Learjet
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem.
Külső: sötétzöld, hosszított, nagy gyári 20 collos kerekekkel
Belső: aki rendelte nem tagadott meg magától semmit. Elöl-hátul TV - Idrive. Bézs bőr, a tetőkárpit szarvasbőrből (ilyet se láttam még, de valami gyönyörű), egyedi individual fa borítás, küszöbökben pirosan derengő V12 feliratok, kis piros ledek el-el dugva itt ott az utastérben. Full komfort ülések elöl-hátul. LI = 2m-emmel is elférek kényelmesen magam mögött.
Az Élmény: nagyfordulatra kihegyezett V12es motor (A RR Phantomban/Dropheadben ugyan ez van, megnövelve a lökettérfogatot 0,75 literrel). 6 liter, 445 Le. 7000-rig simán pörög, ilyenkor hihetetlen hangja van. Eszméletlen erőtartalék: 250nél 4ezret pörög csak, szakvélemények szerint legalább 300 lenne a vége. A légrugó miatt a Bp-i utakat sokat javultak, autópályán pedig sokkal stabilabb. Fontos tanulság: a hosszítás miatt kicsit szélesebbre kell venni a kanyarokat, nehogy fennakadjon a hátsó kerék a járdán.
Egy fontos tudni való. Egyáltalán nem volt drága, sőt, meglepően olcsó, mert nem kellett senkinek (a 6 literes motor sokakat el riaszt - hozzáteszem, ahogy ezt itt is többször igyekszem hangsúlyozni miközben próbálok objektív maradni (nem megy) - teljes joggal).
Azért persze van negatívum is (a fenti kis óvatosságot kívánó manőverezésen kívül): a fogyasztás. Engem nem érdekel, de azért alaposan megfontolandó. Dugóban álva Pesten 30l-t ír ki. Viszont, 160nál csak 13, 100nál pedig 8,9. Sosem voltam dieseles, (azért többször meginogtam), de egész egyszerűen szerintem már nem fogyaszt annyival kevesebbet egy diesel, mint amennyivel drágább a gázolaj.
Bár előre figyelmeztettek, hogy 12 henger = több lehetőség a hibára, nagyobb hő, nagyobb fogyasztás, hogy őszinte legyek: nem érdekel, kezdek beleszeretni mert ez az autó egyszerűen gyönyörű, úgy ahogy van...
Hibalista
- Hát, azért mégiscsak egy egykori csúcsmodellről van szó, úgyhogy igyekeztek minőségit alkotni. A kora, és a használat miatt sok belső- (pl az ajtó fogantyúk), illetve külső elem (pl a jelvény, hűtőmaszk) finoman szólva méltatlan állapotban van. Ezek cseréje viszont azon túl, hogy megéri, nem olyan drága.
Ide hordtam szervizbe
Wallis Motor Pest - szakszervíz, régóta járok hozzájuk, korrektek.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 135000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 20 l |
Előző autója? | 735i | Következő autója? | Talán a köv 7es, de min 5 évig marad ez |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
