Akinek volt pénze majomra...
Szöveges ítélet
BMW X3(E83) 18xd (143LE) 2010-es kézi váltóval.
A lényeggel kezdeném: Szeretem ezt az autót.
Négy évesen vettem egy barátomtól alig több mint 100e km volt benne. Az elmúlt három évben 116.000 km-t mentem vele. 60% autópálya, 25% közút, 15% város.
Külső
-Szerintem ez a méret még az elfogadható határon belül van városi használatnál is. Egy normál méretű parkolóhelyre könnyen be lehet állni vele, 185cm-es szélessége jelenthet csak problémát.
-A széles küszöbök miatt a ki és beszállás kényelmetlen lehet, különösen esős időben.
-Telepakolt tetőbox-szal és csomagtartóval, 4 személlyel is jól viselkedik az úton, meglepően jól viseli a terhet. Igazi szabadidőautó.
-H7-es izzó van benne, fényereje elfogadható, izzót ritkán kell cserélni. 116.000 km alatt eddig egyszer égett ki.
-Az egyik oldalsó indexet megpróbálták lelopni, de beletörték. Sajnos manapság ami mozdítható, azt viszik a kocsiról.
Beltér
-Elöl-hátul tágas az utastere, fejtérnél különösen jobb a normál személyautókhoz képest.
-A csomagtér egy átlagos családnak megfelelő méretű.
-A panorámatetőnek köszönhetően télen is világos az utastér. Nyitott tetőablaknál 70-80km/h felett kezd zajos lenni, városon kívül általában becsukom az üveget, vagy döntött állapotban használom. Autópályatempónál már az árnyékolót is behúzom, mert úgy jóval csendesebb. Nyitott tetőablaknál gyorsan porosodik a beltér, de az élmény miatt ez simán megéri.
-Nekem az első (sport)ülések hosszú úton nem kényelmesek.
-Egyzónás klímája automata módban néha zavarbajön, és csak kézi beállítással lehet komfortosan utazni.
-Az esőérzékelő érzékenysége túl szűk határok között állítható, az ablakmosó tartály viszont hatalmas.
-Az utastérben néhány dolog már nyiszog-zörög ha rossz úton megyek. Főleg az ablakok és a tetőablak gumitömítései, de majd valamivel bekenem.
-Rádiónak szép hangja van, ülések alatt van két mélynyomó is. Néhány gomb nem működik megfelelően.
-Jobb első ülés térképlámpája néha nem működik.
Kormány - Futómű - Fék
-A kormány jó fogású, de nem elég közvetlen, a két szélső pont között több mint négy teljes fordulatot kell tekerni, városban gyakran kell átfogni rajta.
-A futómű feszes, az úttartás személyautókat is megszégyenítő, a magas súlypont néha érezhető, de az autó semlegesen kanyarodik.
-A fékek erősek és pontosan adagolhatóak. Gyári féktárcsák 200.000km-ig bírták, csakis gyárit szabad rá venni!
-A futóműben minden alkatrész még az eredeti, semmi nem kopog, nem zörög, bírja a strapát.
Motor - Váltó - Kuplung
-A kézi váltó kiosztása túl hosszú, a gázreakció nem elég élénk, néha úgy érzem egy automata váltó jobban passzolna hozzá. Szerintem az egész kocsi az alacsony fogyasztásra lett kihegyezve.
-A valós fogyasztása 6,2-6,5 L között mozog százon, fedélzeti komputer 3 decit csal lefelé. Ezek a számok több mint 100e km átlagát tükrözik.
-Vezérműlánc még a gyári, bár ennél a motornál (N47D20C) hajlamos a szakadásra. Sokan mondták már, hogy cserélni kellene, de nem szívesen bontanám meg a motort, tekintve hogy 3-400e Ft lenne a költsége.
-Kettős tömegű lendkerék gyári, és egyelőre nincs vele gond.
-Részecskeszűrő gyári, és egyelőre nincs vele gond.
Szervíz:
Eddig sajnos nem sikerült minden szempontból megfelelő szervízt találnom. Ha valami változik, akkor majd megírom. Az autóhoz az alkatrészek drágák, egy sima olajcsere 70-80e Ft körül mozog. De ahogy egy haverom mondta, akinek volt pénze majomra, legyen banánra is...
Hibalista
- -Rádió kezelőszerveinek egy része nem működik, de ez sajnos típusbetegség. - -104.000km - Kormányszög jeladó csere szakszervízben - 105e Ft - -120.000km - Hátsó ablakemelő mozgatószerkezet csere szakszervízben - 54e Ft (a motor nem ment tönkre, csak a mozgatószerkezet) - -160.000km - 2db szenzor csere Bosch szervízben - 40e Ft
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 104000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 117000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Polo | Következő autója? | X1 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
