Durcás szeret?
Szöveges ítélet
Jellemz?en csak BMW-im voltak, egyre növekv? lökettérfogattal, de ez az egyetlen, amit nem értek. Szerintem iszonyat sokat eszik, azt sem értem hová raktak ebbe majd´ két tonna anyagot, ugyan a futóm?ve elég strapabíró, de sajnos nem annyira aluminium, mint az E39-é, és a típus szerintem legnagyobb problémája az automata váltó. Vezettem egy ugyanilyet kézi váltóval, mintha kétszer annyi lóer? lenne benne, pedig a blokk ugyanaz volt.
Az autó mindenhol felt?nést kelt a mai napig is, pláne, ha a két hátsó ablakot is leereszted (megjegyzem ez az opció nem mindegyikben van benne), forognak utána az emberek, de a legf?bb erénye, hogy (elvileg) rettenet er?tartalék rejlik benne. Ezt jelenleg még nem tudtam el?-csalogatni, szerintem az automata váltó miatt.
Megint másik dolog, hogy antiszociális autó, a hátsó két ülés max a jegyzettömbödnek lesz elég, vagy gyereknek, max 4 éves korig. (De ? meg panaszkodni fog, hogy nem lát el?re az ülést?l...:-))
Az els? ülések jól tartanak 15 év után is, az elektronikájától én is féltem, mert állítólag ennek a gépnek lelke van. Nagyon igaz. Mint a barátn?d: Mikor már azt hiszed, minden rendben van, megsért?dik egy apróságon, és borul a bili. A gépben található több, mint 20 computer igencsak megkeseríti az életedet, ha sz*r állapotú autót fogsz ki. 200e km felett érdemes a szelepszár-szimmeringeket kicserélni, mert ha nem, lassan,de biztosan megeszi az olajat, bár ez a 750i-kben is gond, gondolom konstrukciós tényez? miatt van.
Az M70-es blokkok ilyen korban orrukon-szájukon nyomják ki az olajat, ha porszáraz blokk van a motortérben, nagyon boldog lehetsz. Én megúsztam egy alig 25e HUF-os szelepdekli-tömítés-cserével.
A vízpumpát gyáriban 55e körül mérik, utángyártott kapható 30e alatt is. Szinte mindegyik cserés, vagy majd nálad az lesz...:-))
A klíma nyomáscsövei nem bírják a kort, vagy évente gázt töltetsz bele, vagy kicseréled ezeket a csöveket kompletten. Alig 80e forintért. Mivel V12, mindenb?l dupla van a motortérben, csak motortértet?b?l nem. Dupla sz?r?, dupla légmennyiségmér?, dupla pillangószelep, dupla akksi (bár ez a csomeszban van, párhuzamosan kötve (!)), szóval kétszer annyi a meghibásodás lehet?sége.
Szerintem hiába a 300Le, én nem érzem benne, csak ha meg kell állni, akkor nagyon a mellembe tolja a kormányát..:-) Persze inkább nem is közlekedni kell vele, hanem vonulni, csak azért hogy a lassan sétálgató oroszlán is tekintélyt tud parancsolni. Nem er?ssége a sprintelés, és nem szereti a tartós 200km/h-t sem, így a nyugodt, már már öreguras haladás maradt. Ennek ellenére szerettem, mert a látvány és hang, ami gyári sportdobokból jön 4 sípon keresztül, az nagyon sok mindenért kárpótol.
Én akkor váltam meg t?le, amikor sikerült becsajoznom vele, és szükség lett a hátsó üléssorra is...:-)
Kell rá költeni, tényleg csak az vegyen, akinek ez az autó az álma, vagy már nagyon tele van dohánnyal. Kicsiny országunkban eléggé fostalicskák a 8as BMW-k, sajnos.
Hibalista
- El?ttem nyári autónak használták, ráadásul második nyári autónak, így a szükségesen kívül nem költöttek rá, pedig a kora nagyon kérné már a szanatóriumot. Tehát:
- Generátor nálam térdelt le (1x),
- Szívóoldali m?anyag csövek cseréje (1x),
- Lámpakiemel? elektronika cseréje (1x),
- illet?leg a szokásos kis apróságok, mint olaj, sz?r?, fékbetétek, futóm?-alkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 257000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 22 l |
Előző autója? | 540i | Következő autója? | BMW nagyköbcentis nagycsomeszos mittudomén |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.6/10) |
