A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » X3 (2004-2010)

X3 3.0 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kigyúrt vadmalac

Szöveges ítélet

Szteroidon nevelkedett süldő vadmalac

Először is be kell ismernem, hogy az elmúlt 20 év alatt mindössze egy „rendes” autóm volt, egy 8 éves Seat Ibiza. Az összes többi, ideértve ezt is, kevésbé volt alkalmas normális felhasználásra. Vagyis autóvásárlás ügyben nem szívesen adok tanácsot, de ha akad hozzám hasonló elvetemült, az talán örömmel olvassa a tapasztalataimat. Erről a típusról úgyis alig akad ismertető.
Az autózás nálam inkább „hobbi”, nem pedig a mindennapok szükséges velejárója. Évente 7-8000 km-t megyek, azt sem városban. Egy MX 5 és egy 316-os „majdnem” BMW után olyan autót kerestem, ami benzines, erős, (főleg) hátul hajt és kényelmesen elfér egy közepes méretű kutya a csomagtartójában. Tehát nem státuszszimbólumot akartam, egy ilyen értékű és korú autó eleve nem is lehet az. (Vagy ahol annak számít, nos, ahhoz a réteghez én nagyon nem akarok tartozni.) Kombi BMW-ket és Audi Quattro-kat nézegettem leginkább, de valahogy nem tudtam magam elképzelni egyikben sem. Végül vásárlási szándék nélkül beleültem egy 2000-es dízel X3-ba és tudtam, hogy megérkeztem. Innen kezdve már „csak” egy szép állapotú, benzines példányt kellet találni. (Az állománynak kb. 90%-a gázolajjal megy.)
A kocsi Budapest szélén volt egy kereskedésben, Olaszországból hozták be. A VIN decoder szerint minden eredeti rajta, olyan, ahogy a gyárból kijött. Az autóval megegyező évjáratú és szinte simára kopott gumikból is arra következtettem, hogy nem tekerték az óráját. Vagy ha mégis, hát az se baj, az általános állapot jó, a festékvastagság gyári, és a számítógépes vizsgálat sem mutatott semmi komoly problémát. Tehát megvettem.
A szokásos első szervízen felül rendbe kellett tenni a parkolóradart. Ez érdekes volt, ugyanis a jobb hátsó érzékelő hibáját jelezte a diagnosztika. Kicserélték, és utána is. Nem tudom, hogy jött rá a szerelő, de a hátsó lökhárítóban található teljes rendszer meg volt csavarva 180 fokkal, tehát a jobb szélső radar a bal szélső helyén volt. Innen kezdve már gyerekjáték volt a megoldás. (Egyébként ezzel azóta vagyok teljesen kibékülve. A távolságot jól jelzi, de a hátsó érzékelők eléggé lefelé néznek, vagyis egy kis lejtő esetén már sípol, hogy itt bizony van valami. Persze, egy-egy a földön lévő nagyobb kő, vödör, akármi esetén biztosan jól jönne, kérdés, hogy fogok-e még hinni neki.) A másik, súlyosabb probléma a hűtővíz folyása volt. Ezzel sokat szenvedtünk, szét- és összeszerelés többször, tömítések, csövek ellenőrzése, cseréje. Végül a mostani szerelőm jött rá, hogy komoly túlnyomáson dolgozik a rendszer. Egy szoftveres beállítás megoldotta a gondot. Ezen kívül még egy típushiba jött elő. A hátsó ablakmosóhoz vezető cső elöregedett, szétszakadt. Természetesen az utastérbe folyt az összes víz, a jobb hátsó ülés elé. 12 éves autó esetén ennyi gond szerintem megbocsájtható.
És most lássuk, milyen! Nagynak látszik, de valójában kisebb egy Octavia kombinál. Magasabb ugyan, de rövidebb és keskenyebb. A szögletes kaszni könnyen „érezhető”, a méretes, osztott tükrökben minden jól látszik. A beltér elég nagy 4 ember kényelmesen utazhat benne akár hosszú távon is. Sajnos a középkonzol pohártartójában az egykor minőségi borítás csúnyán hámlik. Nem annyira, mint a VW-ekben, nem is feltűnő, de engem azért bosszant. A bőrülések szépek, a tetőkárpit nem lóg. Kapcsolók jó állapotúak, a kormány vastag, kellemes fogású. Az útról pontos visszajelzést ad, a szervo rásegítése nem túl erős, viszont a fordulókör hihetetlenül nagy. Gondolom, ez az összkerékhajtás hátránya.
Szerencsére nincs benne sok felesleges extra. Se érintőképernyős egérmozi, se elektromos ülésállítás, se HUD, se elektromos kézifék. Csak az, amit valóban szeretek: ABS, légkondi, nagyméretű napfénytető, elektromos tükör- és ablakok, fedélzeti számítógép. A xenon lfényszóró kiváló. Még senki nem villogott rám, hogy vakítaná, de 300 méterről felgyújtja a tehénlepényt. Igaz, ez azzal jár, hogy egy izzócsere (párban) 35000 Ft-ba kerül.
A gyári sportfutómű csodás. Nem érezni sem a magas súlypontot, sem a 17 mázsás tömeget. Kanyarban száraz úton igen sportosnak kell lenni, hogy a DSC beavatkozzon, nagyon sokáig megoldja a feladatot elektronikus segítség nélkül. Ez persze azzal jár, hogy a különböző szélességű, 18 colos felnikre csak nyári gumit lehet kapni. Jó közepes minőségben (Toyo), mintegy 200.000 forintért. Tehát vennem kellett még egy garnitúra 17 colos kereket (80.000 Ft) a téli gumikhoz (160.000 Ft).
Alapvetően nem rajongtam az automata váltókért, de ehhez a karakterhez remekül illik. Öreg, megbízható 5 sebességes, kapcsolható kézzel is és van rajta sport program. Ez utóbbi szerintem csak hegyekben szükséges. Ilyenkor kicsit megemelve tartja a fordulatszámot, így a durva emelkedőkön nem 2000-rel nyűglődve kínozza a motort. Egyébként okosan alkalmazkodik a vezető stílusához, aktuális hangulatához. Öreges üzemben 2000 környékén már felkapcsol, normálisan nyomva 3000-nél. A padlóig taposva a gázt és aktiválva a kick down-t pedig elfelejthetjük a kulturált közlekedést és tiltásig pörgetve a motort másodperceken belül átlépünk minden sebességkorlátozást. Mindezt hihetetlen felsőbbséggel és könnyedséggel teszi. Országúton nincs előzés, csak kikerülés. Utána vissza lehet állni a kényelmes 90-100 km/h óra szerint sebességre és az ahhoz tartozó 1900-2000 fordulatszámra. Városban sem rossz vele menni, itt leginkább 1500 körül forog, és kellemesen dörmög hozzá. Ehhez persze kell egy régi vágású 3000 köbcentis sor 6-os benzinmotor is. 230 lóerő és 300 NM. És természetesen ennek is meg kell fizetni az árát, 11-12 liter a fogyasztás.
A terepjáró képességéről nem tudok nyilatkozni. Azt hiszem, én vagyok az az elenyésző kisebbség, aki arra használja ezt a gépet, amire tervezték. Földúton, füvön kimenni a reptérre az ejtőernyős cuccokkal, elvinni a kutyát a kirándulásokra, a felfújható túrakajakkal megközelíteni egy-egy eldugott tavacskát, mondjuk a Megyer-hegyi tengerszemet. Ezek mindegyike megoldható lenne egyébként egy átlagos Swifttel, Astrával is.
Összességében a kocsit nagyon szeretem, és eddig mindenkinek tetszett, aki vezette. Kényelmes, dinamikus, precíz kormányzás, nagyszerű futómű. De ne felejtsük el, hogy ennek komoly ára van! Biztos, hogy mosolyogva, jó érzéssel ki tudjuk fizetni ezért a (nem kevés) pluszért a jelentős többletköltséget? Még ha nem is romlik el, a „rezsije” (lásd xenon izzó, gumik, fogyasztás…) legalább háromszorosa, mint egy régi Swiftnek. Ahogy egy kolléga már leírta, lehet, hogy az X3 nem típusjelzés, hanem szorzószám? De akinek van pénze majomra, annak legyen banánra is! :)

Hibalista

- Semmi különös, inkább csak normális elhasználódás. Ablakmosó tömlője, izzók.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 157000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? E36 316 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW X3 2004 (2004 - 2006)

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)