A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » M3 (2008-2013)

M3 E92 M3 DCT 

Az ítélet értékelése
2,0(1 db)

Imádnivaló vadállat

Szöveges ítélet

Hosszú lesz a felvezető, akit a száraz tények érdekelnek, az ugorjon a végére :) Kicsit ömlengős lesz, de aki vezette már, az biztos megérti. Hol is kezdjem? :)

Felvezetés. UK-ban élek 3. éve. Ez idő alatt volt pár kocsim, említésre méltó talán csak az RX8. Itt kint a fő gond, hogy baromi drága a biztosítás. Jelenleg is többet fizetek havonta, mint otthon a jelenlegi minimálbér. De úgy voltam vele, hogy 1x élünk, és azt nem 60 évesen szeretném elkezdeni. Jelenleg 30 éves vagyok, 12 éves joggsival a hátam mögött, de kimerem jelenteni, hogy ennyi minimum kell az M3-hoz.

Vásárlás elött mérlegre került még természetesen a Nissan GT-R és a Mercedes C63 AMG, de mindkettő 20%-al drágább volt és mindkettő csak egy drága drag car. Nem kell leszedni a fejem, ez tény :) Bármelyik pályára kilehet vinni a 3 kocsit, ha van rajta 2 kanyar, az M3 10. / 20. körben már körözi őket. Ha csak gyorsulásról szólna a "vezetési élmény" számomra, akkor vennék egy 2jz-s Supra-t, töredék áron és mindhármat csak visszapillantóban látnám távolodni. Ez sokkal többről szól. A hang, a forma, az exklúzivitás és természetesen a menet teljesítmény/kanyar fekvés. Mutasson valaki még egy olyan utcai sportkocsit, ahol a természetes kanyarodás a pályán a driftelés (jó, legyen power slide a fanatikusok miatt :) ). Nem sok akad, főleg nem az elmúlt 15-20évből. Gyakorlatilag 1 újjal belehet venni csúsztatva a kanyart.

Januárban lesz egy éve, hogy megvan a picike. Vásárlásnál ugye 2 fő szempont van. Manuális vagy Automata. Mivel kb minden tesztben lehúzták a manuális váltót, így a 7 sebességes kormány válltós automata mellett döntöttem. Ez eddig szép és jó, csak nemigen lehet kapni, mivel az jóval drágább felszereltség volt +még ritkább az állítható felfüggesztés. Itt lett érdekes a dolog. Manuális válltós kivitelhez kb 30%-al olcsóbban hozzá lehet jutni. Igen, de ott van még az állítható felfüggesztés. Lényeg a lényeg 4-5hónapig bújtam a netet, mire találtam egyet, és nem is olyan messze tőlünk, kb 100km-re. E92 (csakis coupe, más szóba sem jöhet) M3 2009es, 60e KM-rel, DCT, Kieg csomagos, nagyobb, szélesebb kerekek, sat nav, fűthető bőr ülések, nem dohányzó és végig márkaszerviz.....Egy szóval az ideális M3, ritka mint a fehér holló. UK-ban forgalomba helyezve, majd tulaj kivitte magával Dubai-ba. Új M6 megjelenésekor hozta vissza, utána kereskedőhöz került.

Rögtön lecsaptam rá, Magyar ember lévén, fele hitel természetesen :D Picit szokni kellett az elején, nem volt még előtte soha automata válltós kocsim, de kormány fityegős sem, bár gondolom utóbbi sokunkról elmondható. Január volt, így igen lassan indult a barátkozás. -2 fok, hátsó kerék hajtás. Gyakorlatilag 2 hónapig alig mertem vele megindulni, leg visszafogottabb beállítások mellett is csúszkál a segge. Majd jött a tavasz, +5/10 fok ahol új szintre lépett a kapcsolatunk.

Amit tudni kell a kocsiról. 4literes V8-as szívó motor, 420 ló, nincs benne turbó (tervbe van véve supercharger megvétele, amivel 650/700lóra húzható 3,6mp gyorsulással), így 4,6 mp kell neki 0-100ra és 12 sec környékén teljesíti az 1/4 mérföldet. Végsebessége 330km/h ami a tényleges, nem csak dísz a műszerfalon. Németeknél hazafele mentem 289km/h-át, teljesen megpakolva csomagtartó + 3 utas. 7 sebességes DCT válltó, ami annyit tesz, hogy gyakorlatilag be van készítve neki mindig az eggyel kisebb és nagyobb sebesség váltásnál, így nem rúg vissza a kocsi, hanem egyenletesen húz. Picit nehezebb mint manuális válltós, ugyanakkor mégis jobb időt tud futni. 50-50% os súlyeloszlás, önzáró, független diffi, ez RX8-ban talán jobban működött, de lehet csak azért mert az kisebb volt. Hátul 4 csövű sport kipuffogó, ami szintén nem csak dísz, azok igazi végeg. Ködlámpák helyén és Motorháztetőn légbeömlő nyílás. Kell is neki ha jól emlékszem percenként 14.000 liter levegőt szív be. Ami még fokozza az élvezeteket az egy domb a motorháztető közepén, ami nem csak dísz. Nem fért be a motor :) mindenesetre nagyon jól néz ki. Eredeti karbon tető, egy kis spoiler a seggen. Elég széles a nyomtáv, de karosszérián is látszik, a kerékjáratok szépen kidomborodnak oldalra. Számomra az ideális autó, szinte mindig visszafordulok egy pillantás erejéig a parkolókban.

A belső elég nyers, nekem tetszik. Karbon mintás panelek, bőr, de ahol műanyag van, az is jó minőség. Lassan 7 éves az autó de semmi nem nyikorog, sehol egy rozsda, bőr is szépen tartja magát, nincs kikopva. Klíma/fűtés jó, gyorsan párátlanít, jégtelenít. Kényelmes, ülés teljesen személyre szabható, még az oldaltartást is állíthatjuk rajta. Computer átlátható, sat nav nem az igazi, volt, hogy mobilos IGO segített be. 193cm vagyok, de elférek kényelmesen, még hátul is.

Vezetési élmény/tapasztalatok : Indításnál, főleg ha hideg van (10fok alatt) érdemes várni, amíg picit megindul az olaj. A hangja olyan mintha szétakarna esni az első 5-10percben. Indítás után 1000-es fordulatra ugrik, várjunk vele amíg szép lassan visszaesik 500-600-ra, ott már szebb hangja van szelepeknek is. Ez kb 2 perc. Olaj üzemi hőmérséklete 90-100fok, kb 5 perc vezetés után indul meg a kijelző a műszerfalon. Addig nem szabad pörgetni a motort, nincs még megfelelő kenés. Utána viszont jöhet aminek jönnie kell. Első nagyobb gázadásra máris 30-40fokot melegszik az olaj :) Szívó motor, egész más a karakterisztikája mint egy turbósnak. Igazából leírhatatlan, ezt át kell élni, hogy valaki megértse. Egy padlózásnál nem kapunk egy hírtelen rúgást a hátunkba, hanem azt halljuk, ahogy párezer liter levegőt beszív a motor majd érkezik a lökés, kerékcsikorgás és jöhet a korrigálás, hogy valahogy egyenesbe tartsuk, mindez kevesebb mint egy sec alatt lejátszódik. Sebességet nem lehet érezni a kocsiban, ha nem figyelek oda, akkor a menetszél szokott figyelmeztetni, hogy gyorsan megyek, az olyan 180-190km/h környékén jelentkezik, de igazából 100nak sem érezzük közben a sebességet. Oda kell figyelni rá. Fékek gyorsan kopnak, normál használat mellett is. ABS/ASR sűrün bekapcsol, korrigál, észre sem vesszük, egy egyszerű 20-30km/h-ás kanyarban is van, hogy korrigál. Oda kell rá figyelni, hátsó-belső betéteket néha ellenőrizzük, gyorsabban kopnak mint külsők.

A rossz. Azért persze mint minden ez sem tökéletes. Szerviz intervallumok túl óvatosak. Pl olaj szűrő cserénél vadi új szűrőt cseréltetett ki. Motorolajnál szintén. Fékbetéteknél visított cseréért 40%-os betéteken. Idővel kidobta kézifék ikont műszerfalra......meguntam, betét cserénél kikötöttük sensort. Ha mindent cseréltem amit akartam köv hónap elsején tuti adja köv kopóalkatrész cserét. Most már megnézem/zetem mit is akar valójában kicseréltetni, mielőtt újat rendelnék valamiből. Ablakmosó maxra töltve 3-4 spricc után kidobja, hogy alacsony a szint. Gondolkozom rajta, hogy kikötöm fényszórómosót......Eső szenzor szép és jó dolog, de még jól nem működött. Szakadó esőben túl szakaszosan törölt, szemelkélőben pedig túl aktívan, csak húzta a gumit a szinte száraz üvegen. Égőcsere........jó ha van rá az embernek 45-50 perce.......egy kb 1x1,5cm es lyukon kell végrehajtani, kicsavarni foglalatot, kivenni izzót, azt kiszenvedni a lyukon, ami épp, hogy nem kisebb mint az izzó, újat beszenvedni, majd visszatekerni foglalatba. Ehhez befér kb 2 újja az embernek, de 30 fokban el kell hajlítani, mivel a lyuk előrébb van mint a munkaterület, de ha bent vannak az újjak, akkor már látni nem látunk semmit, vakon kell dolgozni.....Sat nav mindig pörgeti dvd-t, van, hogy levett gyújtás mellett is. Göröngyös utakon néha kidobja a defekt jelző üzenetet, félreállás, ellenőrzés, semmi...motor újra indít, még mindig. Benzinkút, légnyomás ellenőrzés, minden rendben. Motor újra indít, minden rendben.......parkolókban nehézkes a kiszállás, nagyon elől ülünk súlyeloszlás miatt. Igazából itt le is zárult a lista.

Megérte-e az árát? A válaszom határozott igen. Fenntartása drága, biztosítás, útadó stb. Tankolni kell, de könyörgöm ez egy 4literes V8 420lóval. Nálam átlag 13 litert eszik vegyes használatban munkába járásnál. Ez kb 70% város 30% gyorsforgalmi. Pályán 10-11 liter, városban 17-18 liter, főúton 90es táblánál 8,5-9liter!!!!. Mindezt automata üzemmódban, bömböltetve zenét, járatva klímát vagy fűtést. 1 litert simán le lehet még faragni. Persze ez is le tud gurítani könnyedén 20+ litert. Én úgy vagyok vele, hogy amikor tudom, ki is használom, így átlag 17 liter, de ott van padlózás lámpánál, 200körüli főutas haladás, kanyarfekvés, kerék koptatás :) De a lényeg, a 12-13literes normál használat mellett nem rossz. Drága kocsi, elkérik az árát, de 10 év múlva még mindig szép áron el lehet adni. Nem veszít sokat az értékéből. Summázva költeni kell rá, áldozatokkal jár, de ma is ugyan úgy beleugranék a vételbe. Hihetetlen autó, nagyon megbízható, utánozhatatlan vezetési élményt nyújt, kényelmes, a hangja leírhatatlan, videók nem adják vissza jól. 8500as fordulat, 200km/h kéri a 4.-et, mi kellhet ennél több?

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2009
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 68000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Mito 1.4 turbo Következő autója? M4 vagy új Supra, esetleg új NSX
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW M3 2008

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)