A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » X1 (2015)

X1 X118XD Automata 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csodálatos útitárs

Szöveges ítélet

BMW X118XD Automata 2017

Bevezető:
Az előző autóm egy 2009-es BMW 118i volt, amibe egy Fiat Punto-ból ültem át. Az egyeske egy nagyon sportos igazi kis „hülyegyerek“ autó volt, érezni lehetett rajta, hogy valahol örökölt némi sportos pedigrét, de - főleg így utólag visszanézve – nagyon nem hozta azt a színvonalat, amit egy BMW-től elvártam volna. Viszont egy jó tanulópénz volt a márkából és önismeretből is, mire túladtam rajta, már sokkal jobban tudtam mire van szükségem: egy kényelmes, jól felszerelt, tágas és biztonságos utazóautóra. Az kompakt SUV-szegmens alapos vizsgálata után újra a BMW-nél kötöttem ki: a kiszemelt az új X1 volt. Hosszas kutatómunka után nekem a Seat ATECA és ez maradt állva (VW Tiquan, GLA és Q1 rosszabbak, a többi nem teszik), és – bár többe kerül az X1 – egyszerűen a szegmensben ez a legjobb autó, és a BMW-nél házon belül egyértelműen ez a legjobb ajánlat, ha az ár-értéket nézzük. Az autót a BMW Donaustad-tól vettem Bécsben, bár eleinte egy EU-import megoldásban gondolkodtam Magyarországról (a kedvezőbb listaárak, a kedvezmény és az Áfa-különbözet összeadva azért elég tetemes különbözetet eredményez a listaárhoz képest, mégha a NoVa – a helyi „regisztrációs“ adó, illetve a sok papírmunka rontja is a képet), kértem is árajánlatot egy közepesen jól felszerelt konfigurációkra (118SD (vagy 120SD), manuális váltó, Advantage csomag fontosabb extrákkal). Kaptam egy nagyon szimpatikus, listaárhoz képest nagyjából 14%-os kedvezményt egy budapesti BMW-partnertől, el is mentünk próbavezetésre, az autó mint egy álom. Rábeszéltek minket az automatára, ebben a kategóriában ez már alap. Jól van, legyen. Viszont a módosított konfiguráció beárazásánál a kedvezmény sajnos 14-ről 9%-ra olvadt… próbáltam egyezkedni a kereskedéssel, nagyjából annyival letudták, hogy „most csak ennyi a maximum“, de ez így is egy nagyon jó ajánlat… Talán túl lelkesek voltunk a próbavezetésnél?
A bécsi kereskedés eladója – akivel az autó import miatti adatbázisba vétele miatt vettem fel a kapcsolatot – kihasználta a lehetőséget, és addig kötötte az ebet a karóhoz, hogy rám dumált egy 3 hónapos, 7000 km-es X1-et, az eredetileg betervezett extrák közel kétszeresével: XDrive, XLine, sport-automata, navi, nagyobb hifi, tükör-csomag, digitális klíma, követő-radaros tempomat, ésatöbbi. Rádobott még féláron egy szett télikereket új felnikkel, és egy kedvezményes 5 éves vagy 100.000 km-es szerviz / meghosszabbított garancia csomagot – a két év gyári új autó garancia kiterjesztéseként. És így sem került többe, mintha otthon vettem volna, és nem kellett az importálási hacacárét végigcsinálni… (Azt hiszem bátran ki merem jelenteni: tanítani lehetne ahogy csinálták, így kell eladni egy autót...)

Az autóhoz:
Az 1-es után ez egy teljesen más dimenzió, nagyon durván érezni az elmúlt 10 év fejlődést a két modell között – még ha nem is igazán összehasonlíthatóak. A vásárlásnál a 20d és a 18d motor között vacilláltam (benzineset semmiképp nem akartam, és az az igazság, hogy tisztán hátsó kerekes autót sem – nem vagyok „fanatikus“ márkarajongó, engem nem a sportossággal, hanem a dizájnnal, kényelemmel és a minőséggel lehet megvenni), a próbavezetés győzött meg róla, hogy a 118d is bőven elég, ideálisan passzol az autó habitusához. Az automata + XDrive + 330 kN bőven elég mindenre, tényleg brutálisan indul meg sport módban, városi forgalomban nem is nagyon vettem észre különbséget a két motorizáltság között. Autópályán azért kijön a dolog: a 18d-nél 170-180 körül érezni, hogy fogy a szufla – ez a legnagyobb különbség, a 20d dinamikusabban gyorsít, 180-ról még érezhetően jól húz, és csak 200 felett kezd lankadni… de a 118i-hez képest ég és föld még így is a menetteljesítmény. Nekem bőven elég ez a motor, nem vagyok egy sportos vezető, inkább a nyugodt, kényelmes, biztonságos közlekedést kedvelem. (És így közel 500 €-val kevesebb az éves adó az autó után.)
Az automata egy álom: észrevétlenül, finoman vált, szinte olyan mintha olvasna az ember gondolataiban – valóban megérte megrendelni, kötelező extra! Előtte nem volt csak manuális váltós autóm, de soha többet nem lesz – azt hiszem ehhez nem is fűzök többet… Nekem a sport-automata van beépítve, ami annyit jelent, hogy van a kormányon két váltófül – az elején párszor kipróbáltam, tényleg poén, de azóta szinte hozzájuk sem nyúltam… a mindennapi használatban annyira jól vált magától az autó, hogy egyszerűen nincs szükség rájuk. Egy vicces kis „gimmick“, de semmi több. A vezetési módok közt valóban van különbség, bár az ECO és a COMFORT közt kevésbé, viszont SPORT módban érezhetően sokkal jobban harap gázra az autó, és jobban is gyorsul. Ugyanígy nagyon hasznos az XDrive összkerékhajtás is – az autó nagyon stabil vizes úton, hóban, bárhol nagyon jól átviszi az útra az erőt, nincs csúszkálás, nem fékezget be a DSC, nem kell megfontolni egy meredekebb emelkedőt télen mint az egyesnél régen - csak egyenletes, stabil tiszta gyorsulás van.
Egyébként az autó maga nagyon élhető a mindennapokban, kellemes útitárs: tágas, az ülések nagyon komfortosak, az XLine csomaghoz tartozó bőr/szövet kárpit szép, kellemes tapintású. Az ergonómia nagyon jó, minden kézre esik, szög egyszerű a kezelés. Persze nem úgy, mint ahogy az előző autómban, mert nyilván az iDrive menürendszere bármennyire intuitív is, azért igényel némi tanulást, rengeteg az opció és a beállítási lehetőség, időt kell szánni rá, hogy betanulja az ember. Nekem külön tetszik, hogy rendes, szép analóg körműszer van benne egy finom krómkerettel, illetve rendes gombok vannak a hifin meg a klímán – mondjuk ezek „érintősek“, nem kell megnyomni őket, ha csak hozzájuk érünk ujjbeggyel, akkor is reagálnak (de természetesen meg is lehet nyomni őket). Sokkal jobban néz ki belül, mint a Mercedes GLA vagy GLC belseje, az Audi Q3 meg felejtős, az egy 10 éves beltér – öröm beszállni és benne lenni. A beltérben felhasznált anyagok nagyon jók, ez már igazi „prémium“ belső, puha műanyagok, bőr, fém. Még az a kis zongoralakk is ok, pont annyi van, hogy nem porosodik csúnyán (nem úgy mint a GLC-ben…). Egy vicces dolog: a LED-es hangulatfényt egy baromi gagyi bazári extrának gondoltam, de most hogy van, tökre megkedveltem - rengeteget dob a meleg, narancs fény a belső hangulatán, tényleg kelmesebbé teszi, és elég ízlésesen is van elhelyezve ebben a modellben. Hátul még jobban el lehet férni, magam mögött – én 178 cm vagyok – teljesen hátratolt hátsóüléssel (állítható) szinte keresztbe tudom rakni a lábam, a fejtér értelemszerűen hatalmas. Csomagtér szintén nagyon jó, korábban mindig gondban voltunk a csomagokkal – itt van egy nagy rekesz a csomagtér padló alatt, ott az összes dolog jól elfér, amit állandóan az autóban tartok, és még így is marad egy 500 literes tér a többinek, nekünk bőven elég.
Az autó nagyon jól felszerelt, pár extrát szeretnék kiemelni, amiket a használat közben nagyon megkedveltem :
- LED fényszórók – nagyon szép, egyenletes fényük van este
- radaros tempomat – hosszú pályautakon illetve dugóban szuper, gázt/féket sem kell nyomni, megy az autó magától
- NAVI – a BMW gyári navigációja szuper, gyors, időben jelez előre, egyértelmű, tiszta a grafikája és TÉNYLEG jó útvonalat tervez – volt már több navigációm, illetve telefonos is, nekem eddig ez vált be a legjobban
- ülésfűtés – szuper, gyorsan melegszik, 3-fokozatú (nekem az első is bőven elég), télen talán a legfontosabb extra
- első / hátsó radar – bár nem túl nagy az autó, és jól lehet vele parkolni, azért ez tényleg kell, főleg az utcai manővereknél
- automata hátsó csomagtérnyitó – soha nem gondoltam volna, hogy ennek van értelme, de egész megkedveltem
A teljesebb kép érdekében akkor legyen itt pár kritikai észrevétel is:
- nincs szervizkönyv, a kulcson és az autóban tárolják a szervizadatokat – na ez majd a garancia lejárta után lesz érdekes, amikor a független szervizek képbe jönnek
- gyárilag RFT abroncsokon szállítják ki az autót, a pótkerék valami rém gagyi – már ha kér az ember. Az RFT baromi nehéz, drága, hangos, és fogasodásra hajlamos… nem is értem…
- a hátsó kalaptartó nem a megszokott rolós, hanem egy több elemes megoldás, és nincs neki betervezett tárolórekesz a csomagtartóban?
- a klíma télen a belsőlevegő keringetést magától manuális lezárásból automata módba kapcsolja – és a szenzor azért még bőven beenged nemkívánatos dolgokat kintről
- az automata fékezés vész esetén nem fékezi állóra az autót, csak megkezdi a vészfékezést, a sofőrnek is bele kell taposni… ezzel kapcsolatban vannak kételyeim, remélem soha nem kell kipróbálnom
- a beépített SIM-kártyát a BMW nem hajlandó lopás esetén csak bírói végzésre bemérni…addigra meg már jó eséllyel minek?
- a gyári fogyasztási adat természetesen mese, eddig vegyesben 6.5 l/100km az átlagom, ettől őszintén szólva jobbra számítottam.

Összegzés:
Mindent egybevetve gondolom az eddigiekből látszik, hogy eddig alapvetően nagyon meg vagyok elégedve az autóval, bár még relative friss a dolog, de már látszik, hogy ez egy teljesen más színvonal és minőség mint az előző autóim voltak, ez végre AZ, amit ettől a márkától vártam. És megvan az a bizonyos „hajaj“ érzés, amikor lerakom a parkolóba, vagy a garázsba, és visszanézek rá… :) Meg kell említenem egy érzékeny témát is – óriási visszatartó erő volt a vásárlás előtt a márkával kapcsolatos korábbi több negatív élményeim: elég sokat autózom Magyarországon is, és főleg ide köthetőek ezek (bár nem kizárólag...). Egy baromi nagy pozitívum, hogy ezzel az autóval közlekedve alapvetően jóval kevesebb agressziót tapasztalok a többi autós irányából mit korábban: a Punto előtte egy szürke kis folt volt a forgalomban, nem zavart senkit, viszont azután a 118i-be átülni egy iszonyú negatív tapasztalat volt: elég sok vezetőből furcsa „dolgokat“ váltott ki - sajnos elég sokszor levillogtak, letoltak, veszélyesen bevágtak elém, a pályán kóstolgattak meg „rendőrködtek“ velem, és volt Budapesten olyan estém, hogy egy fél órán át MINDEN (!!!) lámpánál csikorgó kerekekkel lőtt ki mellőlem valaki…komolyan nevetséges volt már az egész. Vicces, mert azt szokták mondani, hogy a BMW-sek bunkók, hát ez abból az autóból nézve egész máshogy nézett ki. És mindezt úgy, hogy én alapvetően egy eléggé nyugis, defenzív vezető vagyok. Szerencsére az X1-el járva ezt már (még?) nem tapasztalom. Remélem így is marad… A fenntartással és a költségekkel kapcsolatban nincsenek illúzióim, volt már BMW-m, tudom mire számíthatok – nem olcsó mulatság, ezért is vettem a kiterjesztett szerviz / garancia csomagot, a következő 5 évben biztos meg akarom tartani az autót, és ha nem lesz közben valami nagyobb gikszer, talán tovább is.

Meghibásodás:
Eddig csak annyi volt, hogy a csomagtérből kioldható automata ülésdöntés a bal hátsó ülésnél meghibásodott, szerviz szó nélkül orvosolta.

Tervbe van véve, hogy folyamatosan kiegészítem majd az írást később, remélem hasonlóan jókat írhatok a jövőben is.

Update:2020.február

Két év használattal és mintegy 50.000 megtett kilóméterel később: volt két olajszervíz, illetve egy előírt nagy átvizsgálás. Semmi probléma, az előírt dolgokon felül csak az egyik motortartó bakot kellet cserélni – a bmw 90% árengedményt adott rá. A véleményem az autóról továbbra is nagyon pozitív, hozza amit elvártam tőle: megbízható, kényelmes utazóautó, főleg pályázásra. Mostanra elmúlt az újdonság varázsa, de azért reggelente még mindig nagyon jóleső érzés szétnézni a kabinban, meg visszanézni rá, amikor leparkoltam. A pozitivumok, amiket korábban leírtam ugyanúgy érvényesek, semmivel nincs baj, minden tisztességesen teszi a dolgát.

Viszont két érdekes tapasztalatot megosztanék az elmúlt két évből:

Menet közben lecseréltem a szervízt ahova járotam – a BMW Donaustadt mondjuk úgy, hogy „nem volt a helyzet magaslatán“. Azon túl, hogy pofátlanúl drágán dolgoznak, volt olyan, hogy benthagytam náluk a kocsit olajcserére, azzal, hogy másnap elhozhatom. Végül 10 (!!!) nap múlva kaptam vissza, úgy, hogy többször személyesen kellett bemennem, és követelni, hogy legyenek már szívesek kideríteni, mi a helyzet a kocsimmal (mint kiderült - beteg lett a kolléga, nem vette át senki a munkáját...). Most a BMW-Mann Pressbaumhoz járok- eddig pozitívak a tapasztalatok – pontosak, gyorsak, megbízhatóak. Sajna nekik is csak vastag ceruzájuk van a számlaíráshoz – bár nem olyan pofátlanul vastag mint a bécsi kontároknak... legalább itt van mire...

A másik érdekes tapasztalat: szereltettem az egyik neves magyar autóbiztonsági cégnél egy autóvédelmi rendszert az autóba. Már ahogy elhoztam az autót tőlük, aznap feltűnt, hogy megjelent egy furcsa nyiszogás, cicergés a műszerfalból – előtte az autó olyan néma volt mint a sír, egy nyekkenés, röccenés nem halatszott soha sehonnan (mondjuk egy kvázi bejáratós BMW-től szerintem ez minimum elvárható). Ezek egy része azóta ugyan orvosolva lett a szakszervíz-ben – kicserélték a „tömést“ a díszbetétek alatt, megigazítottak pár dolgot. A nyiszorgás nagy része megszűnt, de pl. onnan, ahol a risztó visszajelző diódája van berakva a műszerfalba, most is jön valami zörgés, ami egy tök néma utastérben egyedüli zajforrásként azért elég idegesítő… A védelmi rendszer egyébként jó, nem is szeretném kritizálni – viszont a srácoknak bőven lenne hova fejlődni a műszerfalak szakszerű szét és összeszerelése témakörben.

Hibalista

- A csomagtérből kioldható automata ülésdöntés a bal hátsó ülésnél meghibásodott(19.000 km).
- Az egyik motortartó bak cserélve lett (56.000 km)

Ide hordtam szervizbe

BMW-Donaustadt, Bécs

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

BMW-Mann Pressbaum

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2017
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 7000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 118i Következő autója? talán X3
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW X1 2015 (2016)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)