...Zseniális
Szöveges ítélet
A legtöbb ilyen autóhoz hasonlóan ez is Németországi használt autóként került Magyarországra, 73000km-rel, szervizkönyvvel, az összes dokumentációval, éppen három évesen. Tulajdonképpen ahogy az összes autót kellene behozni, ezt is úgy hozták, mindene megvolt, a BMW márkaszerviznél való érdeklődésünkre az összes információt a rendelkezésünkre bocsátották, ami az autóval kapcsolatban volt, itt kiderült, hogy a kilométer valós és az autó sérülésmentes.
Az újkori vételára Magyarországon 29,6 millió forint lett volna, de így használtan kerek 9 millió lett a vége ÁFA-val, regisztrációval, szállítással, tehát mindennel. Azt hiszem, megér 20 milliót, hogy nem elsőként ülhet bele az ember.
Az autó a Magyarországon nagyon népszerű Sportpackettel is fel volt szerelve, ami -bár én tényleg nem vagyok híve egy ilyen autó sportosításának - hasznos extra. Egész egyszerűen jobb a futómű, stabilabb az autó vele, és a normál futóműhöz képest még az is jobb, hogy az úthibákon egyáltalán, semmilyen helyzetben nem pattog el. Természetesen kicsit keményebb, de a normál futómű is elég kemény, tehát nincs nagy különbség. További előnye a Sportpacketnek, hogy háromküllős kormány jár az autóhoz, ami még mindig nem a legszebb, de a négyküllőshöz képest - szerintem - jól néz ki.
Vannak még dolgok, amik a Sportpackethez tartoznak, ilyenek a 19"-es alufelnik, amiken hátul 275-ös gumik vannak (elől 245), nagyon szépek és illenek az autó megjelenéséhez. A sportülések is a csomaghoz tartoznak, sok közük szerencsére nincs a sporthoz, egyszerűen csak jók. Érdekes, hogy a komfortülés jobban tart, és ott az utasüléshez is jár memória. Ezüst színű volt az autó, ehhez jól ment a fekete bőrkárpit, de a legjobb a fekete tetőkárpit volt, amit szerintem sötét üléskárpit esetén muszáj megvenni. Tény, hogy kicsit bunkerfílingje van tőle az embernek és érzésre a fekete nem növeli a teret, de láttam már fekete kárpitos 7-est világosszürke tetőkárpittal és rosszul is lettem a látványtól hirtelen.
Bár fekete tetőkárpittal is van egy-két dolog, amitől rosszul lehet az ember. Például szerintem az ciki, hogy egy majdnem 30 milliós autóban a motorháztető belső oldala nincs lefényezve. Természetesen van a belső oldalán hőszigetelés, de a pereménél látszik, hogy nincs lefényezve. Ugyanez igaz a csomagtérajtóra is, ott is elfogy a metálfény, szerintem ennek nem így kellene lennie.
Ezen kívül azért van még pár érdekes dolog az autóban. Ott van például a váltó, aminek van egy nagyszerű tulajdonsága, hogy az előválasztó kart a kormányoszlopra tették, így aztán marad hely tárolórekeszeknek a váltókar helyén. Ez tök jó, és engem még az sem zavart, hogy emiatt (meg a tempomat karja miatt) négy bajuszkapcsoló van a kormányoszlopon, ami alavteően elég sok. Az viszont már annyira nem tök jó, hogy a váltó nem vált szépen. Nem mintha emiatt elviselhetetlen lett volna az autó, de a váltásokat igenis lehetett érezni, a legrosszabb pedig az volt, amikor egy gyorsítás után az ember hirtelen elvette a gázt, a váltó meg ugye felváltott. Na ilyenkor volt az hogy mivel a motor nagyobb fordulatszámon forgatta a váltó fogaskerekeit és ő közben fölváltott, így aztán lehett érezni a nagyobb áttétel miatt, hogy ott bizony még forognak a fogaskerekek. Magyarul dobott egy kicsit az autón előre. Először azt hittem, hogy rossz a váltó, de aztán amikor több hasonló autóban ültem, rájöttem, hogy ez egész egyszerűen ilyen és kész.
Másik érdekes dolog a motor volt. Bőven elég a 30d motor, még a 218 lóerős kivitel is jól mozgatja a kasztnit, városban (Budapesten) el lehet vele járni 10 literből úgy, hogy az átlagnál gyorsabban haladunk. Kívülről mindig szép hangja van a motornak, de belül 2000 és 3000 között leginkább csak dízeles morgás jön be, ami inkább nem szép. És ez a hang elég sokszor bejön, mert a váltó a -viszonylag, mondjuk egy 60i-hez képest - kis motort magas fordulaton tartja, még enyhe gyorsítás közben is legtöbbször 2000 fölött van. Hát ez az ára a dízelmotornak, viszont nem kell állandóan tankolni menni. A költségeken kívül ez még azért is jó, mert a 88 liter gázolajjal 8-900 km megtehető, ugyanennyi benzinnel meg nagyjából 600, ergo nem vesz el annyi időt a tankolás.
Menet közben a dízelmotor egyébként elég jó partner. Rendesen húz alacsony fordulatról is (kézi állásban kb. 1300-as fordulatszámtól is benn tartja az adott fokozatban), ha pedig menni kell, akkor lehet, és jó is, mert 3000 fölött megszépül a hangja, hallatszik a turbó is és belepréseli az embert rendesen a székbe. A 10 literes fogyasztás egy 2 tonnás autótól városban pedig nevetséges. 1.6-os gépek szoktak ennyit enni (városban). Autópályán pedig zseniális, nagyobb sebességnél is megy rendesen, nem lehetetlen megnézni, hogy elmegy-e a mutató a 260-as értékig, de ami tényleg jó, hogy 130-nál 7, 200-nál pedig 10 litert fogyaszt.
Az autó többi része is elég jó, a felszereltség magáért beszél, ajtószervo, csomagtérszervo, Logic7 Hi-Fi, napfénytető, nagy kijelzős navigáció, hangulatvilágítás, sötétítő rolók a hátsó ajtókon és a hátsó szévédőn, parkolóradar elől-hátul, 10 légzsák, tényleg minden, ami kellhet.
Ott van még az iDrive, ami szerintem megér pár szót. A 2004. februári autókat már új iDrive-val szerelték fel, ami annyiban különbözik az eredetitől, hogy már van két gomb a tekerőgomb mellett. Az egyik a MENU, amivel vissza lehet térni a főképernyőre, na ez a lényeges. A másik programozható, sosem programoztam rá semmit. Szóval az ilyen iDrive-ok már eléggé használhatók, elég hamar meg lehet szokni, talán azzal az egy dologgal van egy kis baj, hogy 8 irányba lehet eltolni az egeret, ami kicsit sok az ideális 4-hez képest. De legalább tud vicces dolgokat is, pl azt, hogy a főképernyőn, ahol csak eltolással és nem elforgatással lehet választani, ha ott elforgatjuk a gombot, akkor pontosan annyit forog vissza, mint amennyit eltekertük. Ha 1 fordulatot, akkor 1 fordulatot, ha 100-at, akkor 100-at. Unalmas percekben azért nem rossz... :)
A Hi-Fi biztos nem a legjobb a világon, de sok embernek leesett az álla, nem is elsősorban a hangerő miatt, hanem azért, mert elképesztően tisztán szól.
Még egy pár szót érdemel az autó dizájnja. Amennyire utálta mindenki 2001-ben, amikor megjelent, az ismerőseimnek és nekem kb annyira - ha nem jobban - tetszett. Nem olyan, mint egy Mercedes, hogy sugárzik belőle, hogy felsőbbrendű, de nem is olyan, mint egy Audi, a Single Frame-mel meg a LED sorral, ami már kicsit giccses. Markáns dizájn, erősnek látszik az autó tőle. A legjobb az benne, hogy nem hitet el semmi az emberrel.
Összességében mindenképpen azt mondom, hogy zseniális az autó. Kiválóan van összerakva, nem zörög benne semmi, jól megy, a felszereltsége még mindig a legjobbak közé tartozik, jó a motorja és ami a legfontosabb: jó érzés beszállni, szinte várja az ember, hogy mehessen vele.
Azt a pár hibát pedig meg lehet bocsátani, az S-osztály, az A8, sőt, még az LS sem hibátlan, és mind a három jó autó, igazából csak ízlés kérdése.
Nálam a dizájn és a német autók szeretete miatt a Hetes volt a nyerő.
Ha valakinek van kérdése, észrevétele, írjon nyugodtan, válaszolok: henky77@gmail.com
Hibalista
- Egyszer kiégett az egyik oldali xenon izzó, egy másik alkalommal pedig az első ülésfűtések csatlakozója csúszott szét.
Ide hordtam szervizbe
Rack Autó Budaörs
Nem a legszebb BMW szalon, de a célnak tökéletesen megfelel, normálisan dolgoznak.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 73000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | sokminden | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
