A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 7 (2001-2007)

7 730d 

Az ítélet értékelése
4,5(4 db)

...Zseniális

Szöveges ítélet

A legtöbb ilyen autóhoz hasonlóan ez is Németországi használt autóként került Magyarországra, 73000km-rel, szervizkönyvvel, az összes dokumentációval, éppen három évesen. Tulajdonképpen ahogy az összes autót kellene behozni, ezt is úgy hozták, mindene megvolt, a BMW márkaszerviznél való érdeklődésünkre az összes információt a rendelkezésünkre bocsátották, ami az autóval kapcsolatban volt, itt kiderült, hogy a kilométer valós és az autó sérülésmentes.


Az újkori vételára Magyarországon 29,6 millió forint lett volna, de így használtan kerek 9 millió lett a vége ÁFA-val, regisztrációval, szállítással, tehát mindennel. Azt hiszem, megér 20 milliót, hogy nem elsőként ülhet bele az ember.

Az autó a Magyarországon nagyon népszerű Sportpackettel is fel volt szerelve, ami -bár én tényleg nem vagyok híve egy ilyen autó sportosításának - hasznos extra. Egész egyszerűen jobb a futómű, stabilabb az autó vele, és a normál futóműhöz képest még az is jobb, hogy az úthibákon egyáltalán, semmilyen helyzetben nem pattog el. Természetesen kicsit keményebb, de a normál futómű is elég kemény, tehát nincs nagy különbség. További előnye a Sportpacketnek, hogy háromküllős kormány jár az autóhoz, ami még mindig nem a legszebb, de a négyküllőshöz képest - szerintem - jól néz ki.

Vannak még dolgok, amik a Sportpackethez tartoznak, ilyenek a 19"-es alufelnik, amiken hátul 275-ös gumik vannak (elől 245), nagyon szépek és illenek az autó megjelenéséhez. A sportülések is a csomaghoz tartoznak, sok közük szerencsére nincs a sporthoz, egyszerűen csak jók. Érdekes, hogy a komfortülés jobban tart, és ott az utasüléshez is jár memória. Ezüst színű volt az autó, ehhez jól ment a fekete bőrkárpit, de a legjobb a fekete tetőkárpit volt, amit szerintem sötét üléskárpit esetén muszáj megvenni. Tény, hogy kicsit bunkerfílingje van tőle az embernek és érzésre a fekete nem növeli a teret, de láttam már fekete kárpitos 7-est világosszürke tetőkárpittal és rosszul is lettem a látványtól hirtelen.

Bár fekete tetőkárpittal is van egy-két dolog, amitől rosszul lehet az ember. Például szerintem az ciki, hogy egy majdnem 30 milliós autóban a motorháztető belső oldala nincs lefényezve. Természetesen van a belső oldalán hőszigetelés, de a pereménél látszik, hogy nincs lefényezve. Ugyanez igaz a csomagtérajtóra is, ott is elfogy a metálfény, szerintem ennek nem így kellene lennie.

Ezen kívül azért van még pár érdekes dolog az autóban. Ott van például a váltó, aminek van egy nagyszerű tulajdonsága, hogy az előválasztó kart a kormányoszlopra tették, így aztán marad hely tárolórekeszeknek a váltókar helyén. Ez tök jó, és engem még az sem zavart, hogy emiatt (meg a tempomat karja miatt) négy bajuszkapcsoló van a kormányoszlopon, ami alavteően elég sok. Az viszont már annyira nem tök jó, hogy a váltó nem vált szépen. Nem mintha emiatt elviselhetetlen lett volna az autó, de a váltásokat igenis lehetett érezni, a legrosszabb pedig az volt, amikor egy gyorsítás után az ember hirtelen elvette a gázt, a váltó meg ugye felváltott. Na ilyenkor volt az hogy mivel a motor nagyobb fordulatszámon forgatta a váltó fogaskerekeit és ő közben fölváltott, így aztán lehett érezni a nagyobb áttétel miatt, hogy ott bizony még forognak a fogaskerekek. Magyarul dobott egy kicsit az autón előre. Először azt hittem, hogy rossz a váltó, de aztán amikor több hasonló autóban ültem, rájöttem, hogy ez egész egyszerűen ilyen és kész.

Másik érdekes dolog a motor volt. Bőven elég a 30d motor, még a 218 lóerős kivitel is jól mozgatja a kasztnit, városban (Budapesten) el lehet vele járni 10 literből úgy, hogy az átlagnál gyorsabban haladunk. Kívülről mindig szép hangja van a motornak, de belül 2000 és 3000 között leginkább csak dízeles morgás jön be, ami inkább nem szép. És ez a hang elég sokszor bejön, mert a váltó a -viszonylag, mondjuk egy 60i-hez képest - kis motort magas fordulaton tartja, még enyhe gyorsítás közben is legtöbbször 2000 fölött van. Hát ez az ára a dízelmotornak, viszont nem kell állandóan tankolni menni. A költségeken kívül ez még azért is jó, mert a 88 liter gázolajjal 8-900 km megtehető, ugyanennyi benzinnel meg nagyjából 600, ergo nem vesz el annyi időt a tankolás.

Menet közben a dízelmotor egyébként elég jó partner. Rendesen húz alacsony fordulatról is (kézi állásban kb. 1300-as fordulatszámtól is benn tartja az adott fokozatban), ha pedig menni kell, akkor lehet, és jó is, mert 3000 fölött megszépül a hangja, hallatszik a turbó is és belepréseli az embert rendesen a székbe. A 10 literes fogyasztás egy 2 tonnás autótól városban pedig nevetséges. 1.6-os gépek szoktak ennyit enni (városban). Autópályán pedig zseniális, nagyobb sebességnél is megy rendesen, nem lehetetlen megnézni, hogy elmegy-e a mutató a 260-as értékig, de ami tényleg jó, hogy 130-nál 7, 200-nál pedig 10 litert fogyaszt.

Az autó többi része is elég jó, a felszereltség magáért beszél, ajtószervo, csomagtérszervo, Logic7 Hi-Fi, napfénytető, nagy kijelzős navigáció, hangulatvilágítás, sötétítő rolók a hátsó ajtókon és a hátsó szévédőn, parkolóradar elől-hátul, 10 légzsák, tényleg minden, ami kellhet.

Ott van még az iDrive, ami szerintem megér pár szót. A 2004. februári autókat már új iDrive-val szerelték fel, ami annyiban különbözik az eredetitől, hogy már van két gomb a tekerőgomb mellett. Az egyik a MENU, amivel vissza lehet térni a főképernyőre, na ez a lényeges. A másik programozható, sosem programoztam rá semmit. Szóval az ilyen iDrive-ok már eléggé használhatók, elég hamar meg lehet szokni, talán azzal az egy dologgal van egy kis baj, hogy 8 irányba lehet eltolni az egeret, ami kicsit sok az ideális 4-hez képest. De legalább tud vicces dolgokat is, pl azt, hogy a főképernyőn, ahol csak eltolással és nem elforgatással lehet választani, ha ott elforgatjuk a gombot, akkor pontosan annyit forog vissza, mint amennyit eltekertük. Ha 1 fordulatot, akkor 1 fordulatot, ha 100-at, akkor 100-at. Unalmas percekben azért nem rossz... :)

A Hi-Fi biztos nem a legjobb a világon, de sok embernek leesett az álla, nem is elsősorban a hangerő miatt, hanem azért, mert elképesztően tisztán szól.

Még egy pár szót érdemel az autó dizájnja. Amennyire utálta mindenki 2001-ben, amikor megjelent, az ismerőseimnek és nekem kb annyira - ha nem jobban - tetszett. Nem olyan, mint egy Mercedes, hogy sugárzik belőle, hogy felsőbbrendű, de nem is olyan, mint egy Audi, a Single Frame-mel meg a LED sorral, ami már kicsit giccses. Markáns dizájn, erősnek látszik az autó tőle. A legjobb az benne, hogy nem hitet el semmi az emberrel.


Összességében mindenképpen azt mondom, hogy zseniális az autó. Kiválóan van összerakva, nem zörög benne semmi, jól megy, a felszereltsége még mindig a legjobbak közé tartozik, jó a motorja és ami a legfontosabb: jó érzés beszállni, szinte várja az ember, hogy mehessen vele.

Azt a pár hibát pedig meg lehet bocsátani, az S-osztály, az A8, sőt, még az LS sem hibátlan, és mind a három jó autó, igazából csak ízlés kérdése.

Nálam a dizájn és a német autók szeretete miatt a Hetes volt a nyerő.

Ha valakinek van kérdése, észrevétele, írjon nyugodtan, válaszolok: henky77@gmail.com

Hibalista

- Egyszer kiégett az egyik oldali xenon izzó, egy másik alkalommal pedig az első ülésfűtések csatlakozója csúszott szét.

Ide hordtam szervizbe

Rack Autó Budaörs

Nem a legszebb BMW szalon, de a célnak tökéletesen megfelel, normálisan dolgoznak.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 73000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 28000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? sokminden Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 7 2001 (2001 - 2007)

További ítéletek (39 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)