Öreg, de még sármos macsó
Szöveges ítélet
Ez az autó, amit nem ilyen népítélet alapján választanak ki az emberek. Nem baj, azért leírok pár sort. Az autó már kin?tt abból a korból, hogy korunk világfiai villogtatásra vegyék. Ezzel csak gond van, és már nem is trendi. Csak autó?rülteknek való, akik saját gyerekkoruk álmát teljesítik be, az utókornak is meg kívánják ?rizni a típust, és tudnak is áldozni erre a - küls? szemlél? által teljesen felesleges - passzióra. A lényeg, ha ilyen autód van nem elég megvenni, fenntartani kell, és annyiba kerül az alkatrész, mint a mai luxusjárgányokba (csak azokba éppen nem szükséges még cserélni). Ez persze nem újdonság, de mindenki azt hiszi, hogy ? lesz a kivétel, aztán meg ha kell, talál majd valamilyen olcsóbb megoldást, és kezd?dik a "gányolás", ami méltatlan ehhez a kocsihoz.
Szóval, a forma, a V12 motor vagy bejön vagy nem.
Ha bár klasszikus sport coupe, nem a teljesítményhajszolás a fontos, hanem az a méltóság teljes er?fölény, amelyet minden körülmények között biztosít az autó. Nem illik hozzá füstöl? kerék, a driftelés, de lehetne éppen így is használni. Ma már átlagosnak vagy az alattinak mondható a cm3/le arány, de összességében igazságtalan lenne 10-nél kisebb osztályzatot adni a teljesítményre. Ritkább, de mindenképpen érdemes manuális 6 sebességes váltóval szereltet keresni, mert ezzel érvényesül a motor ereje. Ezen már meglep?dött olyan is, akinek egy tip-top automatása volt, pedig akkor az enyém nem is volt rendben. (Ennek az alternatívája a 4 sebességes automata volt, a kés?bbi modellévekben már csak 5 sebességes, kézzel is kapcsolható automata volt.)
A 2+2 személyes utastér ellenére 4 személy elég jól elfér benne, csak a hátra való be- és kiszállás nem javasolt egy bizonyos kor felett. A másfél éves autó kényelmi felszerelések terén a mai középkategória csúcsát hozza, de ezt akkoriban bonyolult elektronikával lehetett csak megvalósítani.
Hátrány, hogy olyan keskeny kereket nem lehet rá venni, hogy a magyar utakra komfortos legyen, ez nem is lehet követelmény ebben a kategóriában.
Habár nem mindennapi használatra való, ideális hobby autó, mert bár még nem veterán korú, de egy kor autóipari csúcstechnológiáját ?rzi, és a gyártott darabszám sem túl nagy.
Hibalista
- Még semmi nem romlott el rajta azon kívül, ami már akkor is rossz volt, amikor vettem: kuplung, futóm?, motorblokk tömítés, és a lengéscsillapító is csereérett. De ezek mind a korral járnak. Ha egyszer készen lesz, szerintem nem lehet gond vele. (De sosem lesz kész.)
Ide hordtam szervizbe
Mivel ritka típus (f?leg Magyarországon), nem nagyon találni olyan szerel?t, aki már csinált ilyet. Inkább a találékony, de megfelel? háttérral rendelkez? szerel?t kell felkutatni, mert alig van kompatibilis alkatrésze más BMW típussal. Attól tartok, én még nem találtam meg az igazit.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 16 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
