Hol van az érzés?!?
Szöveges ítélet
Nem vagyok egy nagy "ítéletíró", de mivel láttam, hogy összesen 2 ítélet van itt, gondoltam írok egyet, hogy legyen több támpont.
Az autó egy teljesen értelmezhetetlen kategória: valami terepjáróféle összkerékhajtással, de terepjáró képességek nélkül. Mindez egy "M-Packet" csomaggal, ami ültetést, spoilerezést és futómű keményítést jelent (érted, egy SUV ültetve!)... meg egy szép festést. Kicsit tudathasadásosnak érzem az egészet, terepre meg úgysem mész vele, mert a legkisebb horpadás vagy repedés is hat számjegyű javítás. De, kétség kívül divatos.
Írnék a menettulajdonságairól.
Ez "kétszázvalahány" lóerős modell összkerékkel, automatával, elsőre azt hinné az ember, hogy "hűdemegy", mivel igazából nem is nagy és viszonylag erős. Ő...hát annyira mégsem. Főleg nem gyorsan, mert azért a "bódét" csak visszanyomja az a fránya menetszél. Ha azt mondom, hogy 200 lóerő és egy átlagos szedán méret, sokkal többet várnék.
A másik "érdekes" pont az "úttartás". Ezzel az "M" konfiggal eléggé kemény már-már kényelmetlen, cserébe azt várnánk, hogy "hűde kanyarodik", főleg az összkerékkel megtámogatva. Én itt is csalódtam és ennek szerintem az oka ismét a bódé: hiába az ültetett, keményített futómű, csak magasan van a súlypont. Természetesen minden relatív, az X5-höz képest "atom" módon kanyarodik, de ha meghalljuk, hogy "ültetés, M-Packet, összkerék", többet várnánk, mint amit tud.
Fogyasztás vegyesben 8,5-9 körül.
Lássuk az "életérzést".
Tegyük félre, hogy ez a konstrukció szép vagy nem szép, ezt mindenki ítélje meg maga. Kétségkívül tele lehet rakni mindenféle extrával, de az az igazság, hogy az autó belülről egyszerűen "sivár". Amolyan VW/Audi érzésem van benne: minden nagyon minőségi, nagyon jó, nagyon ott van... és ennyi. Beleülök, semmi inger nem ér, unalmas (Megj: bár ennek az Audi "párja", a Q3 - azt hiszem - ennél talán még unalmasabb kívül-belül, de ők legalább felvállaltan ezt a vonalat képviselik). Ha pedig melléteszem, hogy ez mennyi pénzbe került, akkor egyenesen lehangoló. És még hangos is: nagy a bódé, nagyok a visszapillantó tükrök.
Egyébiránt viszont kényelmes, tág, jól pakolható, szép, stb., de nem érzem benne a "hűha" érzést. Tehát pont azt, hogy "Igen, ez egy BMW".
Összegzés.
Nem írtam sok jót a kocsiról, de összességében azt kell mondjam, ez egy jó autó, de semmi több. Nincs meg benne az a "plusz", amit az ember vár a kék-fehér márkától, bennem legalábbis ez az érzés motoszkál minduntalan. Ha kívülről megnézem, nem tudom értelmezni. Ha beleülök, semmit nem vált ki bennem. Legalább akkor biztos úgy megy, mint "egy BMW" és sajnos erre is nem a válasz.
Ha emellé hozzáveszem, hogy mennyibe került, akkor pedig már a szemöldökömet is felvonom: "miért is"?
Hogy szerintem ér-e ennyi pénzt? NEM. Kapunk egy nagyon korrekt terméket, de semmi többet. Illetve de: a kék-fehér logót. És szerintem ez utóbbit ebben az autóban nagyon megfizettetik velünk.
Ki vegyek meg?
Szerintem az, aki az "i-betűs" termékere is bukik (iPhone, iPad, iEz, IAz). Tisztában van vele, hogy ennél van racionálisabb és jobb választás is, de ez új, divatos és végül is hozza a "kötelezőt". És a lényeg: ott van rajta az embléma. Nem szeretem ezt a termékfejlesztési irányt, de láthatóan működik.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
