Vegytiszta élvezet
Szöveges ítélet
Nagyon sokat gondolkodtam, hogy milyen élmény autót vásároljak.( nagyon kellemes problémák ezek mindenkinek kívánom) Új Mustang vagy BMW M2, és vagy használt Nissan GTR / BMW M4. A próbák után egy új M2 Competitionra esett a választás. Az autót 2019 júniusban rendeltem, szeptemberben vettem át.Első 2000 km járatás, maximum 4000-4500-as fordulat, lehetőleg nem autópályán. Hihetetlen élmény az autót még járatni is, tulajdonképen a nyomaték ennél a fordulatnál is bőven 400 Nm felett van. Az élmény nagyobb mint amikor az első autómmal mehettem több mint 30 éve. Nagyon vissza kell fogni magát az embernek, a dimenziók teljesen megváltoznak elképzelhetetlen kanyarsebesség, tapadás, gyorsulás, stabilitás, és nagyon komoly fékerő. Az autóra az M sport fékrendszert rendeltem, nem szabad enélkül rendelni, ez később be is bizonyosodott! A technikát a BMW úgy építette fel, hogy ez az autó annak ad óriási élményt aki sportosan szeretne autózni és nem túrázni. Amatőr gokartos múltam miatt ( profi gokarttal) ki tudom jelenteni teljes bizonyossággal, hogy az autó minden helyzetben úgy mozog mint egy gokart. Az első apró megcsúszás pillanatától kontrollálható az autó hátulja. Apró kormánymozdulatokkal tökéletesen uralható a gép. Nincs aktív futómű, nincs négy kerék kormányzás, nincs semmi extra flick flack csak egyszerűen zseniális futómű. A járatás utáni első út a Grossglocknerre vezetett, aki nem volt még a hegyen ne hagyja ki. Mindegy, hogy mivel indulsz, brutális élmény biciklitől a sportautóig. Az autó sokkal többet nyújtott mint amire számítottam. A Glockner alján fizető kapu 46 euró, minden centjét megéri. Versenypálya minőségű tiszta aszfalt, jó kiválasztott időpont esetén kevés bicikli és autó. Ez az M2 igazi terepe. Visszafordítók után 17%-os emelkedők, mintha katapultálnának 100 %-ban kontrollálható autó. A felfelé vezető szakaszban a motor kifogyhatatlan ereje, a lefelé vezető szakaszon a fáradhatatlan fék aranyozza be minden másodpercét a vezetésnek. A fentiekben említett fék egy esetben bebizonyította létjogosultságát. A barátom egy 911 4s-el ment lefelé előttem. Egy előzést ő tudott abszolválni én nem kockáztattam. De a kanyar után hajrá. Lefelé még elképesztőbb a gyorsulás segít a gravitáció. Nagy gáz gyorsan közeledő kanyar, hőmérő 180 felett, itt jött a hu b...meg. Nagyon gyorsan jött a kanyar fék,fék még fék nagy fék, befordul. Nem hisztizett nem fogyott el csak lassult és kanyarodott. Az említett Porschét volt alkalmam vezetni a visszafelé vezető szakaszon kb 30 km-t, nem kellett kímélnem, persze ésszel. Rendkívüli autó az is, borzasztó jó a váltója és a hangja is, szuper autó! Nagyon jó volt visszaülni az M2-be, de tényleg. Aki egy vérbeli, sallangoktól mentes sport autót szeretne mielőtt döntene béreljen ki egy M2-est. Tudom, hogy ez nem egy új autó fényezésére létrehozott rovat ezért a további tapasztalatokkal folytatom.
Eltelt két év. Sok kilométert nem mentem az autóval most 9300 km van benne. Csak élményautózásra használom.Így minden alkalom ünnep amikor beleülök. Lehetőség szerint kihasználok minden pályanapot. Az autó ésszel használva teljesen gyári állapotban probléma mentesen bírja a strapát. Nincs benne semmi tuning mégis tökéletes adrenalin bomba. A technikával semmi probléma, persze mi is lenne ennél a kilométernél. Olajcsere 2-3000 km után mert a pályanap az nem vicc a motornak és az egész technikának sem. Nem teszek bele semmi tuningot, nincs értelme túlterhelni az autót 5-6 másodpercért. A fogyasztása pályázásnál nem releváns de a normál közúti használatnál 8-10 liter. Vissza térve kicsit a 911-hez, azóta is együtt autózunk a barátommal. A ringen hasonló vezetési tudással a Poroló 4-5 másodperccel jobb időt tud. Nagyon nagyon jó autó a Porsche 911. De ár érték arányban az M2 még mindig a legjobb választás szerintem.
Eltelt ismét egy év 14 000 km van az autóban. Azon kívül, hogy teszi a dolgát semmi probléma nem volt vele. Mondjuk nem is igazán illene ilyen kevés km futásnál. Az autóval megjártam a Nordschleifét, matricák felrakva. A Nordschleifén igazán kiderült, hogy a különböző motor, vagy futómű tuning addig teljességgel fölösleges ameddig nem vagy profi autóversenyző. Bertalan Mikivel (innen is üdvözlöm) mentünk egy első kört, Ő vezetett. Elmondása szerint maximum 70%-ig használta az autó tudását, és max 70%-ban a saját vezetési tudását. Hmm. A kör után nem nagyon tudtam megszólalni. Nekem 20 év amatőr gokártozás után még kellene kb. 100 kör, hogy megközelítsem a 70%,70%-át. És még legalább 200-300 kör ,hogy az M2 teljes tudását ki tudjam használni, teljesen gyári gumikkal és autóval. Akkor minek erősebb vagy sokkal drágább autó???? A legtöbb amit még megteszek, hogy felteszek egy semi slick gumigarnitúrát ami másodpercekkel javít bármilyen köridőt.
Az autóval menni akármilyen versenypályán nem kihívás... az autónak. Persze pályázáskor az első gumik külső szélei jobban kopnak, de 14 000 km-t így is kibírtak. Minden komolyabb menet után olajat cserélek, ez a minimum amit pálya nap után megérdemel az autó. Valamit elmond, hogy a Nordschleifén a leggyakrabban előforduló márka a hétvégi nyitott napokon az magasan a BMW. A második a Porsche no nem azért mert az rosszabb hanem mert jelentősen drágább. A többi Német prémium arányszáma jelentősen kevesebb mint a BMW. Érdekes, hogy a BMW-k közül az utcai állapotúból pedig az M2-ből van a legtöbb.
Volt még egy Pannónia Ring is ott is rendkívül jól teljesített az autó. Óriási élmény beülni a szalonban vásárolt szalon állapotú autóban, felveszed a bukósisakot, felhúzod a kesztyűt, és azonnal meg van a versenypálya érzés. Nem kell semmi cicoma nem kell semmi tuning vagy csoda futómű az élmény brutális és az autó bírja. Akinek nem elég a Hungaroring végén 230-240 annak tényleg kell egy GT3 Porsche, én is elfogadnám csak 4x kerül többe minimum. (ha lenne rá keret akkor az lenne az egyetlen alternatíva) Ez a vélemény nem a profi versenyzőknek szól, természetesen a másodpercek hajszolása nagyon nagyon sok pénzbe és tapasztalatba kerül. Aki csak nagyon jókat szeretne autózni akár versenypályán annak biztos nagyon jó választás az M2 bármely verziója!
Hibalista
- egyenlőre semmi
Ide hordtam szervizbe
Rack Autó
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 16 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | bmw e92 | Következő autója? | nem tudom még! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
