Csak ha milliomos vagy es imadsz költeni ra..
Szöveges ítélet
Nagy tekintelyes kenyelmes es meglepöen dinamikus luxus auto. Cegesen hasznaltam. Gyakran 10 - 15 orat ültem benne. Barhol meg lehetett vele jelenni meg akkor is amikor mar kijött az E66. Tagadhatatlanul van presztizse a bajor csatahajonak.
Design:
Erdekes felvetes szerintem nagyon szubjektiv kerdes. Azota harmonikusabb es elegansabbak lettek az ujabb modellek.
Kezelhetöseg: 70db gomb, plusz iDrive...4 bajuszkapcsoloval kormanyon ,valtogombok lehetetlen helyre dugva, hangvezerles ami sohasem müködött jol stb stb.
Ergonomia :
A kormany hatalmas megis alig allithato elöre hatra iranyban.Ergonomiabol nalam megbukott. A tervezöje biztos megalomanias lehetett.
Az aktualis (E66) 7s-t nezve vegre a BMW megertette a kritikat. Ujra letisztult es logikusan kezelhetö a kocsi. Van benne valtokar es az Idrive is egyszerübb strukturaju benne.
Kenyelem:
Pazar hatalmas hütütt -fütött komfortüllesek, motoros redönyök allofütes.
Zene az velemenyem szerint max atlagos volt. Elmarad a konkurencia BOSE HK Infinity rendszereitöl.. Kihangosito szoftverbeteg. Navigacio is akadozott majd teljesen meghalt. Fejegyseg hiba na ezt mar nem csereltettem ki mert 600ba került volna. CD tar kuka. Tipushiba mint a navigacio.
Kezelö gombokrol lekopott a lakk eleg gyorsan. A börkormanyt ujra kell karpitoztatni a többi elfogadhato allapotban maradt 300eKm futas ellenere.
Fenyszorok gyengek hiaba xenon elmarad a vart teljesitmenytöl.
Hajtaslanc :
Motor valto futomü az egy elmeny.Sokkal többet tud mint amit kinez az ember a nagy kocsibol. Öröm volt vele minden fordulo es kanyargos uton sem ereztem soha a tömeget. A sor6 fantasztikus blokk. Egy turboval is . Csendes es iszonyu ereje van. Amiert sajnos rettenetesen borsos szervizszamlakkal kell fizetni.
Fogyasztas:
60% varos 40 % palya 160 - 200 tempo között 8,3 volt. (motor Chippelve volt 270le re ) Nem mindegy hol csinaljak a programozast. Nekem az 5. autom volt amit ugyanott csinaltak. Soha semmi müszaki problemam , füstöles, turbohiba, motorcsere nem fordult elö. Külföldi müszakin a BMW atment gond nelkül.
Fogyasztasa atlagban 1 l csökkent. Varosban alulrol jobban huzott es 255-t ment.
Szerencsere ahogy öregedett es jöttek a km-k bele kalkulalhato volt mi lesz a következö hibaja. Hiszen a szerelök ismertek rendszeresen jartam a mühelybe. Folyamatosan szervizeltük es mindig mindenböl minösegi alkatresz került bele.
Sajnos ez nem valtoztat a nagyon magas összesitett fenntartasi költsegröl. Az alkatreszek arai az ujkori luxusauto arahoz van kalkulalva. A konstrukcioja miatt nagyon nagyon szervizigenyes a tipus.
Nem veletlenül kerül mostanra hasznaltan ennyire kevesbe.Mert ritka mint a feher hollo egy olyan peldany ami karbantartott nem leharcolt karacsonyfa müszerfalas. Amit kb a 3. tulaja csak hasznal üti veri amig megy.
Kizarolag olyannak ajanlom akinek vastag a penztarcaja szeret költeni a kocsijara. Hüseges alkat es a BMW a maniaja. Ö biztosan szeretni fogja az autot es a szervizben garantaltan törzsvendeg lesz. :) :)
Hibalista
- 5 millio !!! forint felett költöttem ra. Iszonyatosan draga minden hozza. - Ebben az összegben a gumik 20" nyari es 18 " teli is benne van. Apropo gumik hatul max 40ekm t bir ki a nyomatek meg a 2,3t tömeg miatt. - - Ide hosszu lenne leirni mindent ami tönkrement rajta.De lassuk a legfontosabbakat. Van egy dosszie tele szamlaval. :) :) Szerncsere NEM A WALLISBA vittem mert akkor a dupla dossziem lenne. - - 310.000 Km ig : - - Valtolaj szürövel 3x cserelve ( nem is ment tönkre a kivalo ZF valto, szerintem megeri csereltetni ) - - 5 garnitura elsö fek 3 hatso fek. Nem vagyok vaslabu de sajnos pont mint a balna Mercinel is a gepezet sulya zabalja a fekeket. Ez volt talan a legidegesitöbb hibaja a kocsinak. Vettem ra gyari tarcsat az is razott. Kicsereltem Brembora ugyanaz...folyamatos küzdelem volt egesz idö alatt az elsö fek. - - ZF kormanymü felujitasa a magyar utakra es a nagy kerekekre foghato hiba. Koran jött 125ekm nél 160eft ba került. - - 4 teleszkop csereje 280 eft !!! Ha dinamic drive meg legrugo is lett volna bene akkor meg huzosabb. Nekem hagyomanyos acelrugos kivitel volt szerencsere. - - Izzito rele plusz izzito gyertyakat 2x csereltek. Max 2 telet birnak ki. 100 E ft körüli összeg a költseg. - - Akksi termeszetesen specialis valo bele. 110be kerül egy Banner. Generator javitassal együtt 250eft volt a moka. Amikor egyszer csak nem indult be telen a kocsi. BIKAZASNAL OVATOSAN !!! Különben elszall egy sor computer.. - - Szivocsonk csere legkesöbb 200 ekm nel kötelezö. BMW rajongok tudjak. A müanyag szelepek beeshetnek a motorba es aztan oda a komplett motor. - - Eltört a kipufogocsonk 280Ekm nel. Mert lemezböl van !!!!! nem öntveny. A többi tipusnal mar öntveny viszont ennel meg nem az. - A turbot ledaralta a leszakado femdarab. Igy 300eft lett a szamla vege sortömites cserevel füszerezve. - A turbo menthetö volt szerencsere. Mert belül hibatlan allapotban volt a lefutott 280ekm ellenere. Tehat kijelenthetem a chippeles minösegi volt. Amit mondjuk tudtam mivel az evek alatt összejött mar több mint 1 millio km chipplet kocsikkal. - - 1 db hutoventillator is elfogyott. A legkülsö ventillator megallt, kezdett melegedni a viz de müszer hianyaban nem veszed eszre a hibat. Ez halalos is lehetett volna nyaron. Idöben eszrevettem amikor kivülröl hallottam jarni a motort es a lüfter folyton behuzott probalta normalis höfokon tartani a motort. Ventillator csak gyari van hozza 118eft. - - Fekfolyadek idöszakosan cserelve 2x - Kezifekbetet csere 1x - - Tükörfütes hibaja miatt tükörlapot csereltettem. Gondoltam 20 - 25 böl meguszom bontottan. SOKKOT KAPTAM : 126eft egy darab tükörlap !!!!!!! Lopjak öket mint a cukrot. Vartam egy par napot es szereztek bontottat. 50eft/ db aron. :( :( - - Ekszijak feszitok 1x kerültek sorra. - Klimatöltes 2x - - EGR szelep idöszakos tisztitasara 2x volt szükseg. Vakumcsövet es vakum szelepet a futasteljesitmeny vegenel kellett ujra cserelni. ( EGR hibakodot irt a jargany) - - Legtömegmerö 2x lett cserelve 70eft/ db (hibakod a jele illetve szaggatottan megy a motor) - - 2 Xenon izzo 1 trafo ezek nem voltak "dragak" 13eft az izzo , 30 a trafo. - - Klima kifolyo csövek dugulasa miatt volt egy beazasom. Utana persze a labterben karpit tisztitas valt szüksegesse a foltok miatt. - - Meg sok sok motorololaj ,szürök, pollenszürö , gazolajszürö 3 x stb stb - - Szelvedö 1 fogyott el csupan. Az relativ nezve olcso volt 47eft ba került.
Ide hordtam szervizbe
BMW specialista . Ök rendben vannak 10 Pont a munkajuk a szakertelmük!!! Gyorsak becsületesek. Az alkatresz arakrol meg a tulbonyolitott konstrukciorol nem tehetnek semmit. A szervizeles arai horrorisztikusak összessegeben.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 89000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 220000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | XF |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |
