V8 DIESEL , a legnagyobb gázolajos motor amit a BMW gyártott
Szöveges ítélet
Külső : Chris Bangle álmodta meg. Szubjektív a véleményezés de hatalmas méretű a kocsi. Nem egy kecses forma hiába próbáltak a ráncfelvarrással javítani rajta.
Szerintem az orra szebb és harmonikusabb lett mint a korai szériás modellnél. A króm betétek jól mutatnak rajta.
Belső : hatalmas tér elöl hátul. Rengeteg kapcsoló és gomb , Idrive stb. Az ergonomia szót félre értelmezték a tervezői. Érdemes böngészni a használati útmutatót annyi minden funkció van eldugva itt ott. Természetesen meg lehet szokni de vannak hasonló korú sokkal de sokkal jobban átgondolt kezeléssel bíró más típusok. Motoros napvédő redőny meg a sízsák hasznos extra.
Minőségi anyagok érezhető benne az elvárt luxus kategória. Remélem itt most nem fog lekopni később sem a gombokról a lakkozás mint az előző 7-s esetében. Tetőablak már nem annyira huzatos valamit alakítottak rajta. Autóúton használható most már nyitva is.
Zene navigáció : HIFI hangrendszernek nevezett cucc kellemes. Elmarad a BOSE , Harmann rendszerektől. A Logic7 izmosabban szól az már tényleg koncertterem. Viszont borsos a Logic7 aktív hangszorók meg a szub ára ha bekrepál. ( a mély gyakran romlik el a külföldi forumozók is emlegetik )
Navi színes kijelzőt kapott , Idrive egyszerűbben kezelhető. 2015-s térkép jó lefedettségű. Magyar nyelvű menü elérhető szoftveresen frissitve a Wallison keresztül. Ám egy rakat pénzbe kerül.
Hűtés fűtés : Komfort ülések a legjobb útitársaid. Imádtam mert 12 óra vezetés után is fájdalmak nélkül szálltam ki belőlük. Hűthető fűthető minden igényt kielégít ahogy személyre szabhatóan minden porcikáját be lehet állítani.
Klima új menüjében könnyen megtalálhatóak az előre beprogramozott " finom" "közepes" "intenziv" fokozatok. Webasto van benne télire amivel 5 perc alatt meleg az utastér. Hátsó utasok sem panaszkodnak a klímára mert 4 fúvóka van beépítve nekik.
Csomagtartó : hatalmas , 4 ember csomagja bőven elfér benne. Navigációs lemezt ne tele csomagtartóval cserélj mert oldalt egy rekeszben van a DVD NAVI egység. Sízsák jó dolog télen.
Normál méretű pótkerék jár hozzá. Csontkovácsnál kötsz ki ha megpróbálod kivenni a helyéről annyira mélyen és passzosan van beépítve. Mivel kb 40kg a kerék súlya gumimérettől függően..tutti kiugrik a derekad mire előbányászod.
Futómű , komfort : ADAPTIVE DRIVE a varázs szó!! Önmagától gondolkodik a futómű és szabályozza a teleszkópok keménységét valamit a stabilizátorok feszítettségével összességében minimalizálja a karosszéria oldalra dőlését. Elmondva bonyolult élőben : tökéletes !!! Élvezetes a hatalmas autóval a kanyarodás , bőven meghazudtolja a kocsi nagyságát az elérhető kanyarsebesség. Zavarba hozható sok autó a szerpentinen. Van komfort és sport üzemmód, jó játék próbálgatni őket.
Összességében inkább sportos aktív az alap beállítás. Nagyon élvezetes vezetni. Összehasonlítva a Merci S osztály puhább komfortosabb. Az A8 pedig télen egyértelműen biztonságosabb és jobban kezelhető a Quattro miatt.
18" kerékkel szerelve gödör és Magyarország kompatibilis az autó. Csak nekem nem tetszett a hatalmas kerékjáratokban az optikailag kicsinek tűnő 18" szett. Szubjektív mindenkire rábízom mit favorizál. Nekem a 19" jött be nyárra. Ami még nem rázza ki veseköveidet. Szebb és jobban lehet vele kanyarodni még stabilabban fut az autó a pályán. Ára legalább 250e Ft. Utáltam a RUNFLAT defekttűrő gumikat így én sohasem raktam rá RUNFLAT-et. Azzal olyan a BMW mintha targonca gumin mennél. Legalább 30%-l drágább mint a hagyományos gumi. Defekt után hivatalosan nem lehet megjavítani és mivel van pótkerék a kocsiban így sok értelme nincs. A komfort teljesen eltűnik a defekttűrő gumik használatával.
Gumi kopás összességében jelentős: hátul max 40.000km bír. A nagy súly és a forgató nyomaték megzabálja a gumikat. A drága csúcskategóriás gumi sem tud többet.
Évi 60 e km futás mellett bizony 1 téli és 1 nyári szett gumi elfogyott.
Télen 18" használtam. Apropó : síelni ne 7-s BMW menj mert azonnal elakad a dombokon , bármilyen hiper szuper téli gumit vettem rá.
Egy lapát és némi homok legyen nálad old -scool . Mire a kipörgésgátlót meg az ESP kikapcsolod a menüben alaposan elásod magad és 3 ember sem tol ki a 2,5 T tömeggel. Inkább állj meg ha kezdenek elpörögnek a gumik és szórj ki homokot. Budán a meredek utcákon ez bizony nem megy fel mint az A8 :) Tetőcsomagtartóra nem volt szükség csak ha bringázni mentünk vele. Thule gyártja a BMW gyári tartóját aki ismeri tudja milyen egyszerűen összerakható és kezelhető.
Motor váltó : V8 Diesel , 4400 cm3 Az amcsik tudják miért a V8 a kedvencük. Abszolút megértem őket. Fantasztikus a blokk a legnagyobb gázolajos amit a bajorok építettek. A V8 tipikus hangja sajnos csak kb 70km /h ig hallatszik be nagyon decensen halványan az utastérbe. Azután kukk csend van mindegy mennyivel mész. Padló gázos gyorsításnál sem hallatszik dieseles csörgés kopogás. Hidegen indítva van az a bizonyos gurgulázós mély hangja nyitott ablaknál. Kár , hogy nem jutott több hang az utastérbe, nekem tetszett volna.
Kraft az van benne. Irgalmatlanul húz és 4000 fordulatig sem fogy ki belőle a szufla. Ebben gyárilag volt egy tuning Német TÜV CE minősítéssel. A turbó nyomás nem volt felemelve illetve a végsebessége sem növekedett. Maradt a 250km / h tiltás, nem füstölt és a részecske szűrőket sem terhelte túl a beavatkozás. Csak a szoftvert írták újra. Ennek hatása fékpadon lemért valós 400Le és 850Nm lett. Fogyasztásom 40% város 30% autóút 30% pálya( 160-200között ) 9,9 literre jött ki.
Ellenfél nem volt hasonló tömegű és kategóriájú kocsik közül. Bármit le lehet hagyni könnyedén. Az ülésbe préselt még 180 után is.
Phaeton 5.0 V10 , A8 4.2 tdi régi és új modell és az S 420cdi sem tudott megfogni.
Azon mondjuk meglepődtem , hogy az "5.0D M" 3 turbós - 8 fokozatú új 7-s meg X5-X6 sem tudott lehagyni. Azt gondoltam , hogy 5.0 D esetében a motor-váltó újabb konstrukció lévén nagyobb előny lesz mint a nyers erő.
Tévedtem : " Hubraum statt Spoiler " ahogy a Német barátom szokta emlegetni.
Az öreg szerelőm annyit fűzött hozzá , hogy a V8 az nem csak papíron tudja azt amit írnak a katalógusok.
Véleménye szerint a 2-3 turbós 3 hengeres 1000cm3 motorcsodák mind nála fognak kikötni amikor bedöglenek. Viszont nagyköbcentis V8 motor ha megadod neki a tisztességes törődést még vígan menni fog. Ennyit a downsinzing-ról :( :(
Fékek : 760-s fékrendszere van benne. Ehhez nem fűzök semmit , ha elkopik annyiba is kerül a csere.
Haszontalan extrák amik nem fognak hiányozni : Night vision éjjel látó ( fekete fehér a képe ami a navi képernyőn jelenik meg nem a műszerfalon. Ez csak elvonja a figyelmet és rossz a képminősége is ), szervós ajtó zárak ( jaszkarizni jó de ha elromlik 80eft / db. Amúgy pedig szépen magától is becsukódik az ajtó és nem kell bevágni mint az....)
Keréknyomás felügyelő RPA ahogy a BMW gondolja. Gyakran hibás adatot továbbít ha gyorsan mész és megváltozik a gumik átmérője egyből bejelez. Te pedig azonnal besatuzol mert megijedsz , hogy defekted van. Adaptálni kell a kerekeket téli nyári csere után ami nem mindig sikerül elsőre így sípol a computer vadul. Más típusokon ez kicsit észrevétlenebben megoldották és tökéletesen működött a kerék nyomás ellenőrző. Mutatta mennyi a kerék nyomás pillanatnyilag amit a BMW nem is tud. Ellenben minden apróságért sípol füttyög..
A fekete leves egyértelműen a szervizelés : BMW tulajdonosok tudják , hogy egy másik autó árát költöd rá 2-3 év alatt. Amennyiben ez nem gond akkor a szerelőknél törzsvendég leszel. Jó ha keresel egy megbízható műhelyt ahol nem vernek át. Cserébe nyújt a kocsi egy vezetési élményt amit viszont borzasztó drágán meg kell fizetni.
A sok elektronikai hibával , meg a szervós ajtó zárak , EGR szelep , légtömeg mérő , 2 turbó + részecske szűrő , aktív teleszkópok , alumínium lengő karok stb stb. 10 l olaj ,2 levegő és pollen szűrő ami miatt a sima olajcsere maris kb 120eft.
Gumi kopás magas. Persze minden iszonyú drága hozzá hiszen luxus autóhoz kalkulálták az alkatrészek árait. Gyakran csak gyári alkatrész létezik bele.
Ekkora autót mondjuk nem hobby célból vesz az ember. Hosszú utakon gyakran külföldre menet használtam családdal gyerekkel. Presztizse egyértelműen van. Egy kényelmes nagyon csendes és erős limuzin ami minden reggel V8-s mormogással fogadott.
Aki megteheti gyorsan nézzen még egy megkímélt példányt valahol a neten. Aztán élvezze az erejét mert ki tudja fognak e a bajorok újra hasonló motort gyártani vagy ők is mennek az EU által eröltett lebutítás irányába. Aztán marad a 2-3 turbó és a villany hibrid hajtás.
Hibalista
- A kopó alkatrészeken kívül semmi , fékek , olaj levegő szűrő stb stb.
Ide hordtam szervizbe
Maszek műhely , nagyon értenek az elektronikai hibákhoz. Ami ugyebár a BMW autóinál gyakori nyűg..Gyorsak kompetensek, arról nem ők tehetnek ha túlbonyolított a kocsi és igen drága az alkatrész hozzá.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 118000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 730 D | Következő autója? | A8 vagy A7 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
