Vezess te! Ezért vettél nem?!
Szöveges ítélet
Gondoltam egyet és úgy határoztam, szeretném kipróbálni miért is mondják az emberek, ha egyszer beszállsz egy BMW-be, akkor soha nem veszel másik típust.
Ezért bementem egy szalonba és elkezdtem nézegetni melyik típus is lenne a legjobb nekem. Kissé magasabban szerettem volna ülni mint egy átlag autóban ezért az X sorozatot nézegettem. A kényelmes használathoz nekem már az X3 magas volt, ezért az X1 és X2 között vacilláltam. Amikor megláttam az X2 formavilágát egyszerűen éreztem, hogy "elvesztem" ilyen autóm lesz... Tudom, tudom ez nem "igazi" BMW, mert nem hátsó kerék hajtás... meg egyébként is fejen állnak a vesék az elején...stb, stb.
De ez embléma, az azért ad egy színvonalat, amely nekem mint kezdő BMW-nek megfelelő.
Szóval ~3 hete átvettem és beleültem első "bömbi"-mbe. Ezidő alatt több mint 4000 km-t mentem vele és már azért látom gyengeségeit és már értem miért ragad magával ha BMW-t vezetsz...
Essünk túl a nehezén, mi az ami nem tetszik...
- A vezetés támogató rendszer, hát enyhén fogalmazva egyszerű.
Ettől többet vártam volna egy prémium márkától. Megvettem bele minden kütyüt és lehetőséget Driving Plussz, mindent ígérő csomagot, ennek ellenére a bicikliseket majdnem felkentem az előttük lévő kocsira, mert a kamera alapú ACC nem vette őket figyelembe. de a traileren szállított autóval sem tudott mit kezdeni.
Ami miatt nagyon vártam, az a 30 mp-ig készenlétben lévő dugó asszisztens, amely komoly terhet vesz le az ember válláról araszoláskor. Csak azt felejtették el leírni, hogy mindezt a városi forgalomban NEM teszi, CSAK az autópályán történt dugulás esetén segít! Ha már beértél a városba akkor szépen kikapcsolja ezt...
Pont a városi araszolás lett volna az elsődleges cél. Ez nem jött be.
Sajnos a kamera alapú rendszernek nagy hátránya a radarossal szemben, hogy azért van amikor nem lát, ilyen az erős szembetűző napfény! ilyenkor lenne a legjobb ha segítene nekem a rendszer, de nem, kikapcsol és menj utadra ahogyan akarsz...
Ami viszont feledteti velem a vezetés támogató rendszerrel szembeni gondokat az a vezetési és utazási élmény!
Amikor becsukod magadra az ajtókat, akkor bekerülsz a saját kis bunkeredbe, ahová a világ zaja éppen csak beszivárog. Masszív minőségi anyagok. Amikor kézenfogható a Minőség!
Vezetni!? ÁLOM! Imádnivaló, hogy olyan érzésed van, mintha az utat mindig alád raknák. A kanyarokban nincs bizonytalanság, szinte ráugrik a megfelelő ívre...
A kocsi kitalálja hogyan is szeretnék vezetni. Aránylag sokat szoktam kapcsolgatni a vezetési módok között. Az adaptív futómű 2mp-en belül átáll a kiválasztott módra.
A led lámpák, bár ide nem lehetett kitakarásos matrix-ot kérni, ez is csodálatos. Az útfelfestések szinte világítanak!
Barátaim szerint nem vagyok igazi BMW-s, mert sokat kattog nálam az irányjelző. Sajnos ezen "extra" nélkülözése már nem csak erre a márkára jellemző, hanem sok másikra is!
Szummázva a dolgokat, még küzdök a BMW Magyarországgal, hogy találjanak ki nekem egy megoldás a megfelelő vezetés támogatásra.
De addig is élvezem minden megtett km-ét.
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 4300 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | GOLF VII, 1,6D Comfortline jópár extrával | Következő autója? | Mustang Cabrio |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
