A kormány már fényesedik rendesen, de időnként áttörlöm egy vizes kendővel, az használ némileg, de egyébként szép állapotban van.
Újabb külföldi utakkal a hátunk mögött bátran állítom, hogy sofőrnek és utasnak egyaránt remek hosszútávú utazóautó, 7-800km általában egy megállóval teljesítve abszolút nem fárasztó.
2020 május, 57.500km és elkopott az első fékbetét is. Ami meglepett, hogy a féktárcsa is egy tizedre megközelítette a minimumot, így azt is cserélni kellett. Eddigi autóimon minden második betétgarnitúrához vettem új tárcsákat, itt úgy látszik a nagyobb tömeg ezt hozza magával. Szóval leendő SUV tulajok, ezzel érdemes kalkulálni. A második tulajok kiváltsága lesz egyébként az is, hogy hozzám hasonlóan sokaknak megvan minden az autóban az Apple CarPlay-hez, de csak a soha el nem induló Store-ból lehet majd hivatalosan aktiválni. Nem hivatalosan 20eFt-ért öt perc alatt bekapcsolják, de akkor ugrik a garancia. Ugyanez igaz a stop/start rendszer kikapcsolására is. Ez valóban szörnyen működik, de a BMW hivatalosan nem kapcsolhatja ki, nekem kell minden indulást követően... A menet közbeni videolejátszás dettó. Nem is a filmek miatt, hanem egy csomó zenei videót vihetünk magunkkal USB-s eszközön. Vigasztalásul, a hangot nem kapcsolja le indulás után csak a kijelzőt.
Ami viszont remekül működik, hogy az autó értesíti a beállított márkaszervizt az esetleges igényeiről, így be tudják szerezni az alkatrészt ha éppen nincsen készleten és ezután felhívnak telefonon, majd akár másnap fogadnak is.
Eddig minden alkalommal kaptam csereautót, vagy kávét és figyelmességet, ha éppen úgy döntöttem, hogy megvárom helyben, amíg elkészül.
Az elmúlt időszakban a BMW elég durván emelte a listaárait. Hogy most az elérhető kedvezmény mértéke is emelkedett vagy egyszerűen így akarják a termelési kapacitásaik határain belül tartani az értékesítést azt nem tudom, de biztosan körül kell nézni más márkák háza táján is ha eljön a csere ideje. Még szerencse, hogy ez messze van...

Hibalista

- Új vásárlás volt, ami tartalmazza 100.000 km/4 évig az olajcserét, illetve 200.000km/5év gyári garanciát. Ezért írtam a szerviz- és fenntartási költségekhez a legkedvezőbb 10-es osztályzatot, hiszen a vételárral ezt már le is tudtuk.

Ide hordtam szervizbe

Schneider Autóház Kaposvár.Korábbi BMW-kel szerzett tapasztalat alapján maximálisan elégedett vagyok velük. Pontosan tájékoztatnak az egyes hibák okairól a javítás menetéről, várható költségéről. Csereautót biztosítottak mindig, amikor kértem.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2018
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 58000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? E92 Következő autója? Talán egy elektromos, 400km feletti hatótávval.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW X4 2014 (2014)

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)