szabadság
Szöveges ítélet
Ez az 5. BMW-m így inkább összahasonlítást írok e39 el mivel sokat hezitálam E60 és E65 közt de sehol nem találtam döntést segítő leírást ezért készítettem egyet. Az autó nekem kívülről tökéletes benyomást kelt tudom hogy sokaknak nem tetszik de ők úgysem terveznek E65 vásárlást így nem nekik írom.
Belső tér: a belső rész kategóriának megfelelően tágas. Hátsó ülésen igazából 2 ember fér el a harmadiknak elég kemény az ülés. A hátsó ülésfűtés kiváló ötlet. A hátsó oldalsó rolók gyerekesek számára nem használható. Nekem az első 3 percben eltörte a manó mert a gyerekülésből eléri már egy 2 éves gyerkőc is. Viszont meglepően olcsón 42Euróbol történt a javítás. Az első ülések tökéletesen kényelmesek szinte bármilyen állásban állíthatóak. A masszirozós ülés nekem nem vált be. Nem vibrációsan masszíroz hanem a súlypontot helyezi át időközönként. Ha ezt pont kanyarban teszi olyan érzés mintha az autó leesne az ívről. A komfort ülések nagyon szépek viszont sokkal nagyobb komfortot nem adnak. Viszont a combtámasz egy nagy koszfogó. A Night Vision semmit nem ér mondhatnám hasztalan. Nagyon akartam de többet egy forintot nem adnék érte. Az új F01 ben szélvédőre kivetítve már hasznos de ebben a formában 0. A motor 3.0D ehhez a kasztnihoz kicsit gyengének tűnik. E39 ből átülve igaz gyári „M” kártyával olyan mintha soha nem akarna felgyorsulni. Aki szereti az aktív gyorsulást annak 740D t ajánlanék igaz az ha jól tudom nincs euro4 motorral. Persze az autó nem gyenge így hasonló kategóriás merga 200m!! után jelentősen lemarad. Audi a8 3.0 szinte fej fej mellett halad 140 ig utána hosszasan de folyamatosan lemarad. A kormány bizonyos üléspozícióban elég nagy részt kitakar a műszerfalból ami nekem kicsit zavaró. Az esőérzékelőt sikerült elrontani az elődökhöz képest. Azt hittem az enyém rosszalkodik de több tulajjal egyeztetve nem egyedi a dolog. 190 cm es magasságomhoz az ablakemelők kapcsolója lehetne jobb helyen is. Mindig a hátsó ablakemelő kapcsolója esik kézre. A kormány multi gombjai nagyon egy síkban vannak így sötétben nem mindig sikerül az a gombot eltalálni amit szeretnék. A tetőablak elhúzása után brutálisan zajossá válik az autó. 100 km/h nál már egymás szavát sem lehet érteni. Télen minden eddigi BMW.nél tehetetlenebb benyomást kelt. (kiváló téli gumikkal is). Állófűtés -8 foknál 6 perc alatt meleggé varázsolja a kocsit. Ülésfűtés kivállóan szabályozható még az üléslap és háttámla hőfoka is külön állítható Csomagtartó brutálisan nagy. Hétvégi utazáshoz szinte a fél házat bele tudjuk tenni semmiről nem kell lemondani. Gyümölcs szüret után 10 műanyag húsos láda alma mellé babakocsi is befért + ruhák. Telefon BT vel kapcsolódik minden próbált telóhoz így a régi NOKIA 6210 emet kidobhattam végre. Még hátrány kisvárosban hogy annyi elektromos kütyü veszi el az áramot hogy hetente egyszer ha kell ha nem el kell vinni kirándulni a kocsit mert lemerül az akku. Főleg minden reggel állófűtés után indítva. Így akkor már javasolt vinni a családot is és mindenki boldog. Az autó nekem kicsit lelketlennek tűnik belülről nem érzek olyan szerelmet mint az e39 ekkel, de mindazonáltal egy nagyon kellemes és kiváló autó. A menetstabilizáló olyan nagyfokú önbizalmat ad ami kicsit káros mert ez a kocsi sem tudja a fizikát legyőzni igaz az embernek olyan érzése van. A futómű felvesz minden egyenletlenséget lehet beton föld vagy macskakő .A kanyarkövető xenon szintén hasznos de lehet élni nélküle. Fogyasztás. Kisváros rövid utcákkal bármilyen lábbal 12-14 liter. Télen 15-16 liter. Budapest fő utakon haladva 11-13 liter. Főút dinamikusan haladva 9-10 liter. Autópálya 150 tempomat 6,2-7 !!! liter. Német autópálya 240 több órán át 8,5-9 liter. Végsebesség (szabályozás) 258 km/h 3800 as fordulaton. Sajnálom hogy nem gyártják 35 ös motorral (3.0 dupla turbó). Ajánlom családosoknak lehiggadt fiataloknak sokat utazókak. Egyedülállók, fiatalos idősek inkább E60 535XD környékén, még fiatalosabb időseknek 6XX körül javasolt körbenézni.
Hibalista
- semmi csak a karbantartási anyagok
Ide hordtam szervizbe
BMW DENZEL GRAZ, BMW DIVINYI Gyenesdiás/Keszthely
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Részecskeszűrőt 200.000 km nél kell cserélni Euro 4 ben (730D) így vigyázzatok a vételnél.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 89000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | E39 30D | Következő autója? | X6 535D |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
