A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 7 (2001-2007)

7 745i 

Az ítélet értékelése
2,5(6 db)

Óriásprobléma

Szöveges ítélet

2002 745i
Nem gondoltam volna....
Az autót 210.000 km-rel vettem. Miért? Mert nagyon megtetszett és azelőtt, még nem volt BMW-m. Gondoltam, hogy egy - újkorában - huszonharminc' millió forintos BMW nem lehet rossz autó, még tíz évesen sem. Tévedtem. Pedig gondolhattam volna már az első beszálláskor… Az autó kilincsét nem magam felé kellett húzni, hanem - a kényelemnek, a fizika és a mechanika törvényeinek valamint a józanésznek ellentmondva -, felfelé. Ekkor már gyanakodni kellett volna… A kilincsnek szinte fáj a nyitás, azóta sem értem, hogy van még egyben a zár. A GPS természetesen nem működött, de ezt tudtam mikor megvettem az autót. (Utólag észrevettem, hogy a meghajtó lekapcsolt állapotában is képes forgatni a GPS lemezt, és szépen lemeríti az akkumulátort is.) Amit viszont nem tudtam és nem is gondoltam volna, hogy pl. az ablakmosó vízelvezető csöve idővel kiszárad és összetörik, - ha nem esik az eső és neaggyisten' le akarom törölni az ablakot -, az veszélyt jelenthet a szélvédőre, mert az ablaktörlő ebben az esetben szárazon töröl, mivel a víz, útközben kifolyik a törött csövön. Mindezt úgy sikerült a BMW mérnökeinek összehozni, hogy az ablaktörlő rendszer esőszenzorral van felszerelve. Tehát ha száraz az ablak, azt érzékelnie kell a szenzornak, az ablaktörlő mégis működik szárazon. Érthetetlen... Amit még nem gondoltam volna; a beépített hi-fi rendszer hangszórói csörögnek, mivel több hangszóró membránja szakadt. Ez is fura, mivel csak picit kell érteni az elektrontechnikához, hogy tudjuk: az erősítő méretéhez kell illeszkednie a hangszórónak! Bár ez nem is oly nagy probléma, ha a 7-es BMW hi-fi berendezéséről is van némi ismeretünk. Az 5-ös CD tár vagy kijön a műszerfalból vagy nem. Nem sikerült kiderítenem, hogy mikor igen, és mikor nem. Viszont ha kijött akkor nagy örömet tud okozni. És ha az ember kellően bizakodó, kicsréli a CD lemezeket és visszateszi a műszerfalba. Viszont nem biztos, hogy észreveszi ezt a hi-fi rendszer is. Akkor még egyszer: kivenni a CD tárat, majd újra be, ekkor már felismeri, kattog egy picit, de nem játsza le a lemezeket a meghajtó. Na de sebaj, van egy külön CD játszó a műszerfalban, az talán..., de nem. Pár lemez lejátszása után az sem... Tehát a szakadt hangszók így nem is nagyon zavarnak, mivel a rádió vétele is olyan, mint a mese, - hol van vétel, hol nincs -, így azt is kikapcsolja az ember mert zavaró a recsegés. Ha ezek után mégis ragaszkodunk hozzá, hogy valami csörögjön nekünk, figyelembe kell venni a következőt: ha az ember - kikapcsolt motornál - csak úgy rádiót vagy CD lemezt szeretne hallgatni, akkor kb. 10 percenkét be kell kapcsolni a motort, különben kikapcsol a hi-fi. Ehhez a kb. 10 perchez még akkor is ragaszkodik a romlott lelkű hulladékautónk, ha közben hangolja az ember a rádiót, vagy CD cserél és észlelhető, hogy az autóban tartózkodik. Ha a hi-fi problémán túllendülünk, könnyen találhatunk újabb izgalmakat is. Az előbbiek után már elhanyagolhatónak tűnhet, hogy a két oldalsó légbeömlőt pillanatragasztóval kell a műszerfalban tartani, különben kikívánkozik onnan, továbbá elhanyagolhatónak tűnhet, hogy a kormánykerék külső gumis borítása, az izzadó tenyértől lemállik és fekete apró gumi darabokkal van tele nyáron az ember keze. Viszont az ajtóbecsukó vákumos megoldás tetszik, az jól működik. Na de Induljunk el... Idegesítő elindulás előtt, hogy a motor beindítása után, kb. 3-4 sec. várakozás után engedi meg, hogy kiengedjen az elektromos kézifék, melynek kis fekete gombját addig kb. két-három alkalommal megnyomja a siető palimadár, aki megvette ezt a szart. (Pedig tudjuk, hogy az elektronok fénysebességgel száguldanak, ami 300.000 km/sec.) Ha megnyomom a gombot, ki kell engednie a kéziféket....ennyi! Ez BMW-éknek nem sikerült összehozni. Amit még nem sikerült az a több mint háromszáz lóerős motor és az automata váltó kapcsolata. Az gyalázat! Az elindulást ahhoz tudom hasonlítani, mint mikor az IFA, pótkocsival, megrakva próbál felmenni a 30%-os emelkedőre. Remeg és rángat. Annyival egészül ez ki a BMW-nél, hogy néha leszabályoz a kipörgés gátló, de van, hogy nem, és akkor ránt akkorát, hogy majd kiesik a motor. Ha már elindult megy szépen, időnként az automataváltó ránt egyet, bár kis tűrőképességgel ezt meg lehet szokni. (Mondjuk addig, míg nem találsz hasonló barmot mit Én, aki megvettem.) Mindezekért cserébe legalább megy. Nem sok ellenfele akad, ha van pénzed benzinre, úgy 15 literre, száz kilóméterenként. Autópályán érzi az ember, hogy ezt oda tervezték. Na álljunk is meg... A féktárcsa ütött - becsületére legyen mondva; csak fékezéskor! - ezért az ki kellett cserélni, természetesen fékbetéttel együtt. Azt hiszem, ez 210.000 km. után nem szokványos. (Mármint a féktárcsa csere. Azt nem tudom hányadik fékbetét csere volt idáig.) Miután megálltunk előfordul, hogy hátramenetet is kell használni. Nem gondoltam volna, de ezt sem sikerült csont nélkül' megoldani a kiváló BMW mérnököknek. Nem mindegy, hogy az autót, mely állásból szeretnénk hátramenetbe kényszeríteni. Ugyanis, még tapasztalatlan óriásfos’ tulajdonos elkövetheti azt a hibát, hogy lejtnek lefelé állt meg, - mert pl. így tudott parkolni -, vagy a garázsbeálló lejtős és innen kellene elindulnia a hideg motorral. Na, ez nem fog menni. Miért? Mert szar az automataváltó és lejtnek lefelé történő megálláskor, sokszor képtelen hátara-menetet kapcsolni. Ekkor váltóhiba üzenet jelenik meg a kijelzőn és ezzel el is intézte, hogy el kelljen indulni. Se előre - se hátra. Ekkor kikapcsolás, majd ha tudunk, egyenes talajra gurulunk, majd beindítás és elindulás. Többek között ezért sem merem elképzelni, hogy mondjuk a rózsadombra menjek egy partira... De ha mégis egy előkelő helyre kellene mennem (ami laposon fekszik) és felvágósan a hátsó ülésről szeretnék kiszállni, az sem egyszerű. Nem gondoltam volna, de ekkora autóból való kiszállás is okozhat nehézséget. A hátsó ajtó - nem jöttem rá mely meggondolásból -, de erőszakosan vissza akar csukódni. Ez úgy néz ki, hogy az ember kinyitja, kb. 50 fokra, de mintha húznák, az ajtó visszacsukódik kb. 45 fokra, ezzel eléggé megnehezítve a kiszállást. Nem gondoltam volna, de miután kiszálltam és azt hittem ezen kívül már semmi probléma nem lehet, tévedtem. Van egy kényelmi funkciója a 7-es BMW-nek, - mely tök jó lehet, ha működik -, a távirányító megfelelő gombjának megnyomása után, felnyitja a csomagtartót. Ez az én fostalicskámon’ úgy néz ki, hogy megnyomom a gombot és kb. egy-két centiméterre nyílik fel a csomagtartóajtó. Ez nem is lenne baj, mert hát, még nem volt olyan autóm, amely ilyen funkcióval rendelkezett volna és sosem voltam rest felnyitni a csomagtartót a kezecskémmel. Ám ez nem ilyen egyszerű a 7-esnél, mert nincs gázrugó, ami a csomagtartót fenntartaná, így a rég volt trabantomhoz hasonlóan tartani kell a csomagtartót pakolás közben, tehát ez két emberes mutatvány'. Miután befejeztük a pakolást, ugyanúgy le kell lecsapni is, mint a trabin, mert az elektromos zár is rossz. Folytathatnám azzal, hogy a tetőablak beázik, de akinek ez nem elég és megvesz egy ilyet, az megérdemli...

Hibalista

- elektromos csomagtartó nyitó, féktárcsa, tetőablak beázik, automataváltó, hi-fi, ablaktörlő, GPS,

Ide hordtam szervizbe

-------------------

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2002
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 210000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Prius Következő autója? Prius
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 7 2001 (2001 - 2007)

További ítéletek (39 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)