Tanulság, olvasd végig ha hasonló autóban gondolkodsz
Szöveges ítélet
Azzal kezdeném hogy aki hasonló autó vásárlásán töri a fejét olvassa végig, megspórolhat magának pár kellemetlenséget!
Hogy kerek legyen a sztori az előző két autóm egy Alfa Romeo GT 1.9 JTD majd egy E90 320d volt. Egyikkel sem volt semmi bajom, kopó alkatrészek cseréjén kívül.
Az álmom volt egy 3 literes turbódízel BMW, hosszas keresgélés után találtam a jelenlegi autót.
Megdöbbentően szép állapotban volt azokhoz az autókhoz képest amiket előtte néztem, mivel jó áron kínálták elvittem egy BMW szakszervízbe átvizsgáltatni majd a saját szerelőmhöz, rendben találták ezért megvettem.
2 hétig nagyon boldog voltam az autóval, majd elkezdődött és még mindig tart az a kanosszajárás amit egy ilyen autó fenntartása jelent.
Első jótanácsom: amíg nincs egy vérprofi típust nagyon ismerő szerelőd, akiben megbízol ne vágj bele.
Második: az oldalon milliószor le van írva, csak akkor vegyél prémiumot ha van pénzed szervízre, amit kevésbé hangsúlyoznak, van-e időd és türelmed a szervízre.
Én amikor megvettem az autót, számoltam a költségekkel, amivel nem számoltam az az idegeskedés hogy mindig vmi szar és már megint mehetek vele a szerelőhöz.
Ott tartok hogy megutáltam az autót amire rettentő sok pénzt költök.
Felsorolom hogy eddig szeptember óta és majd 20.000km alatt miket kellett javítani/cserélni az autón ezeknek egy része kopó alkatrész:
-olajcsere (váltóban és diffiben is), szűrők
-a szívósorban ismert típushibás örvénycsappantyú helye jó minőségű, méretpontos FÉM dugókkal lett ledugózva (3szor annyiba kerül mint a gagyi de nem éri meg ezen spórolni)
-főtengely ékszíjtárcsa
-akkumlátor
-kartergáz szűrő
-2 db termosztát
-izzítóelektronika, izzítógyertyák
-indítómotor
-osztóműben egy lánc
-kuplung lamellák
-mindenféle csövek, tömítések most nem akarom részletezni de a motor által termelt hőt nem bírják, elöregednek, megelőző jelleggel kicseréltünk azt is ami nem volt még annyira romon (ebből volt kevesebb, kb mindenhol folyt az olaj)
olyan 7-800.000 körül járok de direkt nem számolom.
-futóműben egy-két gumiharang
És ez egy nagyon jó állapotú autó, semmi komoly hibája nem volt: se a befecskendezőrendszer, se a turbó, se a váltó, se a futómű nem igényelt komoly javítást, ezek kb állapotmegóvó, "kötelező" karbantartások.
Jól gondold át neked megér-e ennyit!
Hibalista
- Szellőzésben egy szelep ami állítja hogy a meleg levegő jöjjön a motor felől vagy a hideg a klíma felől, nos ez nem működik ezért lábra meleget fúj az autó, cserélni nem lehet mert nincs ilyen alkatrész se gyári se utángyártott, nagyon kellemes így nyáron. Klímavezérlésben elromlott vmi automatika ami átvált belső keringetésre. Tolatóradar hol működik hol nem. Xenon automata magasságállítója (2db van az autóban ami a karosszéria dőlését érzékeli). - - Most jöjjenek olyan alkatrészek melyek elromlottak de javítva/cserélve lettek: indítómotor, termosztát (2db van belőle), izzítóelektronika, vákuumcsövek, tömítések kb mindenhol a motorban, turbócső, osztómű-kuplung
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 250000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | bmw e90 320d | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |
