A kulcsos bajor luxusautó...
Szöveges ítélet
Korábban vezettem az előző 7-est, az nagyon nem tetszett. Úszó erődnek tűnt, nem volt számomra eléggé kezes és direkt.
Az új hetest is szoknom kellett, de csak egy napig. A technikai megoldások, újdonságok sokat javítottak rajta. Dynamic drive, az aktív kormány -hátsókerék kormányzással nagyon komfortossá és absolult kezelhetővé tették az autót. Néha nem is értem, hogyan fordulok be, mert elsőre lehetetlennek tűnik, de simán megy. "A stop vonal a hátsó tengely alatt"- típusú partnerekkel is simán megküzdünk.
A hátsókerék kormányzás - érzésre először kissé bizarr, de utána már nem akarok más nagyméretű autóba átülni.
Felfüggesztése kiváló, de komfortállásban Demszkys utakon kopog az eleje. Hálás vagyok, hogy nincs légrúgó, a régi imbolygó Mercedes feeling is feledésbe merült.
Az 5-ös és X5-ös rugózásához képest fejedelmi az utazás. Külön köszönet a sport állásban beállítható motor és kasztni különválasztásáért, napokig jártam úgy, hogy az autópályáról lehajtás után az első lámpánál sport állásban őrjöngő húzatással indultam, majd nem váltottam fel!- azóta csak a kasztnit teszem sportba, a váltás és motor pedig a váltó manuál- sport állásba húzva aktivizálódik.
A sport + meg úgyis tudja a feladatát.
A hangja remek, belül szinte nincs is, stabilitás fenomenális autópályán a korábban 140-150 legyűrt kanyart most 190 körül simán veszem és nem autózom a határon, csak megy és siklik az íven mint egy mozdony, - szinte inspirál még gázt-még, még. Na, valószínűleg itt lehet elszállni. Majd egy zárt pályán egyszer kipróbálom.
Fogyasztás - bár sokan azt gondolják ilyen árfekvésű autóban mindegy. Részben igaz, de a pályán hazajönni 160-180 között és 1000 km után megtankolni 8,5-8,7 l/100km átlaggal azért nem zavaró, bár a különbözet a Land Zeit-nél maradt.
A kukucskáló kamera, oldalra jó ötlet, - mert igen hosszú az eleje - de kizárt, hogy valaki abból tájékozódjon!( fény beesés, kerékpár, árnyékok stb)
Korábbi 1,0-ás navigáció helyett nagyon jó az új hdd-re mentett térkép.
A hdd -re menthető zenei albumok feleslegessé teszik a 40 cd hordozását is. Persze valószínűleg ez kissé öncélú, mert rakodóhely szinte nincs is.
Ami nagyon ciki:
Nagyon kevés rakodóhely nem illik a nagyvonalú luxus jármű arculatához, a. 2 literes üdítőről pedig csak a Peugeot 307-s tulajai álmodjanak 20MFt-al kevesebbért.
(Ugye mondtam anyukám ne vegyünk új hetes, mert már szomjan haltunk volna! Esetleg: menjünk ma az oroszlánossal mert hőségriadó van!)
A semmi értelme kulcs nélkül is megyünk, haladunk BMW - óriási tévedés, szemfényvesztés.
Ugye nincs hova tenni a kulcsot, de legalább a mérete miatt ember nincs aki ezzel a zsebében utazna. Majd kiszállsz és keresed,( mondjuk az anyós ülés alatt), ha és amennyiben ki akarod engedni a gyerekeidet hátulról, vagy volt nálad valami, amit óvatlanul a csomagtartóba raktál indulás előtt!
Münchenben a kulcs mérete egyenes arányban állhat a jármű méretével, a Renault indítókártyát még senki sem látta a bajoroktól? Az ugye elférne akár az ingzsebemben is.
A klíma egyszerűen borzasztó: vagy nagyon hideg, vagy nem érzel semmit.
Jó tanács:Rövid nadrágban ne menj golfozni! legalábbis ezzel, de akkor minek?
A tetőablak kibillentése gyakorlatilag 2 mm nyílást eredményező-igaz nincs is szélzaj, kár hogy levegő sem jön be!
A kesztyűtartó felső részét becsukva, mindig kéznél lesz a biometrikus újlenyomat útlevélkészítéshez.
„USA turisták előnyben, gyári kedvezménnyel.”
A Lada szovjet tervezőinek javaslata a problémára :RENDELJ MATT FABETÉTET - KONYEC!
A japánok a nyitógombbal megoldották volna a zárást is!
A németek talán most írják a szaftos marketing dumát hozzá… kár lenne.
Összességében, egy barátom mondását átalakítva: Aki egyszer egy ilyet vezet annak sikerült az élet!
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
A AUTÓ GYŐR
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Nem kísérletezek!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | X5 sd | Következő autója? | 735d, GT sd |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |