Mindenkinek ezt javaslom!
Szöveges ítélet
Nem javaslom tuningolni! Nekem azért durrant el 176.000-nél a főtengely- és hajtókar csapágy. Persze hajtottam rendesen - tempomat 230-250.
Egyébként a világ egyik legjobb autója. Ronda, de finom!
A kényelemre nincs panasz... a németeknél! A hazai útviszonyok között elég rázós a merev kasztni, de nem csavarodik, nem nyikorog, és nem zörög. Talán a vezető oldali majré-foggantyú - pont a fülem közelében - néha furcsán nyikorgott. Megrántottam egyszer, és elhallgatott.
Terepezésre mérsékelten alkalmas - nem terepjáró! Az összkerékhajtás előnyeit havas és csúszós útviszonyok között lehet megtapasztalni igazán. Robosztus felépítése miatt kellően biztonságos. Számtalan alkalommal elütöttem kisebb-nagyobb állatokat - volt, hogy egyszerre többet is és nagy sebességgel. Más, alacsonyabb marmagasságú autókat ezek a találkozások rendesen hazavágtak volna, de ezt... Megállás, meghibásodás nélkül tovább hajtottam - néhány karc, kisebb sérülések a lökhárítón.
A belső műanyagok borítása lehámlik. Gusztustalan tipushiba, csakúgy, mint az A oszlopok szövetborításának felgyűrődése a műszerfalborítás találkozásánál. Más BMW típusoknál is megfigyelték már ezeket az esztétikai hiányosságokat.
A kormány bőr borítása 300.000 km után nálam megadta magát, kiszakad, szétszakad - 18.000-ért újra bőröztettem, de nem lett olyan, mint az eredeti. A bőrülések viszont meglepően jól bírták. A fékbetétek gyorsan kopnak, ha dinamikusan mozgatjuk a téglatestet. A féktárcsák hajlamosak a vetemedésre, ezért meg kell tanulni jól fékezni- nagy tömeg + nagy sebesség, nem játék!
Az automata-váltó jól teljesít. Gyorsan kapcsol, de itt is számolni kell a reakcióidővel. Fél millió km alatt egyszer cseréltettem benne olajat... azután nem rángatott magas fordulaton.
A turbó még a gyári - nem ment tönkre, még bírja! Viszont a kipufogó könyök, vagy leömlő az megrepedt és tolja befelé a kipufogó gázt az utastérbe - nem durván, de elég zavaróan! Ez ugyancsak előforduló hiba más X3-asokon is.
A modellfrissítés előtti változatok valamilyen megmagyarázhatatlan okból rendelkeznek egy műanyag betéttel az első sárvédő ívekben. Ezeket be kell ragasztani, mert idővel a rázkódástól kipotyognak.
Mindent egybevetve : eddigi autós pályafutásom legjobb fejezete volt! Nagy, biztonságos, erős és gyors (már-már sportos), de nem hivalkodó megjelenésű - sőt egy picit csúnyácska. Belső dizájnja sem a legújabb trendet idézi, de legalább funkcionális.
Megtanultam vezetni és tisztelni ezt a nagyteljesítményű autót, és megtapasztaltam a közlekedés többi résztvevőjének az ellenszenvét is. Korábban azt vallottam, hogy nem vagyok BMW-fan. Lehet, hogy csak nem mertem bevallani.
Hibalista
- Xenon izzó, helyzetjelzők, rendszámvilágítás évente. (össz.: kb.15.000-) - Osztómű egyszer (150.000-) - Főtengely- és hajtókarcsapágy - motorcserével orvosolva. (össz.: 1M) - Bal hátsó lengőkar - keményen odavertem egy padkához, a felni is szétszállt (25.000-)
Ide hordtam szervizbe
Mikle József - Bp., XI.ker, Csurgói útA legjobb! Rengeteget dolgozik, és tisztességesen!Valódi szakértő! Continental GT-t is szervízel... nem szarral gurigázik!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 492000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | A 180 CDI | Következő autója? | 535D |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
