A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » X3 (2004-2010)

X3 18xd 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Akinek volt pénze majomra...

Szöveges ítélet

BMW X3(E83) 18xd (143LE) 2010-es kézi váltóval.

A lényeggel kezdeném: Szeretem ezt az autót.
Négy évesen vettem egy barátomtól alig több mint 100e km volt benne. Az elmúlt három évben 116.000 km-t mentem vele. 60% autópálya, 25% közút, 15% város.

Külső
-Szerintem ez a méret még az elfogadható határon belül van városi használatnál is. Egy normál méretű parkolóhelyre könnyen be lehet állni vele, 185cm-es szélessége jelenthet csak problémát.
-A széles küszöbök miatt a ki és beszállás kényelmetlen lehet, különösen esős időben.
-Telepakolt tetőbox-szal és csomagtartóval, 4 személlyel is jól viselkedik az úton, meglepően jól viseli a terhet. Igazi szabadidőautó.
-H7-es izzó van benne, fényereje elfogadható, izzót ritkán kell cserélni. 116.000 km alatt eddig egyszer égett ki.
-Az egyik oldalsó indexet megpróbálták lelopni, de beletörték. Sajnos manapság ami mozdítható, azt viszik a kocsiról.

Beltér
-Elöl-hátul tágas az utastere, fejtérnél különösen jobb a normál személyautókhoz képest.
-A csomagtér egy átlagos családnak megfelelő méretű.
-A panorámatetőnek köszönhetően télen is világos az utastér. Nyitott tetőablaknál 70-80km/h felett kezd zajos lenni, városon kívül általában becsukom az üveget, vagy döntött állapotban használom. Autópályatempónál már az árnyékolót is behúzom, mert úgy jóval csendesebb. Nyitott tetőablaknál gyorsan porosodik a beltér, de az élmény miatt ez simán megéri.
-Nekem az első (sport)ülések hosszú úton nem kényelmesek.
-Egyzónás klímája automata módban néha zavarbajön, és csak kézi beállítással lehet komfortosan utazni.
-Az esőérzékelő érzékenysége túl szűk határok között állítható, az ablakmosó tartály viszont hatalmas.
-Az utastérben néhány dolog már nyiszog-zörög ha rossz úton megyek. Főleg az ablakok és a tetőablak gumitömítései, de majd valamivel bekenem.
-Rádiónak szép hangja van, ülések alatt van két mélynyomó is. Néhány gomb nem működik megfelelően.
-Jobb első ülés térképlámpája néha nem működik.

Kormány - Futómű - Fék
-A kormány jó fogású, de nem elég közvetlen, a két szélső pont között több mint négy teljes fordulatot kell tekerni, városban gyakran kell átfogni rajta.
-A futómű feszes, az úttartás személyautókat is megszégyenítő, a magas súlypont néha érezhető, de az autó semlegesen kanyarodik.
-A fékek erősek és pontosan adagolhatóak. Gyári féktárcsák 200.000km-ig bírták, csakis gyárit szabad rá venni!
-A futóműben minden alkatrész még az eredeti, semmi nem kopog, nem zörög, bírja a strapát.

Motor - Váltó - Kuplung
-A kézi váltó kiosztása túl hosszú, a gázreakció nem elég élénk, néha úgy érzem egy automata váltó jobban passzolna hozzá. Szerintem az egész kocsi az alacsony fogyasztásra lett kihegyezve.
-A valós fogyasztása 6,2-6,5 L között mozog százon, fedélzeti komputer 3 decit csal lefelé. Ezek a számok több mint 100e km átlagát tükrözik.
-Vezérműlánc még a gyári, bár ennél a motornál (N47D20C) hajlamos a szakadásra. Sokan mondták már, hogy cserélni kellene, de nem szívesen bontanám meg a motort, tekintve hogy 3-400e Ft lenne a költsége.
-Kettős tömegű lendkerék gyári, és egyelőre nincs vele gond.
-Részecskeszűrő gyári, és egyelőre nincs vele gond.

Szervíz:
Eddig sajnos nem sikerült minden szempontból megfelelő szervízt találnom. Ha valami változik, akkor majd megírom. Az autóhoz az alkatrészek drágák, egy sima olajcsere 70-80e Ft körül mozog. De ahogy egy haverom mondta, akinek volt pénze majomra, legyen banánra is...

Hibalista

- -Rádió kezelőszerveinek egy része nem működik, de ez sajnos típusbetegség. - -104.000km - Kormányszög jeladó csere szakszervízben - 105e Ft - -120.000km - Hátsó ablakemelő mozgatószerkezet csere szakszervízben - 54e Ft (a motor nem ment tönkre, csak a mozgatószerkezet) - -160.000km - 2db szenzor csere Bosch szervízben - 40e Ft

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2010
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 104000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 117000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Polo Következő autója? X1
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW X3 2004 (2004 - 2006)

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)